Constructorii auto cochetează tot mai frecvent cu ideea de a-și extinde gama de servicii prin lansarea unor servicii de car-sharing.
Mercedes, BMW, Peugeot și Renault oferă deja astfel de servicii, în timp ce Hyundai a testat o astfel de soluție la Amsterdam în 2017 și 2018 cu 100 de unități Ioniq Electric.
La capătul a peste 100.000 de călătorii efectuate în perioada de test, oficialii Hyundai anunță că analizează posibilitatea de a lansa un serviciu de car-sharing cu mașini electrice în viitorul apropiat. Pentru plata călătoriilor, constructorul sud-coreean analizează în prezent trei opțiuni: în funcție de distanță, de timpul parcurs sau de cantitatea de energie consumată.
"Ne gândim la un posibil serviciu cu abonament pentru mașini electrice. Clienții ar urma să plătească prin kilometri, minute sau energie. Serviciul ar urma să stea la baza modelului nostru de afaceri pentru piața de mașini electrice", explică Wonhong Cho, șeful departamentului de marketing al Hyundai.
De altfel, Hyunai oferă deja mașini pentru închiriere pentru servicii precum Uber sau Grab, ultimul activ pe piețele din Asia de Sud-Est.
Oficialii Hyundai au admis însă că în prezent au dificultăți cu asigurarea producției lui Hyundai Kona Electric, din cauza unor probleme cu fluxul de baterii.
În prezent, clienții din Europa sunt nevoiți să aștepte un an pentru livrarea mașinilor, iar Hyundai afirmă că ar trebui să tripleze importurile din Coreea de Sud pentru ca timpul de așteptare să se reducă la 3-4 luni.Via Automotive News
în funcție de distanța parcursă, timpul de călătorie ŞI energia consumată.