Hyundai dezvăluie autonomia lui Ioniq 6: până la 614 kilometri

de Tiberiu Safta
Miercuri, 05.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai a dezvăluit oficial informații despre autonomia noului său model electric Ioniq 6. Mașina, lansată în iulie, promite o autonomie de până la 614 kilometri în regim WLTP pentru versiunea Long Range cu baterie mai mare și jante de 18 inch.

În urmă cu 3 luni, Hyundai a dezvăluit lumii întregi noul membru al familiei de modele electrice Ioniq, botezat Ioniq 6. Noul model cu zero emisii este unul dintre cele mai avansate și anticipate modele de serie ale constructorului sud-coreean, iar unele informații tehnice, precum autonomia, au rămas un secret până astăzi.

Anterior, Hyundai Ioniq 6 promitea o autonomie de peste 610 kilometri în regim WLTP. Constructorul s-a ținut de această promisiune, deoarece noile date tehnice publicate de Hyundai relevă faptul că Ioniq 6 are o autonomie de 614 kilometri în regim WLTP.

Această autonomie este posibilă doar pentru cei care optează pentru versiunea Long Range și cu jante de 18 inch. Această versiune este echipată cu un acumulator de 77.4 kWh și cu două roți motrice. Dacă alegi jantele de 20 de inch, în schimb, autonomia va scădea până la 545 de kilometri.

Hyundai Ioniq 6 este disponibil și cu tracțiune integrală. În configurația Long Range și cu jantele de 18 inch, modelul are o autonomie de 583 de kilometri, respectiv de 519 kilometri dacă sunt echipate jantele de 20 de inch.

Versiunea cu baterie mai mică, de 53 kWh, este disponibilă doar cu două roți motrice și oferă o autonomie de 429 de kilometri în regim WLTP.

Indiferent de acumulatorul ales, acesta poate fi încărcat de la 10% la 80% în 18 minute, cu ajutorul arhitecturii de 800 de volți.

Versiunea cu cea mai mare autonomie promite un consum de 14.3 kWh/100 km.

via Hyundai

Comentarii (23)

  • Apar cei cu diesel să zică că ei fac 700 km cu un plin....

    Sunt electrice care au şi 1000 km reali, dar apoi că nu încarcă repede... că....

    Ciudat că la o ţară cu 40% din locuinţe cu WC înafara clădirii de locuinţă sau în ţara UE cu cel mai mic număr de camere pe cap locuitor sau chiar şi ca metri pătraţi locuibili pe cap de locuitor...
    suntem aşa pretenţioşi în privinţa altor aspecte.

    Mda
    10 24
  • nici nu stiu daca exista in RO un incarcator de 800V
    13 2
  • Seriff
    @Edikk, ai wc-ul in curte?
    14 8
  • nu există 800V parcă
    Tesla super charger sunt 480V
    9 0
  • Exista 4
    Unul este la singura Reprezentanță Porsche din Ro(in Pipera, dar este făcut special pt Porsche uri), și mai exista încă 3 locații unde poate încărca oricine la Porsche București Vest 1, Nurvil Râmnicu Vâlcea și la Porsche Timișoara
    7 1
  • din fata seama izbitor cu Tesla Model 3, iar din spate este un Porsche in toata regula
    11 3
  • Calmeazăte Edikkk, ca ne-am saturat sa tot explicam aceleași puncte de vedere diferite.
    După cum vezi nu se mai obosește nimeni.
    Am înțeles îți plac Electricele si crezi ca sunt soluția pentru o lume mai buna, foarte bine. Cine sunt eu sau altul sa-ți spunem ce sa crezi? Hai sa vedem ce putem învață unii de la alți despre masini indiferent ca sunt electrice sau clasice. Încă avem libertatea si posibilitatea sa alegem si asta vom face indiferent de cât ne contrazicem pe tema asta. Ai electrică, spune-ne cum te descurci, ai nu ai probleme… da-te cu pararea la modelele noi dacă ai ceva de spus (devreme ce-ți plac ar trebui sa ai) si cam asta este. Hai ca-i simplu, lasă energia negativă de o parte ca nu te ajuta la nimic. Referitor la faza cu WC-ul afara, cred ca ai fost cam lipsit de respect fata de o situație reala, iar cei care încă sunt in condiția menționata de tine nu se gândesc la ce masina sa-si cumpere, in consecință cred ca ai vrut sa scoți in evidentă cât ești tu de ok financiar ca ai WC in casa… eu zic ca ai dat-o rău in bara, parca îngâmfarea îi spune ;)
    16 5
  • Oau, au reusit un consum de 12-13kwh/100km. Cat o fi de realist oare?
    Nici Springul nu scoate atat.

    https://www.spritmonitor.de/en/overview/113-Dacia/1958-Spring.html?powerunit=2
    3 4
  • Nu știu prețul modelului, dar autonomia și viteza de încărcare sunt încurajatoare. Cu minusul, că nu poți încărca oriunde și mai ales nu acasă, la viteza respectivă. Încet dar sigur, modelele electrice se apropie de pragul de la care vor fi egale sau mai avantajoase decât cele termice. Cele gândite special doar pentru oraș, chiar au trecut de acest prag. Cât despre consum, chiar și cu 1,50 lei pe Kw., tot ieși la jumătate de preț față de combustibil fosil. Mai e mult de evoluat, dar viitorul e aproape.
    8 7
  • @suflet
    Nu-ti mai insir toate minusurile ca s-au mai spus de n ori pe aici.
    Dar cei 15k euro diferenta intre o termica si o electrica e posibil sa nu-i recuperezi niciodata. Concret
    - ZOE 35k euro; consum 16kwh%
    - Yaris 17k euro; consum 5% benzina
    Fa singur calculele in cat timp se amortizeaza diferenta de pret din diferenta de cost de rulare. Sau da-mi alte exemple care crezi tu ca ilustreaza mai bine depasirea pragului. Si te rog fara nici o pomana de la stat, doar preturi de lista.
    10 5
  • Seriff
    Aceeasi marie cu alta palarie, are doar o baterie mai mare, masina oricum o sa fie foarte grea si foarte scumpa, practic o noua jucarie pentru bogati.
    Oare cate vom vedea la coada la mall?
    7 6
  • @alex_cu_a_mic
    voi vedeti totul la modul strict egoist (cat ma costa pe mine, de restul nu ma intereseaza), dar nu uitati ca electricele au externalitati pozitive (zgomot rulare mic, noxe zero) si acceptanta sociala mare.

    termicele au externalitati doar negative, plus ca tot se cheltuie bani, poate nu cheltuie soferul de termica direct, dar ii face pe altii sa cheltuie bani pe doctori sa se trateze de boli respiratorii cauzate de noxe, asta fiind o alta externalitate negativa a termicelor.

    pe fanii afumatorilor nu-i intereseaza lucrurile astea, egoismul lor e cat china si pur si simplu nu cred de existenta acestor externalitati, daca nu le-au experimentat ei pe propria piele sau apropiatii lor. au impresia ca nu platesc, dar de fapt platesc cu varf si indesat, pentru ca de exemplu, tratamentele pt boli respiratorii sunt decontate din bugetul asigurarilor de sanatate la care contribuim toti. in schimb, daca aducem in discutie prima de la stat pt electrice imediat se oparesc ca vaaai bani publici.
    5 6
  • @@alex_cu_a_mic: Cei egoisti sunteti voi, cei care preaslaviti electricele mergand pe ideea ca "nu polueaza". Ba polueaza, chiar mai mult decat unele dieseluri mai noi de euro 6. Curentul ala nu se face singur si vine la voi clipind din ochi. Plus procesele de fabricatie ale bateriilor etc.Termicele au externalitati negative, zici? Eu zic ca nu prea. Egoismul cat China va apartine dragilor asa zisi ecologisti. Lasati cererea de ajutoare de la stat, platiti la pretul de lista sau cel de piata masina, fara pomeni. Apoi, ia incarcati-va voi cutiile acasa, nu la Kaufland sau mall-uri. Ce, nu va permiteti sa dati 4,5 lei/kw tarif de 2022, an la care va laudati ca sunteti voi cu conservele voastre pe care dati peste 30 k euro? Incepe sa arda tariful? Da, pentru ca, ce sa vezi?, nu trebuie sa fie gratis pentru voi iar altii sa plateasca tarife majorate ! Ia ia tu de citeste si hai sa vedem cat de nociv e un euro 6 la cat emite vs cat se polueaza pentru producerea energiei electrice, aia de va incarca voua cutiutele. Am mai spus-o si o repet, parc electric pur electric e o utopie a unor spalati pe creier. Da, hybride, da, hydrogen, da, biodiesel. 100% electrice si energie ieftina pentru toti, autonomie mare si timp redu de incarcare, nu, astea nu sunt posibile. Au mai incercat si altii la inceput de secol 20 cu taxiuri electrice, dar s-au lasat pagubasi. Ce e mai poluant si distructiv, extragerea de petrol si gaze din subsol sau extragerea in mine a componentelor unor baterii? Sau producerea de pale de eoliene care dupa expirarea duratei de viata sunt ingropate deoarece e prea scump/prea poluant sa fie descompuse? La asta nu se gandeste nimeni, credeti voi? Keep on dreaming!
    9 6
  • Seriff
    @STM bun comentariul, dar degeaba, lgbti-istii eco nu vor intelege niciodata, ei stiu una si buna ca bolile respiratorii au legatura cu masinile, atat, oricate argumente ai aduce ei nu pricep.
    4 4
  • @aLEX tu compari o maşină clasa A cu una clasa B, iar modelul nou de Leaf e clasa C

    @St M
    În fiecare zi mai apare unul...
    Diesel / benzină este POLUANT 100% fără nicio şansă să fie verde şi chiar măcar 10% (decât că i se bagă bio combustibil - din porumb etc)

    Curentul este peste 65% în România VERDE.

    Sunt staţii de încărcare care au 100% VERDE şi acasă dacă ai la Hidroelectrica sau panouri solare, iar eşti 100% VERDE !

    Cum poţi să minţi în halul ăsta????
    4 5
  • @St M cel mai imbecil comentariu lasat in ultimele zile pe pagina asta :)))) 0 argumente care sustin ce ai scris acolo, doar latraturi :)))
    4 1
  • @St M compari procesul de fabricare al bateriilor si poluarea unei centrale electrice situata la kilometri de orase cu arderea combustibililor fosili direct in nasu oamenilor? Oare nu luam in calcul si rafinatea petrolului, rafinarea uleiului, cunsumu electric pentru extragerea petrolului, tonele de motorina de cea mai proasta calitate folosita de nave pentru transportul petrolului pana la rafinarii sau sondele plasate in mari sau oceane, care functioneaza cu electricitate din generatoare tot pe motorina, care scot mizeria de petrol? Toate astea nu le luam in calcul cand discutam de cat se polueaza pentru motoarele termice?
    6 2
  • @CO: din pacate voi habar nu aveti de ce se intampla si cat polueaza electricele. Nu vorbim so de partea economical, acolo sunteti fix praf, va ati elite dar nu intelegeti ca poluarea e pe tot lantul, de la extragerea de metale rare pana la descompunerea bateriilor. Dar na, e grele pentru unii, cum zicea un classic in viata. Greu sa si intelegi ce citesti. Asta e, gandirea nube pentru toti. :). Mai discutam cand veti ajunge sa platiti kw ul mai mult decat litrul de benzina. Hai cu manutele rosii. Ce ma amuza neputinta unora.
    2 1
  • @CO: cu ce functioneaza centrala aia? Poluarea de acolo nu o punem, sau daca nu e in Oras nu conteaza? Asta e ca gandirea aia ca daca ai wc ul in curte nu poluezi in casa si e ok, nu miroase, esti Verde. Si panza de apa freatica???? Mai sunteti multi? :)))))
    4 1
  • Australia rafineaza 25% din petrolul pe care il folosesc doar ei(aproximativ 1% din petrolul din intreaga lume) si mineaza 50% din litiul folosit in intreaga lume si vad rafinariile lor ca un poluator mult mai mare pentru ei deci despre ce vorbim :)) in electricitate exista varianta 100% verde, in Romania cum zicea cineva mai sus 65% din curentul electric e verde, in schimb petrolul e gunoi la intrare, gunoi la iesire
    Pentru tine poluarea centralelor de la sute km e tot una cu poluarea directa in orase sub nasul tau?:))
    Sa luam in calcul si eficienta motoarelor termice, rafinezi tot petrolul ca sa ai un randament de ~25% deci 75% din benzina/motorina ii ars degeaba :)) Ti-am zis, comentarile tale sunt doar latraturi
    Ar trebui sa ma amuze comentariile tale, insa e trista situatia asta cum toti incuiatii au ajuns experti...
    2 1
  • @StM Voi astia care sustineti ca in comparatia: proces de fabricare al masinilor electrice + durata de exploatare a lor vs. procesul de fabricare al celor termice + perioada de exploatare a lor, cele electrice polueaza mai mult ce fumati..? Sunteti tot aia care fac covid de la antenele 5G ?
    2 1
  • @Anto: Noi suntem aia care mai si gandim. Nu spalatii pe creier pentru care doar electricele conteaza. Da, vor fi viitorul, dar numai in anumite conditii. Iar a spune ca electricele sunt verzi si doar electricele inseamna ca nu aveti habar cum se produce electricitatea si cam ce inseamna energia verde. Ma amuza opiniile fanatice ale unora care nu au habar de lucruri simple si isi dau cu parerea doar uitandu-se la cateva cifre, nu la toata imaginea, de la extragerea metalelor pana la ultima picatura de apa sau carbune folosite pentru producerea de energie, la cum se produc eolienele etc. Clar electricele vor fi viitorul, dar nu acum si nu in forma asta. Da, vor fi imbunatatiri, deja sunt si consistente. Insa a te da verde si fanatic ca doar electrice altfel nu se poate, denota o fractura imensa de logica. Momentan hybridele sunt mai bune decat fosilele, abia apoi electricele. Si e mult de discutat si aici, asa ca nu va grabiti sa cantati prohodul termicelor. Vreti sa fie mai bine? Tot ce e euro 6 sa iasa din orase. Va asigur ca impactul va fi major. Problema e ca majoritatea transportului in comun de suprafata e sub euro 6. Dar na, mai trebuie sa si vrei sa vezi niste lucruri. Si app, toti tipati de trafic si ca va otraveste dar unul nu am vazut sa protestati ca primariile taie copaci si spatii verzi si elibereaza intr-o veselie autorizatii de constructie aiurea. In zone in care 100 de copaci minim ar face diferenta...
    2 0
  • @CO: 65% din curent e verde? Mai cautati. Ca nu e chiar asa. Ziceai de costurile de exploatare pentru petrol. Dar...carbunele ars pentru energie nu se pune? Uita-te cat plateste CE Oltenia pe certificate de CO2, sunt date publice. Iar in Europa nu e cel mai mare colos de acest gen. De apa folosita de Hidroelectrica si de piese si subansamble pe acolo nu discutam? De poluarea data de tot ce inseamna extragerea din mine a metalelor rare nu discutam? Da, fix alea care sunt cu probleme si care lasa in urma dezastre. Lasati ipocrizia, ca pana vine la priza, curentul ala polueaza mai mult decat va imaginati. Si, mai mult, generatoarele care ard combustibili ca sa produca electricitate...pe ele nu le punem? Cifrele sunt cifre, realitatea e alta. Din pacate pentru noi toti. Ca nu e nimeni cretin sa spuna ca doar termicele sunt bune sau doar electricele. Viitorul apartine amandurora cata vreme cercetarea face posibile atat diminuarea poluarii cat si scaderea preturilor.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru