În toamna anului trecut, presa internațională a publicat o serie de informații potrivit cărora Hyundai era interesată să achiziționeze Grupul Fiat-Chrysler. La vremea respectivă, speculațiile au fost negate de oficialii celor doi constructori, însă informațiile au revenit acum în actualitate.
Publicația Asia Times cu sediul la Hong Kong citează surse interne potrivit cărora Hyundai este acum pregătită să facă o ofertă concretă. Astfel, constructorul asiatic așteaptă ca prețul acțiunilor Fiat-Chrysler să scadă pentru a putea face achiziția la un preț cât mai mic.
Oferta concretă urmează să fie lansată până în mai 2019, atunci când Sergio Marchionne (foto) va părăsi postul de CEO al constructorului.
În urma plecării lui Marchionne, John Elkann va fi unul dintre cei mai influenți acționari ai constructorului, însă acesta nu este interesat să conducă un producător de mașini, astfel că o fuziune cu Hyundai ar putea fi atractivă din perspectiva sa.
În plus, contextul de piață nu este unul favorabil pentru Fiat-Chrysler."Elkann este conștient că Fiat-Chrysler se îndreaptă spre furtuna perfectă: fără modele noi, cu o tehnologie mediocră comparativ cu rivalii și fără nicio strategie reală pentru mașini electrice, pe lângă creșterea prețului la petrol", susțin sursele publicației citate.
În prezent, o acțiune Fiat-Chrysler costă circa 19 dolari pe bursă din New York, iar valoarea de piață a companiei este de circa 28 de miliarde de dolari. O fuziune între Hyundai și Fiat-Chrysler ar da naștere celui mai mare constructor auto din lume, întrucât vânzările anuale totale ale celor două companii sunt de circa 11.5 milioane de unități.
Via Asia Times, Motor1
Cand te gandesti ca o buna perioada de timp a fost cel mai mare constructor de automobile din Europa, ca uzina Lingotto era cea mai moderna din lume la vremea ei..
E trist unde a fost adusa o marca mare a Italiei si a lumii in doar doua decenii de incompetenta...
scaraotchi le ghidoneaza mintea pana la momentul in care va apare el insusi la conducerea lumii asteia. Are insa putina vreme.
Nu știu dacă se va concretiza tranzacția despre care se speculează ȋn articol, dar ce credeți că intenționează HK? Cel mai probabil, să aleagă miezul (Jeep și Ferrari) – care promite ȋn continuare pe piață – și să arunce cojile (restul). Mai ales că ar primi expertiză pe segmentul nr. 1 al momentului, adică pe SUV, inclusiv pe off-road (de la Jeep), și pe bijuterii supersport (de la Ferrari). Ca apoi sud-coreenii să poată emite pretenții justificate ȋn direcția scopului care ȋi interesează cu prioritate vitală: atacul final la VAG! Nu se tem de…Toyota, fiindcă astăzi sunt capabili să se facă mai doriți ȋn privința atuului numit fiabilitate (să vedem câtă vreme se va ȋndârji Lexus să-și păstreze poziția fruntașă și faima adiacentă; evident, evoluția se poate observa pe termen lung, nu de azi pe mâine). Și sigur vor progresa și mai mult ȋn domeniul siguranței.
Noi, euroatlanticii, am fost avertizați cu ani ȋn urmă pe tema ascensiunii HK. Dar cel puțin pe nemți i-a durut ȋn curtoazie; softurile “șmechere” constituiau preocuparea lor de prim rang. Din ce ȋn ce mai multe voci (avizate) – și de pe bătrânul continent, și de peste Ocean – recomandă doar Porsche dintre ghermance. Unul dintre motive reiese lesne de aici:
http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2018-us-vehicle-dependability-study
Și cum nu iese fum fără foc, ȋnseamnă că asiaticii au deja pregătiți gologanii. Ȋn definitiv, cine știe dacă nu cumva HK-FCA și R-N-M vor deveni cele două coarne ale “diavolului” care va domina scena auto a viitorului…
La Fiat familia Agnelli " taie si spanzura "... Andrea Agnelli este marele BOSS acolo.
Intradevar, trist moment in lumea auto, ca doi colosi de pe doua continente sa fie "inghititi" de un relativ nou venit (a nu se intelege neavenit) la masa bogatilor de pe alt continent (in plina expansiune) asa cum reiese din titlu articolului...
Totusi cred ca va fi mai degraba o fuziune decat un take-over, insa nu cred ca vor deveni Nr. 1 intrucat vor reactiona ceilalti, care se vor simti lezati.
@VJ - fam. Agnelli detine concernul Fiat, dar avand asa multe afaceri, mai deleaga competentele (adica isi pun un CEO) unuia ca Sergio Macarone, mai ales ca Andrea A. se afiseaza mai mult pe la Juventus unde mai are de realizat un vis (UCL).
Stiu ca fam. Agnelli detine concernul Fiat, si stiu si faptul ca, la un asemenea concern deobicei este pus cineva ca CEO... dar oricum in caz de cumaprare Andrea Agnelli are ultimul cuvant, nu Sergio Marchionne sau vreun alt CEO...