Hyundai i30 N, versiunea de performanță a hatchback-ului de clasă compactă dezvoltat de asiatici, a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din 2017. Acum, modelul poate fi comandat și pe piața din România.
La nivel estetic, Hyundai i30 N oferă o grilă modificată, spoilere față și spate revizuite, prize de aer ceva mai generoase, jante mai mari (18 sau 19 inch) și un sistem de evacuare cu două terminații. Tot la exterior, i30 N primește câteva accesorii vopsite în roșu și logo-ul diviziei N amplasat pe grila frontală.
Sub capota lui Hyundai i30 N se află un motor de 2.0 litri pe benzină care produce 250 de cai putere și 353 Nm. În România, Hot Hatch-ul asiatic va fi oferit doar cu pachetul Performance. Astfel, puterea motorului crește la 275 de cai putere. Resursele propulsorului sunt puse în valoare de o cutie manuală cu șase rapoarte. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.2 secunde, iar viteza maximă se oprește la 250 km/h.
Consumul de carburant în regim mixt anunțat de producătorul sud-coreean pentru i30 N echipat cu pachetul Performance este de 7.8 litri/100 de kilometri. Prețul de listă pentru piața din România este de 37.045 de euro, însă Hyundai vine cu o serie de oferte care scad prețul mașinii până la 33.165 de euro.MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Performance |
2.0 | Benzină 275 CP |
Man6 | 37.045 |
La interior, Hyundai i30 N oferă scaune sport, un volan care primește logo-ul N și care integrează două butoane speciale pentru schimbarea modurilor de rulare sau pentru activarea sistemului Launch Control. Ecranul central măsoară 8 inch, iar sistemul este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Hyundai promite cinci moduri de rulare: Normal, Sport, N, N Custom și Eco. Totodată, prin intermediul ecranului tactil, pot fi modificate setările pentru răspunsul motorului, sistemul Rev-match (un Heel&Toe «tehnică folosită în pilotaj» automat), diferențial, sunetul sistemului de evacuare, suspensie, direcție și controlul electronic al stabilității. Sistemele de siguranță oferite de Hyundai pe i30 N sunt: asistență la coliziunea frontală, avertizare în cazul unei coliziuni frontale și asistența la menținerea benzii de rulare.
Noul Hyundai i30 N vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Hyundai i30 N Performance 2.0 benzină |
275 | 7.8 | 6.2 | 37.045 |
Honda Civic Type R 2.0 benzină |
320 | 7.7 | 5.8 | 39.522 |
Renault Megane RS 1.8 benzină |
280 | 7.1 | 5.8 | 30.000 |
Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 benzină |
245 | 6.3 | 6.2 | 31.223 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
pretul hyundai mi se pare exagerat chiar daca masina are cu ce
Cu excepția R-Type care doar confirmă regula, toate concurentele-s mai ieftine (wow, inclusiv Golf GTI Performance!), dar și mai rapide/economice - am trăit s-o văd și p-asta.
O trebui recuperat cumva bănetul dat lui Biermann/Schreyer, dar nici chiar așa...
https://www.autovit.ro/anunt/hyundai-i30-ID7GuWCd.html#62b96082fa
cica 6.4 , nu 6.2