Hyundai a devenit recent cel mai mare producător de mașini electrice alimentate cu hidrogen din lume, pe baza creșterilor semnificative de vânzări înregistrate în Coreea de Sud.
Constructorul asiatic a anunțat acum că a reușit să doboare recordul pentru cea mai lungă distanța parcursă cu un astfel de model între două reîncărcări.
Astfel, un exemplar Hyundai Nexo a parcurs 778 de kilometri pe un traseu din partea de nord a Franței, iar la final a rămas cu o autonomie estimată de 49 de kilometri. Mașina a fost condusă de Bertrand Piccard, elvețianul care a devenit primul om care a făcut înconjurul lumii cu un balon și, ulterior, cu un avion Solar Impulse alimentat doar cu energie solară.
În cazul în care ar fi condus o mașină cu motor cu combustie internă, experimentul ar fi generat 111.2 kilograme de dioxid de carbon, iar volumul total de aer purificat este de 404 kL, echivalentul cantității de aer pe care îl respira 23 de adulți într-o zi.
"Prin această aventură am demonstrat că nu este nevoie de vehicule experimentale pentru a bte recorduri.
Oricine o poate face cu vehicule cu zero emisii. A început o nouă era în performanță, în avantajul protecției mediului", a declarat Piccard.Via Hyundai
Asa cum sunt convins ca bateriile n-au niciun viitor pentru transport (cu exceptia bicicletelor si trotinetelor).
In Hidrogen ar trebui investiti mai mult bani, nu aruncati pe subventii pentru masini cu baterii.
Ma poate lamuri cineva?
Par sa fi facut o comparatie cu o masina echivalenta pe combustie interna ce produce aproximativ 142g CO2/km: 142g * 778km = 110kg CO2.
Halal logica...
Problema este alta MINCIUNA GROSOLANĂ că hidrogenul ar fi verde !!!??
În niciun caz NU ESTE.
"În cazul în care ar fi condus o mașină cu motor cu combustie internă, experimentul ar fi generat 111.2 kilograme de dioxid de carbon..."
CO2-Emission kombiniert: 0 g/km
Cum se obtine e alta mancare de peste. Nici benzina sau motorina nu are incluse emisiile din timpul obtinerii, nu?
scump dar nu prea ca-i echiv. electrica + autonomie dubla la nemti
la noi e mort in cort ca nexo-nexam statii h2. da bine la imagine articolu desi confuz
perspective are dar mai e mult pana departe
dupa venirea din sua cu miliardo-iahtu din carbon beton platit de incasatorii taxelor trecute prezente si mai ales viitoare pe tot ce respiram
saraca schizoida isterica inconstienta merita mila ca e folosita urat
dar o vad curand cu garzi pretoriene in e-gretamobil mai ceva ca papa.
Pot fi 111.2 kilograme de dioxid de carbon in 778 Km cu un consum de 64 litri de combustibil?
Ma poate lamuri cineva?
Numai bine!
Diferenta de greutate vine de la moleculele de O2 absorbite din atmosfera.
In cazul Metanului formula reactiei de oxidare e urmatoarea:
CH4 + 2O2 => CO2 + H2O + energie
In cazul benzinei reactia e similara.
Insa niciodata masa compusilor care intra in reactie nu e mai mica decat masa compusilor care rezulta in urma ei.
masinile cu h2 produc apa dar nu si noxe teoretic. consuma insa o2 tot en gros ca sa produca curent
curent care e carat de bev cu ele in loc sa ia o2 din aer
ce este neclar nu vad
si da separarea-extractia hidrogenului cere combustibili fosili deci polueaza
h2 e doar purtator de energie si ars in ice si recombinat in h2o in pila de combustie care produce curent cu randament subunitar clar
O pilă de combustie are un anod, un catod și un electrolit. Ea este alimentată cu un combustibil (H2) și cu aer. Oxigenul din aer, necesar arderii combustibilului, este ionizat la catod. Ionii migrează apoi în electrolit pentru a ajunge la anod unde se produce oxidarea combustibilului
În timpul funcționării, electrozii nu suferă nicio modificare structurală, ei servind doar ca suport pentru reacție. La anod are loc oxidarea catalitică a hidrogenului atomic, iar la catod reducerea catalitică a oxigenului atomic. Fenomenul de oxidare și reducere catalitică are loc în regim trifazic (gaz—lichid—solid) la suprafața catalizatorului conform reacției globale:
H2 + 1/2 O2 → H2O
Rezultă două molecule de H2O.
adică 4 hidrogeni bagi, 4 hidrogeni scoți.
4 oxigeni bagi, 4 oxigeni scoți.
Carbonul e numai unu'.
Chimia este simplă dacă știi să aduni și să înmulțești.
Nu dă cu radical (dă cu radicali, dar sunt de altă natură.)
E ca la sex. Ce intră, trebuie să și iasă. Mai se produce acolo ceva, energie (de sămânță).
Referitor la combustibilul ars și la producția de CO2.
Făcui un calcul simplificat și a dat că la arderea a 36 kg de izooctan (C8H18 - benzină 100) rezultă 111,2 Kg CO2.
Adică 36 kg înseamnă cam 4,63 kg/100 km, luând în calcul densitatea benzinei e cam 0,75 g/cm3, rezultă grosso modo cam 6,2 l/100 consum pentru mașina pe benzină , care ar fi mers aceeași distanță.
Mașina pe hodrogen produce H2O, adică apă,
Daca cineva nu stie chimie sau vreo alta stiinta, dar cere ajutorul celor din jur nu e de blamat.
Multumesc lui Ignis ca a venit cu explicatia pe care tu - plin de tine nu ai dat-o, dar in schimb ai fost sarcastic.
Poate ar fi bine sa faci ce ai zis, sa urmezi calea lui Vianu.
PS: Drum bun, cale batuta, see if anybody cares. :)
mno, va meritati soarta ...insa de ce si eu la gramada cu voi ??
" CO2-Emission kombiniert: 0 g/km "
Da, la folosirea hidrogenului sunt zero emisii
DAR LA PRODUCEREA LUI SUNT MARI EMISII DE CARBON ! FOARTE MARI!
Că se face şi prin electroliză... cazuri izolate....
GROSUL 95% SE PRODUCE DIN GAZ METAN ŞI ABUR!
Naivilor.
Capisci?
NIMENI pe pământul ăsta nu v-a produce hidrogen prin electroliză dacă prin gaz metan este de x ori mai ieftin !
Simple as that