Constructorii auto au planuri ambițioase pentru dezvoltarea mașinilor electrice, mai ales în contextul în care legislația pentru emisii devine din ce în ce mai dură, iar marile state se gândesc deja să interzică comercializarea mașinilor cu motoare cu combustie internă.
Iată însă că producătorii încep să realizează că, pentru a face față acestei avalanșe de modele, industria are nevoie de un nou tip de baterie care să ofere o autonomie mai mare și să aibă dimensiuni mai mici. Cei de la Hyundai estimează că o nouă tehnologie pentru acumulatori ar putea propulsa mașinile electrice la o cotă de piață de 90% până în 2025.
"Dacă apare o nouă tehnologie pentru baterii în jurul anului 2025 atunci cota de piață a mașinilor electrice va crește de la 20-30% la 80-90%. Bateriile Li-Ion de azi își vor atinge limitele în 2022-2023, iar producătorii au ca termen 2025 pentru următoarea generație", afirmă Lee Ki-sang, vicepreședinte senior al Hyundai.
De altfel, Volkswagen a tras deja un semnal de alarmă că piața auto s-ar putea confrunta cu o criză a bateriilor Li-Ion în preajma anului 2025.
Cei de la Hyundai estimează că una dintre soluții este utilizarea electroliților solizi în baterii în locul electroliților lichizi. De altfel, o soluție similară a propus la începutul anului și BMW, iar presa internațională speculează că Toyota va utiliza o astfel de tehnologie pe o mașină electrică pregătită pentru 2022.Via Insideevs
Alte tehnologii de baterii au fost explorate si rand pe rand abandonate.
Unii se duc dupa fenta de zici ca-s teleghidati. Masinile electrice sunt o fenta.