Zona compactelor sportive primește o lovitură serioasă sub centură din partea celor de la Audi. Constructorul german a prezentat la Salonul Auto de la Paris versiunea RS a lui A3 Sedan facelift, model care reușește să urce ștacheta din segment la 400 de cai putere și 480 Nm, o valoare-record în segmentul compact. Noul RS3 Sedan devine astfel o soluție perfectă pentru cei care vor să amestece dinamica unui Hot Hatch cu caracterul practic al unui sedan.
Audi RS3 Sedan: date esențiale
● Motor 2.5 TFSI cu cinci cilindri care dezvoltă 400 CP (+33 față de versiunea anterioară) și 480 Nm între 1700 și 5850 rpm. Este cel mai puternic motor cu cinci cilindri din istorie.
● Cel mai apropiat rival direct, Mercedes CLA 45 AMG, are 381 CP și 475 Nm. 0-100 în 4.2 secunde. BMW M2 este disponibil doar în versiune coupe și are 370 CP, 465 Nm și 0-100 în 4.3 secunde.
● Motorul a fost revizuit serios înainte de a fi montat pe RS3 Sedan. De exemplu, greutatea sa a scăzut cu 26 de kilograme.
● 0-100 km/h în 4.1 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Audi poate crește la cerere limita până la 280 km/h.
● Tracțiunea integrală quattro face parte din pachetul standard.
● RS3 sedan are o gardă la sol coborâtă cu 2.5 centimetri față A3 Sedan, modelul din care provine. Ecartamentul față crește și el cu 20 de milimetri, iar pe spate cu 14 milimetri.
● Diametrul discurilor de frână față: 37 de centimetri. Pe spate: 31 de centimetri. Etriere cu opt pistoane. Opțional, Audi oferă frâne ceramice pe puntea față.
● Jante standard de 19 inch încălțate cu anvelope 235/35. Opțional, roțile față pot fi comandate cu anvelope 255/30.
● Două nuanțe exterioare exclusive: Nardo Gray și Cataunya Red.
● Scaune standard sport cu tapițerie din piele Nappa. Opțional pot fi comandate scaune RS cu tetiere integrate.
● Display-ul central are diagonala de 7 inch. Instrumentarul digital Audi Virtual Cockpit este opțional.
● Modelul duspune de asistent activ al direcției. Mașina poate comanda singură direcția în traficul aglomerat până la 65 km/h.
O suspensie magnetica ca la R8 sau pe aer reglabila ca la Porsche ar fi indicata pentru toate modelele sport Audi. La urma urmelor si modelul din articol o sa coste in jur de 70-80.000 de euro...
http://www.caricos.com/cars/a/audi/2013_audi_a3_sportback/images/139.html
Din asta se vede mai bine ca e aceeasi.
http://www.audi-technology-portal.de/en/chassis/wheel-suspension-steering/rear-suspension
Varianta R8 este cu double wishbone + bara stabilizatoare (ce pozitie atipica are :)) Design special pentru masini supersport.
Ma rog, daca-ti place arunca o privire si pe la alte sectiuni. Sunt foarte interesante. Audi e tare la tehnologii, dar mai da rateuri cand implementeaza :))