Principala piedică a viitoarelor vehicule cu pile de combustibil este infrastructura curentă. Actualele staţii de alimentare cu carburant vor necesita investiţii serioase în vederea adaptării la pompe de alimentare cu hidrogen, care necesită un regim special şi tehnologii avansate, deoarece gazul va fi sub presiune şi necesită condiţii deosebite de depozitare.
A doua piedică importantă este legată de costurile şi limitările sistemului de alimentare cu hidrogen, obstacol pe care Honda şi GM vor să-l depăşească prin alăturarea cunoştinţelor şi o colaborare strânsă între inginerii lor, pe lângă un volum consistent de automobile cu pile de combustibil produse până în 2020.În 2008, Honda a lansat primul automobil alimentat cu pile de combustibil dezvoltat de la zero în acest scop. Vorbim despre FCX Clarity, un model oferit în regim de leasing doar în statul american California, unde exista o infrastructură special dezvoltată pentru această categorie de vehicule. Între timp, General Motors are aproape 50 de ani de experienţă în dezvoltarea vehiculelor alimentate cu pile de combustibil, primul lor prototip fiind testat pe şosea în 1966. GM a oferit, la rândul său, vehicule alimentate cu pile de combustibil pentru testarea în condiţii reale de trafic. Spre deosebire de Honda, vorbim despre vehicule proiectate iniţial pentru un sistem de propulsie cu motor cu ardere internă, convertite în laborator la propulsia electrică alimentată cu energie obţinută dintr-o reacţie chimică unde este folosit hidrogenul.
Via GM, Honda
chiar nu se mai poate face nimica de 'unu singur'??????
adica hai ca inteleg ca anumite tipuri de autovehicule mai trebe facute 'la comun' cum sunt auto. comerciale si alte categori.......insa colaborari la greu........chiar nimeni nu poate sa mai supravietuiasca de unu singur sasi faca propriile motoare platforme si chesti deastea..
daca totu se rezuma la costuri si ca e greu sa face ceva 'doar' din bani tai..........
poi cum era acum 30-40 de ani cand tehnologia era mult mai scumpa ca in ziua de azi......si fiecare constructor avea o identitate proprie......chiar asa de departe sa ajuns de trebe fiecare 'sa se mute' cu vecinu in casa ca sa poata supravietui?????
azi maine cumperi un Renault si platesti la Mercedes sau cam asa ceva......
Sunt multe diferente fata de acum 30-40 de ani, foarte multe, sunt taxe, restrictii, cheltuieli mai mari cu personalul, cheltuieli pt reducerea poluarii , etc, apoi daca incep cativa sa colaboreze, ceilalti cum contracareaza? Cat poti sa rezisti singur sa faci absolut totul singur? Unii vor avea o oferta mai buna, mai completa si ceva mai ieftina decat cei care sunt singuri, deci incet incet toata lumea trebuie sa colaboreze pt ceva, pt un model comun, o tehnologie...oricum Honda deocamdata este singura, adica nu face parte dintr-un mare concern, ca produc impreuna cu GM un model cu hidrogen chiar nu este mare lucru fata de cum isi impart multe marci motorizari si platforme peste tot, dar cat va mai rezista? Nu stiu, dar este foarte greu sa faci asta, cert este ca marile concerne vor fi din ce in ce mai puternice si vor avea din ce in ce mai multi bani, Bmw Group de exemplu nu este un mare concern, deocamdata este puternic, dar peste 10 ani nu se stie, lucrurile se schimba repede.
http://cafcp.org/stationmap
Pentru cine nu stie @dan_grc comenteaza pe un alt site concurent. Si stiti ce face dumnealui acolo ? Plagiaza la greu dar mai face si spam , flood si troll.
Nu te-ai prins ? De cate ori mai plagiezi voi intra aici. Asta ca sa vezi cat esti de mincinos si plagiator. O sa te faci de caruta si aici .