Honda: viitorul Civic Type R păstrează cutia manuală de viteze

de Alexandru Monenciu
Duminica, 16.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un oficial al constructorului japonez de automobile a confirmat că viitoarele Civic Type R și Civic Si vor continua să fie oferite exclusiv cu o transmisie manuală.

În condițiile actuale din industria auto, cutia manuală de viteze nu își mai are rostul. Tocmai de aceea, tot mai mulți producători renunța la ea, cei mai recenți fiind britanicii de la Aston Martin.

De cealaltă parte, Honda nu se grăbește să scoată cutia manuală de viteze din portofoliu.

Mai mult, Carl Pulley, responsabil cu relațiile publice din cadrul Honda, a confirmat în timpul unei sesiuni live de Întrebări și Răspunsuri, că viitoarele Civic Type R și Civic Si vor fi oferite în continuare cu o transmisie manuală.

Noua generație Honda Civic, a 11-a, a debutat la finalul lunii aprilie cu un design nou, interior elegant și mai multă tehnologie. Versiunea americană, care ar putea inspira ulterior și modelul disponibil în Europa, va fi lansată pe piață în vara acestui an.

via Motor1

Comentarii (23)

  • Edikkk
    Mă bufneşte râsul cu japonezii ăştia.

    Toyota visează de-aiurea hidrogen
    Mazda visează motor termic rotativ
    Honda visează cutii manuale

    Ultima noutate despre maşini electrice :
    - anumite părți de service o să poţi să le faci singur în garajul propriu !
    5 31
  • Alex D.
    Acum ai dat cu rahatul in ventilator Edikk. Ce ai cu onestele japoneze, te frustreaza ca tin prea mult motoarele si intarzie achizitia de electrice care te excita pe tine asa mult?
    32 7
  • inexorabil
    Temă de 2000 de puncte (am ridicat cât mai sus ştacheta provocării...discursive) pentru trioul Mafia-Fănel-Edikkk (în caz că nu sunt una şi aceeaşi persoană, deşi îmi permit să mă îndoiesc că n-ar fi…) : să presupunem (şansele de a trata un caz real sunt foarte ridicate) că un iubitor auto european (deci inclusiv mioritic) ar prefera “asiaticele” în dauna ghermanelor (dar fără să le dispreţuiască/hulească pe acestea din urmă), musai însă tributare M.A.I. Totodată, n-ar vrea neam să audă de “electrice” şi nu şi-ar cumpăra nici cu ţeava tunului vârâtă în ceafă. Ei, dar nici “uzate moral” nu şi-ar lua de oricare, ci musai acelea care respectă normele Euro 5/6.
    În atare condiţii, l-aţi contesta voi, cei nominalizaţi? I-aţi lipi etichete infame?? L-aţi acuza că atentează la sănătatea mediului şi la siguranţa semenilor???

    Ia să văd ce răspundeţi/răspunzi. Voi, ceilalţi, fiţi atenţi acilea…Acesta este momentul adevărului suprem!
    15 9
  • @edikăkă
    Spune drept,la troaca ta de domnisoare,polo ala rosu,este ca si automat tot trebuie sa-l iei in mana ca s-o iei in spate? Schimbatorul,edic...bzzzz,vezi ca faci atingere,un scurt...
    14 4
  • netam-nissan
    cu dedicație dlui zărneșteanu: bravos Honga & jos Mercedez, faliment automat vă urez !
    20 4
  • parea mai destept....dar faci parte dintre talibanii inexorabil, tatraurs si restul trolilor
    1 18
  • Seriff
    Foarte bine, un hot hatch trebuie sa fie pentru pasionati, pentru oameni care vor sa mearga pe drumuri virajate, sa schimbe ei vitezele, sa auda motorul turat si sa simta masina, nu sa doarma in parcare la Kaufland cu incarcatorul in mana.
    19 5
  • @Seriff
    ai o obsesie cu dormitul in parcare la kaufland.

    mai intra si tu in contact cu oameni normali. o sa vezi ca aia "pasionati" la care te referi tu sunt o minoritate pe cale de disparitie.
    4 20
  • @10:15
    eu de cand tot zic
    1 15
  • @fanel
    De cand tot zici si nu te baga nimeni in seama.
    13 4
  • avand in vedere ce alternative la manuala are honda, ramane cea mai buna solutie, mai ales la un hothatch.
    7 3
  • @someone: Culmea e că Honda a dat chix doar cu (puținele) c.v.aut. luate de la nemți (ZF-uri DSG p-o Acura V6 USA), ei având destul know-how pt. restul, făcute toate ”in-house” și fără să copieze pe nimeni.

    De acord că automatele cu convertizor hidraulic și mai ales CVT-urile japilor, deși f. fiabile, nu prea au priză pe la noi, dar hondiștii nu trebuie uitat c-au băgat prima c.v. moto DCT pe VFR1200F (170 CP, 2009).
    Și-ți zic - nu din auzite - că e impecabilă.
    În rest, nimic nou apropo de jelania trolilor care strigă ”atenție, troli”! :-)
    16 3
  • Seriff
    Oamenii care isi doresc electrice sunt o minoritate, au aparut de mai bine de 10 ani si sunt extrem de rare, orice om 'normal' nu isi cumpara asa ceva din motivele bine stiute, unul dintre ele fiind dormitul in parcare la kaufland.
    14 4
  • Edikkk
    Ce mă amuză pensionarii (în gândire) de aici :)))

    Sheriff cu dormitu în parcare.... :)))

    Tesla a scos modelul S plaid plus care a devenit cea mai rapidă maşină de serie la 100km şi 1/4 milă !!

    Bate orice Bugatti, Lamborghini, orice vrei tu.

    Înafară de concepte sau prototipuri (gen alea un singur model, o singură maşină să bată recordul de viteză în deşert dar nu poate lua curba complet, nu poate merge în marşarier, nu poate merge pe drumurile publice)
    Tesla a devenit cea mai rapidă la toate capitolele !
    3 16
  • Seriff
    Si daca bate orice Bugatti ce? Tot nu poti sa faci un Bucuresti - Constanta mergand cu 140 pe autostrada fara sa pierzi timp prin kaufland, penibil.
    12 2
  • inexorabil
    Și tăcerea este un răspuns...

    Nu-i așa, Mafănikkk?

    PS. Eu voi fi puterea exemplului (în legătură cu subiectul pe care l-am abordat mai sus).
    6 2
  • Edikkk
    https://youtu.be/v56gMy04oMI

    315 km range la 150 km/h

    450 km range la 120 km/h

    Asta direct aşa la cea mai mică căutare
    2 8
  • Edikkk
    Sau aşa de plăcere cum un amarât de Tesla model 3 bate o termică Nissan GT care urlă ca proasta

    Cât de silenţioasă poate fi Tesla faţă de uzata moral termică

    https://youtu.be/WG8y2KBH0xY

    Vizionare plăcută (e foarte scurt)
    1 13
  • Aber auch nur mit dem Long Range Akku (9000$, die wahrscheinlich in Euro übernommen werden) - ohne LR-Akku und wenns mal im Winter Deutlich unter 0° fällt, kann die Reichweite bei 150kmh / 120kmh wahrscheinlich zusammenschmelzen auf geschätzt 310/450 *0,71(normaler Akku)*0,55(Erfahrungswert bei Kälte unter 0 von meinen Elektroautos, wenn vorgeheizt) = 121/175 km :D

    Nu mai lauda Tezla edica. Ai citit si comentariile la cautarea aia mica pe care o ai? Nu cred, ca nu stii germana.

    Iti fac eu rezumatul
    testul a fost facut cu dotarea Long Range Accumulator (optiune care costa 9000 de dolari) la temperatura ideala.
    Daca insa nu ai Long Range si temperatura e sub 0 grade rezulta:
    range 121km la 150km/h
    range 175km la 120km/h

    ha ha ha tu n-ai buget de 9000 nici sa-ti iei un sh.
    10 2
  • inexorabil
    Emetikkk = două vorbe, trei prostii!

    1) Nu există Nissan GT – poate ai vrut să zici Nissan GT-R, dar eşti eminamente catastrofal în recunoaşterea unui…Porsche 911 GT3. Cu care s-a confruntat, de fapt, şifonierul tău pe roţi;

    2) GT3-ul n-a fost învins, ci a renunţat de bună voie, din moment ce a încetinit în mod vizibil şi apoi a rămas “în pluton” ;

    3) La o viteză maximă de 235 km/h, Tesla aceea se putea lăuda că face victime printre supercaruri de meserie?!?

    PS. Du-te, fratziwear, şi apucă-te de alt sport.
    9 1
  • netam-nissan
    dle trol semnat ”netam”, inutil să-mi reamintiți că n-ajung cult nici cu perfuzii de lecitină-n cap, dar credeți-mă că-mi crește inima când văd pe ce arături GT-Nissăneze zburdă mințile altora.
    (dl zărne înțelege sigur înțepătura mea amicală la adresa stele-verzi din stuttgart.)
    p.s.
    ca orice prost sunt însă și hotărât, așa că vreau să pornesc un startap.
    dar nu orișicare, ci ...pt fabricarea de electrice cu cutie de viteze manuală !
    vă dați seama dle Edikk că BEVoiul meu va atinge suta în doar 1,1 secunde ??
    în viteza întâi, evident, și tot așa - 200 km/h în 2,2 s în a II-a, 300 km/h în 3,3 s în a III-a etc.

    p.s.2. totuși, a IV-a nu cred că i-o mai dau, cu bateria de 1,5 tone deja golită.
    18 0
  • @kirotractor ...

    te rog nu lauda hongda ca ar avea transmisii bune !!!
    induci lumea in horoare !

    tot timpul au avut probleme cu cv-aut !!!
    in special la modelele grele, gen odyssey, pilot, chiar si accord v6 ...
    alea manuale sunt f faine la condus si nu-s cu baiuri ...
    acu de vreo 3-4 ai, au inceput si ei cu cvt-uri si au dat-o si cu alea-n bara ! nu stiu ce au mai dres la ele intre timp dar io tot nu am incredere in ele !!!
    si tot asa au inceput si ei cu motoare turbo si ei "cei mai meseriasi" au avut si inca mai au probleme la motoarele de 1,5 L ...

    hondele de acu 20 de ani erau mai simple si mai fiabile, astea de acuma ... vai de mama lor !

    oricum, erau motoare care "cinau" cu ulei, in special cele in 4 cil de 1,7 L, 2,2L, 2,3L si 2,4L ...
    personal am avut un accord facut in 1999 cu motorul de 2,3L si nu a fost prea problematica, dar la 4.000 km bea cam 0,5 L ulei ...
    la rece motorul ala suna ca un diesel !!! vai de el ! dupa ce se incalzea suna f fain ...
    la generatia aia, erau probleme la cutiile de vit automatice pe masinile cu motoare in 6 cilindrii; a mea fu manuala, pe aia am inceput eu sa invat a conduce efectiv ...
    Doamne cit am mai voroghit sungur in trafic !!!
    mai ales la pornirile in rampa, cind ala din spatele meu venea la 50 cm de "prunicica" noastra si nu avea habar ca e manuala si nici un incepator la volan !!!

    buba la toate asiaticele e reglajul cursei pedalei de ambreiaj care e fff scurta raportat la europene si riscul sa se opreasca motorul e amplificat !

    drumuri bune tuturor !
    11 1
  • @ kiro; @ all; imi cer scuze, am gresit cu primul comment: honda chiar are o alternativa excelenta la manuala, si nu ma refer la CVT. cutia cu 9 trepte de pe nsx ( si alte modele doar termice honda )ar sta bine pe un hothatch ca type R, nu?
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru