Aceste discuții apar într-un context în care multe mărci auto se confruntă cu o concurență în creștere, în timp ce industria trece de la vehiculele pe benzină și motorină la electrice, iar producția din China este în plină expansiune.
Fuziunea între al doilea și al treilea cel mai mare producător auto din Japonia ar putea fi complicată din mai multe motive. O astfel de înțelegere ar putea fi supusă unei analize politice intense în Japonia, având în vedere potențialele reduceri majore de locuri de muncă. În plus, Nissan ar putea fi nevoită să-și dizolve alianța cu producătorul francez Renault.
În martie, Honda și Nissan au convenit să colaboreze în domeniul mașinilor electrice, iar în august au aprofundat parteneriatul, anunțând că vor lucra împreună la baterii și alte tehnologii. Tot în august, cele două companii au semnat un acord cu Mitsubishi Motors pentru a discuta despre inteligența artificială și electrificare.
Nikkei a raportat, de asemenea, că Nissan și Honda ar putea aduce Mitsubishi în acest posibil parteneriat, având în vedere că Nissan este cel mai mare acționar al Mitsubishi.
După acest anunț, acțiunile Nissan au crescut cu peste 23% la Tokyo miercuri, în timp ce acțiunile Honda au scăzut cu aproximativ 3%, iar cele ale Mitsubishi au sărit cu aproape 20%.
Honda și Nissan pierd cotă de piață în China, care a reprezentat aproape 70% din vânzările globale de modele electrice în noiembrie.
Deși cele două mărci au avut vânzări globale combinate de 7.4 milioane de vehicule în 2023, ele se luptă să concureze cu producători de vehicule electrice mai ieftine.via Nikkei Asia
După ce Renault ia salvat de la faliment şi a început să mai înnoiască ciorba japoneză, Nissan făcuse hibrida Nissan Note e-power. Un hibrid mai bun ca Toyota.
Apoi a urmat răzvrătirea împotriva noului şi Renault, iar E-power acolo a murit, ceva vândut în Japonia şi Indonesia.
CULMEA, DEŞI ABIA APĂRUT acest Nisan Note e-power a fost TOP 1 la vânzări timp de 3 luni de la apariţie !!!
Şi?
Nimic. NU AU ÎNVĂŢAT NIMIC.
Nu au ajuns în Europa nici după 10 ani, a trebuit să îşi facă Renault propria versiune E-tech.
Şi culmea Renault vinde mai multe BEV (Megane şi mai nou Scenic) decât Nissan, la care Leaf acu 2 ani încă mai avea răcirea bateriei cu aer, cu un ventilator în portbagaj.
Mda. Falimentul îi aşteaptă.
Ca deobicei bati campii cu gratie. Atata ai mai ridicat in slavi Note-ul ala si e-pedal de incepuse sa-mi vina greata. Acuma ii dai inainte cu E-power si faci o confuzie TOTALA cu E-tech-ul. Doua sisteme hibride complet diferite. Unul functioneaza permanent ca sistem paralel (motorul termic este strict generator electric), iar celalalt, al francezilor, ca unul full (motorul termic este generator electric dar si de tractiune in functie de nevoi).
Apoi E-power n-a murit "acolo" il gasesti in oferta pentru Europa la Qashqai. Ca europenilor nu prea le-a suras ideea, nici macar in plina era a hibridizarii, e alta poveste. N-are nicio legatura cu performantele in vanzarile a lui Note, pe primele 3 luni de la lansare, din Japonia.
Nicio secunda nu ti-a trecut prin devla ca hibridul paralel fost, practic, in Europa, un fiasco in vanzari inca de pe vremea lui Volt. Asta ar fi trebuit sa iti spuna de ce Nissan nu s-a grabit sa aduca E-power in Eu.
Si nu, E-power nu a fost o solutie mai buna decat solutia Toyota. E o alta solutie, dar nu mai buna.
Dezinformezi. Eu zic să reiei cu atenţie şi efort informaţiile.
E-tech ca şi E-power sunt sisteme hibrid moderne care funcţionează la viteze diferite în mod diferit făcând trecerea de la "full electric" la "full termic" şi comportându-se câteodată ca "în serie" şi câteodată "în paralel".
Şi, da, ambele sunt motoare hibrid mai bune decât cel de la Toyota, pentru că nu mai au sun-moon gears ci rezolvă electronic.
Iar despre e-pedal, este un stil de condus mult superior țopăitului în 3 pedale.
Dacă a ajuns Nissan Qasqui e-power în Europa , spune ne
1) în ce număr ? Câte? Când ?
Doar câteva sute, mii. Pentru flota pe noxe. După 2020 adică catralioane de ani după Note??
2) nu cumva au fost doar în UK şi alea aduse din Japonia, că tot circulă pe stânga cu volanul pe dreapta ? Şi asta după semnarea tratatului UE - Japonia, ca să o aducă fără taxe?
Hai, dacă prezinţi ceva, arată datele complete.
Tu traiesti pe alta planeta. E-tech si E-power sunt solutii de hibridizare CONCEPUTE diferit.
E-power este full serie indiferent de viteza (niciodata termicul nu se conecteaza la roti)
E-tech este hibrid clasic: paralel+serie indiferent de viteza
https://www.nissan-global.com/EN/INNOVATION/TECHNOLOGY/ARCHIVE/E_POWER/
Iti mai scriu aici ca sistemele hibrid conventionale (E-tech, toyota, honda, etc) functioneaza in moduri diferite SI in functie de SARCINA. Pentru a nu ramane confuzat total: poti merge electric urcand o rampa de 10% cu 6km/h sau mergand constant pe autostrada la 80km/h.
E-power este in oferta Nissan in Europa. Esti atat de natang incat sa nu ai decenta sa intri pe site-ul Nissan Ro?
"Iar despre e-pedal, este un stil de condus mult superior țopăitului în 3 pedale" o afirmatie atat de imbecila incat este imposibil de contrargumentat atat timp cat tu nu ai cunostinte elementare despre cum functioneaza hibrizii.
Nici macar nu te mai intreb ce masina ai, numai vorbesc daca detii vreun hibrid.