Lansat în toamna anului trecut, noul CR-V Hybrid este speranța Honda pentru revitalizarea vânzărilor pe piața europeană.
Honda CR-V Hybrid are un sistem de propulsie capabil să genereze 184 de cai putere și 315 Nm, iar pentru versiunea 4x2, consumul mediu mixt anunțat de producător este de 5.3 litri/100 de kilometri.
Cu aceste date tehnice și un preț de pornire de 34.000 de euro (pentru România), japonezii speră că noul lor model va reuși să înregistreze jumătate din vânzările Honda în Europa.
La nivelul Bătrânului Continent, constructorul nipon estimează un volum anual de vânzări de 60.000 de unități.
Honda se bazează pe reorientarea clienților diesel către această motorizare hibridă, pe care o descriu ca fiind “cea mai importantă din ultimii 10 ani”.
Conform reprezentanților Honda, primele exemplare CR-V Hybrid vor fi livrate începând cu primăvara acestui an.
Via Carscoops
*n.b.: Nu știu cît va mai fi totuși best-seller CR-V, fiindcă versiunea 1.5 Turbo, dar și Civic-urile recente cu același motor au mari probleme lately cu diluarea uleiului de motor cu benzină - problemă încă nerezolvată de Honda (e un topic de 237 pag. pe crv.ownersclub.)
...Chestie incredibilă pt istoria fiabilității Honda - mașini d-ale lor n-am avut, dar motociclete, destule și mă pot pronunța - unele putînd fi turate la 18.000 rpm... la infinit.*
Hybrid-ul n-are totuși motor ICE Turbo (e un i-VVTI de 2.0 l), da-mi pare ciudat că e taxat cu *malus* la francezi, în timp ce Toyota RAV4, mai puternică (222 CP parcă) nu-i.
În fine, și sistemul hibrid îmi pare inutil de complicat la Honda (pe f. scurt, e un gen de locomotivă diesel-electrică :-)) darrr, deși nu-mi place deloc ca design/alură, aș accepta-o drept cadou. :-)))
...Fiindcă nu doar calul de dar, ci și balena (ori zeppelinul? :-)) nu se caută la dinții pinioanelor.:-p