La aproape o lună de la publicarea unei prime schițe, Hyundai a dezvăluit a treia generație i10, care va avea premiera cu public la Salonul Auto de la Frankfurt de săptămâna viitoare.
Modelul de oraș păstrează în mare parte dimensiunile cu care ne-am obișnuit, întrucât lungimea este de 3.67 metri. Totuși, lățimea a crescut cu 20 de milimetri la 1.68 metri, în timp ce înălțimea a scăzut de asemenea cu 20 mm.
În ansamblu, noul i10 are un aspect estetic mai sportiv, accentuat de noile jante opționale de 16 inch, forma grilei sau luminile de zi LED. Partea laterală este curată, iar clienții pot alege între 10 culori de caroserie, dintre care trei sunt complet noi: Dragon Red, Brass și Aqua Turquoise. În plus, clienții pot alege ca plafonul să fie negru sau roșu, ceea ce ridică numărul de combinații la 22.
Noutățile cu adevărat interesante sunt însă la interior. Planșa de bord este mai mare datorită creșterii lățimii, iar sistemul de infotainment are o diagonală de 8 inch despre care Hyundai susține că este cea mai mare din segment.
În plus, producătorul sud-coreean a integrat sistemele Apple CarPlay și Android Auto, dar și un sistem care permite încărcarea wireless a telefonului.
De asemenea, clienții care aleg sistemul de navigație opțional primesc și un abonament la serviciul Hyundai Live, care oferă informații despre trafic în timp real.Din punct de vedere tehnic nu există surprize majore. Noul Hyundai i10 va fi disponibil la lansare cu numai două motorizări, ambele pe benzină: varianta de bază va avea un motor MPi de un litru cu 3 cilindri capabil să oferă 67 de cai putere și un cuplu maxim de 96 Nm, în timp ce unitatea superioară este un MPi de 1.2 litri cu 4 cilindri care generează 84 de cai putere și un cuplu maxim de 118 Nm.
Ambele motoare pot fi comandate împreună cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau cu o cutie de viteze robotizată (AMT). De asemenea, i10 este disponibil și cu un pachet Eco, care include o ajustare a treptelor de viteze, 4 locuri și jante de 14 inch pentru a spori eficienta consumului.
Hyundai nu a uitat nici de sistemele de siguranță, iar pe lista celor disponibile pentru i10 se numără Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), High Beam Assist (HBA), Lane Keep Assist System (LKAS), Driver Attention Warning (DAW) și Intelligent Speed Limit Warning (ISLW). De asemenea, există și cameră video pentru marșarier.
După prezentarea de la Frankfurt, noul Hyundai i10 va fi disponibil pentru comercializare începând din prima jumătate a anului 2020.
Via Hyundai
Cum mai comentam însă la fostul articol cu *monstrul verde* = CGI-ul f. atractiv livrat de Hyundai Europe, inginerii + marketingul le domolesc elanul designerilor și-n final produsul de serie e la ani-lumină de studiile inițiale.
i10 pentru Europa e deci mai aproape de versiunea *indiană* Grand i10 Nios, deși nu chiar identic.
Motoarele de start sunt în orice caz antice -- aspirate și fiabile ce-i drept, dar fără cuplu-n ture joase și cu consum mai mare (+10-15%) vs. concurența directă.
Și, spre deosebire de viitorul i20, nu-i la orizont vreo versiune sportivă *N*, dar în mod sigur tătucii lui Kia vor recupera handicapul vs. Picanto 1.0 T-GDI (100 CP).
Mă miră-n orice caz lipsa variantelor BEV, PHEV sau măcar mild-hybrid, având în vedere avansul tehnologic al coreenilor în domeniu, dar și segmentul piticaniei preponderent urbane.
Oricum, la noi i10 va fi în continuare cumpărat 95% de firmele distibuitoare. Deși prețul va fi probabil tot abordabil, cu veșnicele discounturi Hyundai *temporare*...:-P
P.S. Nu știu de unde le-oți scoate, dar vă repet -- a doua oară și tot degeaba -- că NU garda la sol, ci înălțimea mașinii e mai mică cu 20 mm !!! (1,48 m vs. 1,50 m fostul i10.)