În ultimii ani, Hyundai a investit sume importante în programul din motorsport, iar rezultatele nu au întâziat să apară. Pentru a menține treaz interesul fanilor, Hyundai continuă să pregătească prototipuri care se vor transforma în modele de competiții sau chiar în versiuni de stradă.
În 2012, Hyundai a demarat proiectul RM (Racing Midship), iar de-a lungul timpului, producătorul asiatic a lansat o serie de concepte care au purtat această denumire. Cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles, Hyundai a expus RM19, un prototip care are la bază modelul Hyundai N TCR.
Conceptul dezvoltat de divizia de performanță Hyundai N este echipat cu un motor de 2.0 litri care oferă 390 de cai putere și care poate accelera de la 0 la 100 km/h în circa 4 secunde. Motorul este amplasat central, iar resursele sunt transmise exclusiv către puntea spate.
Hyundai nu este la primul exercițiu de acest gen în ceea ce privește amplasarea centrală a sistemului de propulsie. Constructorul sud-coreean a prezentat la Frankfurt noul Veloster N ETCR, un model de circuit care anul viitor va concura în primul sezon al seriei de vehicule electric ETCR (Electric-TCR).
Conform reprezentanților companiei, noul prototip RM19 va avea și o versiune de stradă care va miza pe aceeași configurație (motor amplasat central și roți motrice spate).
Din punct de vedere estetic, varianta de stradă va renunța la aripile laterale masive și la o serie de elemente aerodinamice, însă "diferențele vizuale nu vor fi unele majore".Unul dintre reprezentanții Hyundai a menționat că versiunea de stradă ar urma să ajungă pe piață în următorii doi ani.
Via | Hyundai | Car&Driver
Comentarii (0)