Hyundai a lansat o versiune electrica a lui i10
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Coreenii de la Hyundai au creat o versiune electrica a lui i10, pe care au prezentat-o cu doua saptamani inainte de dezvaluirea oficiala de la Salonul Auto de la Frankfurt. Noul i10 electric marcheaza o schimbare de strategie a coreenilor de la Hyundai, care au anuntat in urma cu ceva vreme ca nu vor produce modele electrice in favoarea hibridelor si a modelelor alimentate cu hidrogen. Modelul va intra in productia de serie in anul 2012, si va fi disponibil pentru inchiriere in Coreea de Sud, in baza unei faze de test care va avea loc cea de-a doua jumatate a anului 2010.
Hyundai i10 electric este echipat cu un motor de 49 de kW si cu o baterie Litiu-Ion de 16 kW. Acumulatorul a fost dezvoltat impreuna cu cei de la LG, iar tehnologia Litiu-Ion a fost aleasa deoarece ofera o durabilitate mai buna decat bateriile conventionale Nichel-Cadmiu si sunt mai usoare cu 30%. Volumul bateriilor este cu 40% mai redus, iar eficienta acestora este cu 12% mai mare, in comparatie cu bateriile clasic Ni-Cd.
Motorul si bateriile lui i10 sunt racite cu apa.Inginerii Hyundai au conceput modelul i10 pentru o incarcare rapida, care are loc in doar 15 minute daca este realizata de la o sursa de 413 volti. Mai exact, un i10 electric poate fi incarcat la 85% din capacitate in doar 15 minute, pe cand o incarcare completa dureaza pana la cinci ore. O singura incarcare completa ofera o autonomie de 160 kilometri. Viteza maxima a acestui model este de 128 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in 15 secunde. Cuplul motor oferit de motorul electric al lui i10 este de 210 Nm, disponibil inca de la zero rotatii pe minut.
Potrivit directorilor Hyundai, versiunea electrica a lui i10 a fost dezvoltata in doar cateva luni, iar motivul acestei lansari sta in spatele primelor speciale care vor fi oferite in Coreea celor care isi cumpara un vehicul electric. Astfel, cei de la Hyundai vor beneficia de un stimul sprijinit de guvernul din Coreea de Sud pentru a vinde mai multe modele, fie ele si electrice.
Via | Leblogauto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Hyundai in Romania
-
Hyundai Elantra Preţ: 17.284 - 23.524 €
-
Hyundai Grand Santa Fe facelift Preţ: 49.341 - 50.575 €
-
Hyundai i10 facelift Preţ: 12.588 - 13.153 €
-
Hyundai i20 Active facelift Preţ: 17.124 €
-
Hyundai i20 facelift Preţ: 12.822 - 17.124 €
-
Hyundai i30 (2016 - prezent) Preţ: 16.172 - 37.045 €
-
Hyundai i30 Fastback Preţ: 20.575 - 24.026 €
-
Hyundai i40 CW facelift Preţ: 28.564 - 30.964 €
-
Hyundai i40 facelift Preţ: 25.204 - 30.004 €
-
Hyundai Ioniq Hybrid Preţ: 26.168 - 29.143 €
-
Hyundai Kona Preţ: 21.146 - 29.119 €
-
Hyundai Santa Fe Preţ: 53.181 €
-
Hyundai Tucson Preţ: 23.518 - 37.917 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Au apărut noi detalii despre Mazda EZ-60, un nou SUV electric care va fi lansat mai întâi în China. Noul model va avea inclusiv o versiune cu motor termic pe post de generator. (19.04)
-
Marca chineză AUDI, înființată de către Audi cel german și compania chineză SAIC, a publicat prima imagine oficială cu primul său model de serie. Noul model va fi botezat E5 Sportback și va fi un break electric. (18.04)
-
Subaru a prezentat oficial noul Solterra facelift cu ocazia Salonului Auto din New York. Noul model actualizat primește acum un propulsor electric mai puternic, un design revizuit, dar și o autonomie îmbunătățită cu 25%. (17.04)
-
Noul Audi A6 Sedan: cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Renault a dezvoltat un sistem hibrid care poate fi montat în mașinile electrice
-
STUDIU: Mașinile electrice, mai fiabile decât termicele
Tinand cont ca ambele au inceput la fel, cu un mic avans chiar de partea celor electrice (in 1899, "Le jamais Content" stabilea un record de viteza de 70 mph), drumurile lor s-au despartit odata cu folosirea pe scara larga a petrolului in SUA si ideea lui Henry Ford de a produce automobile cu combustie interna pe scara larga.
Desi inca nu ma gandesc serios la un automobil electric ca masina personala, nu pot sa nu remarc progresele imense facute in doar doua decenii in domeniul automobilelor electrice.