Segmentul mașinilor electrice pe pile de hidrogen este în prezent unul nesemnificativ raportat la întreaga piață auto, iar principalii "jucători" din domeniu sunt Toyota și Hyundai.
Până acum, Toyota a fost în mod tradițional producătorul cu cele mai mari vânzări, însă primele nouă luni ale acestui an au adus o schimbare majoră.
Pe baza vânzărilor înregistrate în perioada ianuarie - octombrie, Hyundai a devenit cel mai mare producător de mașini electrice alimentate cu hidrogen cu 3.666 de unități, după o creștere spectaculoasă de 580% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Sud-coreenii sunt prezenți pe piață cu noua generație Nexo (foto).
Toyota a avut de asemenea o perioadă fastă în acest segment după lansarea noii generații a modelului Mirai. Astfel, vânzările au crescut cu 16.8% la 2.174 de unități, însă acest lucru nu a fost suficient pentru a rămâne pe prima poziție. Între timp, podiumul este completat la mare distanță de Honda, care a comercializat 286 de unități, în scădere puternică cu 54%.
Performanța realizată de Hyundai a fost posibilă după ce Coreea de Sud a anunțat la începutul acestui an un amplu program de sprijin pentru dezvoltarea și promovarea mașinilor electrice alimentate cu hidrogen.
De altfel, vânzările totale de astfel de vehicule, indiferent de producător, au crescut în acest stat cu 622% în primele 9 luni ale anului, la peste 3.200 de unități. Coreea de Sud a devenit astfel țara cu cele mai mari vânzări de mașini electrice cu pile de combustie și este urmată de Statele Unite (1.798 unități) și Japonia (596), în timp ce cele 28 de state din Uniunea Europeană au raportat un total de 397 de unități.
Deși au rămas pentru moment în urmă, marii constructori europeni anticipează o dezvoltare puternică a acestui segment. BMW va lansa în 2022 un model de serie în producție limitată bazat pe conceptul i Hydrogen Next prezentat în septembrie, în timp ce oficialii Mercedes-Benz afirmau anul trecut că, "până în 2040, întreaga lume va conduce mașini alimentate cu hidrogen".
Hidrogenul sub presiune de care au nevoie mașinile pe pile de combustie este greu de captat și de stocat, dar avantajul net comparativ cu mașinile electrice "clasice" este alimentarea rezervorului în doar 5 minute.
Via Business Korea
95% se produce din gaz metan şi abur (apă) !!
Cu enorm de mari emisii de CO2, căldură, apoi trebuie comprimat, răcit, transportat.
O prostie.
PS: reaua intentie si spiritul rautacios se vede cel mai bine la activistii "eco" care ataca adevaratele alternative si anuleaza posibilele efecte pozitive pentru toata lumea.
"Hidrogenul e singura alternativa la motoarele pe baza de hidrocarburi."
Dacă hidrogenul se obţine din GAZ METAN extras din interiorul pământului şi cu ABUR produs prin arderea de carbune, petrol, gaz metan (nu folosesc curent electric) în 95% din producţia mondială şi cu enorme cantităţi de CO emise din această producţie.
CH4 (gaz metan) + H2O (apă) ---> CO + 3 H2
CE CONCLUZIE TRAGI?
Că acest hidrogen, pe Terra, oamenii, îl produc din hidrocarburi !!!
Deci acest hidrogen este exact o variantă a GPL, CNG dacă vrei.
Şi chiar mult mai nocivă, la GPL sau CNG arzi direct, dar la Hidrogen trebuie să şi produci abur !!! şi să îl răceşti, comprimi !
Citeşte domnule.
https://www.azonano.com/article.aspx?ArticleID=1841
Si articolul e din 2007...
Dacă din gaz metan este de 6-10 ori mai ieftin decât versiunea ecologică cine crezi că va produce altfel ????
NIMENI !!