Huawei este recunoscut pe plan internațional pentru producția de smarpthone-uri și de rețele de telecomunicații, însă compania chineză a început să se implice și în dezvoltarea unor tehnologii pentru mașini autonome.
Cea mai recentă aplicație este un sistem format din senzori și camere video care este capabil să detecteze dacă șoferul s-a urcat beat la volan. În plus, sistemul detectează dacă șoferul folosește telefonul sau dacă în mașina există droguri sau arme. De asemenea, senzorii pot detecta situațiile în care șoferul este prea obosit pentru a conduce în siguranță sau dacă este frustrat.
În cazul în care detectează că șoferul a consumat băuturi alcoolice, sistemul analizează datele prin intermediul inteligenței artificiale pentru a stabili ce măsuri se impun. În faza inițială, sistemul poate emite un avertisment pentru pasageri sau să dezactiveze anumite comenzi, iar în cazurile mai grave poate suna la numărul de urgență 112 pentru a informa poliția despre situație.
Sistemul este descris în cadrul unei cereri pentru un patent depusă la Biroul European pentru Patente și, cel puțin teoretic, va fi implentat pe mașini autonome. Nu este însă exclus ca sistemul de senzori și camere video să poate fi introdus inclusiv pe mașinile actuale.
În ultima perioadă, autoritățile europene au început însă să evite utilizarea serviciilor Huawei din cauza temerilor că producătorul ar putea instala sisteme de spionaj în rețelele de telecomunicație pentru a furniza date autorităților din China.
Via Auto Express
Acum si in masina !
PS o idee buna cu aplicabilitate indoielnica
Serios vorbind, ideea ar fi buna. Deja sunt sisteme care opresc masina daca esti mort in ea. POate te ia un junghi si nu mai conduci ok. E bine sa sune la 112.
Problema mea este ca a lui Gigi: stiu astia despre noi tot ce facem, unde suntem, ce gandim, ce folosim. Ramane de vazut in viitor, dar nu stiu daca va fi de bine.
Poate le este frica sa nu imbeti si masina?
In alta ordine de idei asemenea tehnologie poate deveni comerciala daca este impusa de un forul regulator (UE sau US sau altele) ca echipament standard in toate masinile vandute pe piata respectiva. Altfel nu va da nimeni bani pe ele.