Cu ocazia evenimentului Hydrogen Wave, Hyundai și-a prezentat ambițiile privind noile tehnologii ce au la bază hidrogenul.
“Noul val al hidrogenului“ va include și prototipul Vision FK. Acest concept dezvăluit printr-o imagine teaser este dotat cu un sistem avansat de pile de combustie pe bază de hidrogen.
Reprezentanții Hyundai transmit că Vision FK dezvoltă peste 680 de cai putere și poate parcurge repriza 0-100 km/h în mai puțin de 4 secunde. Autonomia este estimată la peste 600 de kilometri.
Totodată, constructorul asiatic a anunțat și o nouă generație a sistemului de propulsie destinat vehiculelor pe hidrogen, cu două versiuni de putere: 136 CP sau 272 CP.
Conform datelor oficiale, constructorul va prezenta în 2023 o nouă generație pentru Nexo și un MPV cu tehnologia fuel-cell. Ulterior, în 2025, Hyundai va dezvălui și un SUV mare alimentat cu hidrogen.
Via Hyundai
Dovada
https://youtu.be/2EA4tDYwNYo
Apreciez inteligența dublată de întelepciune.
Cât de UnAlex şi restu voturilor multiple negative de la inexo and company... lumea evoluează, se modernizează şi fără cei care rămân blocați în trecut, datorită unui ego mare care le acoperă judecata, logica.
Voturile voastre negative, nu valorează nici cât o ceapă degerată. Cam ăsta este adevărul, nu vreau şi nici nu îmi place să jignesc.
dar vin capsomanii ieşiţi din pădure, de după blocuri cu dieselul, nici nu urmăresc datele şi video... dar dau tona de voturi negative.
Mi-ar fi ruşine efectiv, dar unii nu o au, trist, foarte trist.
Suplimenar, tehnologia actuala a bateriilor, bazate pe litiu si alte metale RARE, distrug mitul ca masinile electrice in forma actuala propusa de producatorii de volum este solutia sustenabila pe termen lung.
Nimeni nu zice ca hidrogenul este solutia, piata va decide in definitiv, dar este o alternativa care promite foarte multe. Pilele de combustie sunt mai simplu de produs, hidrogenul este abundent si POATE fi obtinut din surse sustenabile - chiar daca nu este la momentul actual - iar folosirea lor la scara mare nu ar modifica substantial comportamentul consumatorului, care hai sa recunoastem... Tu chiar ai fi dispus sa astepti ore intregi sa reincarci bateriile pentru un drum mai lung de 800Km? Ai fost vre-odata plecat din tara in concediu sau un drum mai lung?
In cazul hidrogenului vorbim de minute pentru realimentare. E foarte bine ca apar din ce in ce mai multe optiuni pentru hidrogen. Parerea mea este ca masinile electrice sunt doar o etapa intermediara catre altceva...vom vedea ce. Industria auto trebuie sa produca ceva si masinile electrice sunt la indemana pentru indeplinirea tintelor de emisii - care sunt foarte bune. Trebuie sa respiram in oras aer mai curat.
O ultima nota - daca vrei sa fii cu adevarat ecologist fa ce fac si eu, foloseste bicicleta!
Nu sunteţi inginer din păcate şi treceţi de aiurea cu afirmaţii care nu au ABSOLUT nicio susţinere.
1) DEJA ÎN PREZENT TESLA LA GIGA FACTORY NEVADA reciclează 95% din bateriile venite de la maşinile Tesla dezmembrate
2) Bateriile Tesla se depreciază DOAR 10% în 20 de ani !
Fapte verificabile !
Sunt sigur că nu o să aveţi răbdarea să vedeţi, un video emisiune (foarte cunoscuţi în domeniu)
https://youtu.be/NhMIawaCImo
în care se demontează toate minciunile.
Maşinile electrice sunt extrem de verzi şi la producerea lor şi la casarea lor şi la folosirea lor.
Cu mult, mult mai verzi decât maşinile termice.
După ce vedeţi video şi studiaţi faptele pe site-uri de specialitate, ştiri serioase, că sunt adevărate, vă aştept cu un răspuns.
Am un prieten foarte bun care este seful de implementare al arhitecturii electrice în cadrul RTR - Renault. Stiu din gura lupului care sunt marjele de profit pentru masinile electrice.
Dar tu mergi inainte...te las.
În restul cazurilor hidrogenul este un dezastru dpdv a poluării, de fapt aceiaşi Mărie (gaz metan, aka are capacitatea de încălzire globală mult mai mare decât CO2) cu altă pălărie.
Un fel de lup paznic la oi.
O mare bătaie de joc.
Argumentul metale rare:
Bateriile LFP la care Tesla China a trecut să le folosească, nu conţin metale rare precum cele NMC pe care le folosesc în SUA, iar apoi repet, deja sunt planuri reale ale Tesla de recuperarea aproape integrală a materialelor, metalelor din baterii.
Există chiar posibilitatea ca întrun viitor mai îndepartat, când se acoperă nevoia de baterii, doar 5-10% din materiale să mai vină din minerit, extracţie, etc iar grosul din reciclare.
Şi oricum nu ai urmărit video.
Inutil să îţi dau mură în gură, degeaba dacă nu studiezi singur.
Apoi Renault a cerut UE ca să îi ierte şi să lase să producă maşini hibride non plugin cu Dacia, că deh, cu mare nesimţire Renault îi pasă doar de bani deşi ştie că orice maşina care ajunge la pompa de benzină, motorină - egal emisii de carbon.
Ce naşte din pisică, soareci mănâncă.
Bagi hidrocarburi , suc de dinozauri, imediat înseamnă mare poluare la ardere. Este clar ca lumina zilei.
Asta cu green line diesel, eco flex, blue motion, micro hibrid, full hibrid (non plugin) este pentru proşti , idioţi !!!
Aşa că, să lăsăm Renault care trage mâţa de coadă şi ar polua în continuare, în draci, dacă nu ar fi Tesla şi dacă lumea nu s-ar fi deşteptat.
Uite "beneficiile" poluării diesel
https://youtu.be/QIvxgdttkBw
dar binenţeles, în mod diplomat, nu ai să urmăreşti vide, să analizezi apoi dacă ce se afirmă acolo este adevărat sau nu.
Întrun mod, total ne ingineresc, o să te duci la prietenul tău să îţi zică poveşti, cum maşina care se alimentează cu benzină, motorină este verde şi hidrogenul este mai verde ca iarba.
Legătura de hidrogen este considerată cea mai slabă legătură chimică. Sub ea nu exista decât legatura van der Waals.
Asta așa... la prima strigare, că nu te mai bag în amănunte...
dar din legăturile slabe, H2O are legăturile mai puternice faţă de alte combinaţii, precum gazul metan CH4
Adică este mai uşor să "rupi" atomii de hidrogen din gaz metan decât atomii de hidrogen din apă.
Aşa că, poate nu am fost clar dle ds, uite am explicat ceva mai bine.
Pe mine nu mă interesa să compar hidrogenul cu alte gaze sau alte tipuri de legături ci comparaţia între apă şi gaz metan, lucru care influențează energia şi deci costul.
iar apa fiind un lichid...
deja cam indică legăturile cât de puternice sunt, nu ?
Las-o așa, nu mai insista să-mi explici ce și cum că pici în ridicol.
Apoi prefer o exprimare liberă şi nu academică, mai ales că o fac aşa ca hobby, în timpul liber, nu mă plăteşte nimeni să scriu aici, iar mari ingineri sau chimişti prezenţi aici pe site - nu fac dovada unei scrieri academice în susţinerea argumentelor lor.
Nu înţeleg, de ce să se ceară mie mai mult, de la alţii care şi se pretind mari, dar nu îşi argumentează bine comentariile, argumentele.
Ok?
In științe exacte nu poți avea decât exprimare riguroasă. Partea proastă e că tu bați câmpii și ai impresia că te exprimi liber.
Esti sarac si material si spiritual.
Ia zi cum se mai desfac legaturile la hidrocarburi in Poloul tau? Ha ha ha. Sau in Logan ca nu cred ca ai bani de masina germana.
Cu toată lauda dvs, eu nu am văzut, măcar o idee expusă sau măcar un contra argument la afirmaţia mea, care o refac ca întrebare :
Cum este mai uşor să extragi hidrogenul (prin procedeele cunoscute industriale) , din apă sau din gaz metan?
Care proces este mai puţin energofag şi deci mai ieftin?
Răspunsul ar fi: gaz metan.
Bun şi atunci care firma din lume ar fi idioată să extragă hidrogenul din apă, dacă e mai ieftin din gaz metan şi nicio lege anti poluare nu îl opreşte????
Nici una, nici măcar una!
Toate ar ploua în draci. Dealtfel o şi fac.
Asta era ideea şi la care dvs nu aţi răspuns cu nimic clar.
Aşa.... AM nu ştiu să fie site în care să dau eu lucrări de control :))))
Ce nu spune articolul in schimb este si posibilul pret la care se va comercializa un astfel de model. In momentul de fata, Hyundai Nexo se vinde in Germania la pretul de 78.000 € (cu tot cu TVA). Din asta se mai scade sigur un eco-bonus de cateva mii de euro (nu stiu cat e in Germania) si tot ramai cu un pret de 70K €.
La fel este si cu Toyota Mirai. In Austria are un pret de pornire de la 59,9 K € din care mai scazi 5K bonus de la stat. Deci pretul pleaca de la 54,9 K pentru o Toyota!
Este foarte mare un asemenea pret, chiar si pentru nemti si austrieci.
Nu ma astept ca Vision FK sa fie cu mult mai ieftin. Mi-e teama ca daca tehnologia nu va avansa suficient de mult incat sa coboare semnificativ costurile, masinile pe hidrogen vor fi doar un vis pentru multi ani de acum inainte.