Hyundai depaseste Ford si devine al patrulea constructor mondial
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Evolutia pietei auto in ultimele sase luni a facut ca topul celor mai mari producatori auto din lume sa sufere o rasturnare de situatie spectaculoasa. Grupul coreean Hyundai-Kia a reusit sa depaseasca gigantul american Ford in prima jumatate a anului, urcand pana pe locul patru in clasamentul celor mai mari constructori.
Asiaticii au reusit sa vanda din ianuarie pana la sfarsitul lui iunie un total de 2.153.000 de unitati, cu 8000 de unitati mai mult decat Ford. Performanta coreenilor este cu atat mai surprinzatoare cu cat in urma cu 10 ani grupul Hyundai-Kia se plasa abia pe locul 11 in topul celor mai mari constructori.
Oficialii Hyundai au declarat ca aceasta crestere din ultimii ani s-a datorat in primul rand deciziei de a construi fabrici in tari ca Slovacia, Statele Unite si China, pentru a da nastere unor produse orientate catre fiecare piata in parte. "Desi in urma cu un an ne situam cu mult in urma celor de la Ford, grupul nostru a reusit sa se plaseze pe locul patru mult mai repede decat se preconiza, multumita reducerii impactului recesiunii globale si productiei adaptate cererii", se arata intr-un comunicat Hyundai.
Desi criza economica a afectat serios toti marii constructori de automobile, Toyota a reusit sa isi pastreze sefia clasamentului, reusind sa produca in prima jumatate a anului 3.564.105 unitati, in scadere cu 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Japonezii au fost urmati de General Motors cu 3.552.722 de vehicule, in scadere cu 21.8%, si de Volkswagen cu 3.100.300 de unitati si o scadere de numai 5.1%, cea mai mica dintre toti constructorii aflati in top 10. Ford s-a multumit cu locul cinci, totalizand 2.145.000 de vehicule vandute, in scadere cu 30.6%.
Constructor | 1/2 2009 | 1/2 2008 | Evolutia in procente | |
1 | Toyota | 3.564.105 | 4.815.442 | -21% |
2 | GM | 3.552.774 | 4.541.125 | -21.8% |
3 | Volkswagen | 3.100.300 | 3.265.200 | -5.1% |
4 | Hyundai-Kia | 2.153.000 | ||
5 | Ford | 2.145.000 | 3.093.000 | -30.6% |
6 | PSA Peugeot-Citroen | 1.586.900 | 1.844.700 | -14.& |
7 | Honda | 1.586.000 | 2.022.000 | -21.6% |
8 | Nissan | 1.545.976 | 2.013.611 | -23.2% |
9 | Suzuki | 1.152.000 | 1.283.000 | -10.2% |
10 | Renault | 1.106.989 | 1.326.164 | -16.5% |
via | CarScoop
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. (18.04)
-
Constructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. (18.04)
-
Porsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. (18.04)
-
Noul Audi A6 Sedan: cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Renault a dezvoltat un sistem hibrid care poate fi montat în mașinile electrice
-
Noi detalii despre Mazda EZ-60: versiune cu motor termic pe post de generator
Asa ca o observatie la prima vedere...GM a scazut 21,8% deci mai mult decat Toyota (21%) si cu toate astea diferenta intre ei ca numar in loc sa creasca s-a micsorat??!