Campania de promovare a lui Hyundai i30 facelift a început în urmă cu câteva săptămâni. Oficialii constructorului asiatic au publicat câteva imagini teaser cu versiunea îmbunătățită a modelului de clasă compactă.
Acum, cu doar câteva zile înaintea lansării de la Geneva, Hyundai a publicat o galerie foto completă și detalii despre viitorul i30 facelift. Modelul producătorului asiatic mizează pe modificări estetice, pe un pachet extins de sisteme de siguranță și pe motorizări mild-hybrid.
Hyundai i30 facelift este echipat cu o grilă frontală mai lată cu design restilizat, cu faruri cu LED care dispun de o semnătură luminoasă nouă și cu spoilere îmbunătățite. În același timp, producătorul asiatic propune un design modificat pentru stopuri, în timp ce jantele restilizate pot fi comandate în versiuni de 16 și 17 inch.
Caroseria lui Hyundai i30 facelift va fi disponibilă în nouă nuanțe, trei dintre acestea fiind unele noi (Dark Knight, Silky Bronze și Sunset Red).
Versiunea de echipare N Line (foto) continuă să ofere accesorii de caroserie derivate din cele folosite pe modelele de performanță. Asiaticii propun spoilere noi, o grilă frontală cu aspect nou, prize de aer mai mari și un difuzor spate restilizat. În cazul versiunii N Line, clienții vor putea comanda jante cu diametrul de 17 sau 18 inch.
Mai mult decât atât, odată cu introducerea acestui facelift, nivelul de echipare N Line va fi disponibil și pe varianta break.Hyundai a pregătit o serie de noutăți și pentru interiorul modelului de clasă compactă. Clienții vor descoperi un instrumentar digital de bord cu diagonala de 7 inch și un ecran central tactil cu diagonala de 10.25 de inch. Sistemul de infotainment este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, iar începând cu vara anului curent, cele două servicii vor fi disponibile și wireless.
Totodată, Hyundai introduce pe i30 facelift și serviciul Bluelink care oferă informații despre trafic în timp real, detalii despre taxele rutei selectate și informații despre vreme. Asiaticii au pregătit și o aplicație pentru telefoanele inteligente cu ajutorul căreia clienții vor putea controla sistemul de închidere sau vor putea trimite de pe smartphone pe navigația mașinii coordonatele destinației alese.
Pachetul de sisteme de siguranță a fost și el extins, modelul de clasă compactă urmând să poată fi echipat cu următoarele sisteme noi: Lane Following Assist, Rear Collision-avoidance Assist și Leading Vehicle Departure Alert.
Gama de motorizări include atât propulsoare pe benzină, cât și unități diesel. Motorul de un litru T-GDI oferă 120 de cai putere și 172 Nm și va putea fi comandat cu o cutie manuală cu șase trepte sau cu una automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte.
Totodată, asiaticii pot integra pe acest motor și un sistem mild-hybird la 48V.Motorul de 1.4 litri dispare din gama i30, locul acestuia fiind ocupat de un propulsor de 1.5 litri T-GDI. Unitatea oferă 160 de cai putere la 5.500 rpm și 253 Nm între 1.500 și 3.500 rpm. Conform oficialilor Hyundai, motorul va fi disponibil standard cu sistemul mild-hybrid la 48V și va putea fi comandat cu atât cu o transmisie manuală cu șase trepte, cât și cu o cutie automată cu șapte rapoarte.
Cei care preferă un motor diesel pot alege unitatea de 1.6 litri CRDi. Aceasta va fi disponibil în versiuni de 115 CP și 280 Nm (300 Nm alături de cutia DCT), respectiv 136 de cai putere și 280 Nm (320 Nm alături de cutia DCT). Și în acest caz, clienții pot comanda o cutie manuală cu șase trepte sau una automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte.
Totodată, Hyundai anunță că nivelul de echipare N Line va putea fi comandat doar împreună cu motorizările de top (1.5 benzină cu 160 CP, respectiv 1.6 diesel cu 136 CP).
Eu tot mai sper sa vad ziua in care asiaticii n-o sa copeze randomly designul unor marci/modele cunoscute. Nu ma deranjeaza in sine ideea. In fond, nu e asa o mare problema sa te inspiri. Ma deranjeaza ca nu fac ei de la ei, sunt mult mai curios de ce ar putea EI scoate, ce designuri ar putea imagina, ce linii de design, ca sa fiu mai precis. Asa... ramane o copie si isi ingroapa singuri potentialul. Ar putea iesi ceva mult mai bun decat o copie. E nevoie doar de nitzel curaj. De ex ciudatenia de Civic are succes, desi, daca ma intrebati pe mine, arata ca un cyborg. Totusi, e foarte bine ca au facut-o asa cum au facut-o.
As fi preferat ca break-ul sa fie in linia unui shooting break, dar pt asta exista KIA proceed. Hyundai au in schimb fastback-ul. Deci o gama completa impartita de fratii de concern.
Interesant noul motor T-GDI de 1.5 litri. Ar trebui sa ofere, in combinatie cu sistemul mild hybrid, un consum mai mult decat onorabil. Motorizarile sunt singurul capitol unde coreeni inca au de recuperat. La design e clar sunt aliniati.
PS: imi place mai mult break-ul de la Leon 2020 decat cel de la i30.
Doar de curiozitate sa cautati Hyundai Sonata 2020. O sa fiti impresionati...