Honda ridica tonul la dealerii sai

De Catalin Dinu
Publicat Marti, 06.05.2008
Honda incearca sa ridice nivelul serviciilor oferite de reprezentantii sai zonali pentru a castiga mai multi clienti.

Esential

3 milioane de dolari poate consta investitia unora dintre dealeri pentru a indeplini cererile celor de la Honda.

Desi Honda este printre putinii constructori auto care au anuntat cresteri ale vanzarilor de pe luna trecuta, japonezii nu sunt multumiti de dealerii sai. Honda incearca sa-i forteze pe acestia sa faca mai multe investii in sistemele lor operationale pentru a spori vanzarile. Producatorii niponi si-au informat printr-o scrisoare toti reprezentantii zonali ca risca sa le retraga franciza daca nu isi imbunatatesc rezultatele.

“Scrisoarea se adreseaza distribuitorilor cu vanzari sub media celorlaltor unitati care opereaza pe piata lor”, declara Bill Smith, presedintele consiliului dealerilor Honda. Scrisoarea vizeaza cateva domenii de imbunatatit, precum expansiunea amplasamentelor, marirea numarului de puncte de lucru in service-uri si ariilor destinate showroom-urilor. Dealerii sunt nevoiti sa vina cu un plan de imbunatatiri pana pe 31 mai si sa le si puna in aplicare pana in ianuarie 2010.

Cum era de asteptat, unii dintre dealeri sunt de parere ca cererile celor de la Honda sunt nedreptatite si inutile.

“Este vorba de o investitie de doua, pana la trei milioane de dolari. Ne regasim intr-o piata mica si aceasta ar fi o reteta dezastrului pentru noi”, sustine unul dintre dealeri.

Totusi, exista un ajutor pentru dealerii care nu vor sa faca schimbarile cerute de Honda. In unele state exista o lege a francizelor care ar putea impiedica Honda sa-si forteze reprezentantii zonali sa faca schimbarile.

Via | Leftlane

Taguri: Honda

Comentarii (4)

  • Cat de josnici sunteti.
    Asta e un articol gratuit fara valoare de stire si ma intreb ce nu v-a dat Honda in Romania incat scrieti asta ca sa le faceti imagine negativa.Loviti in imaginea unei firme care a investit direct in Romania si care e in crestere ca niste mojici. Culmea, e probabil importatorul de masini de la noi care are politica cea mai onest orientata spre clientii sai.
    0 0
  • marius
    afirmatii moca
    eu zic ca imaginea honda nu a fost deloc famata. eu unul am o parere buna despre masinile honda si aici cred ca japonezii le-au sarit in cap dealerilor pe buna dreptate. tu nu ai citit bine cred. altfel as crede ca tu faci afirmatii gratuite si esti chiar hazliu. confunzi producatorul cu importatorul/dealerul/distribuitorul.... honda face masini si are pretentia ca aia care le vand si care isi scot destul profit doar din comert, ar face bine sa investeasca si ei pentru a atrage clienti, altfel s-ar numi doar niste simpli samsari/bisnitari/negustori de masini. e foarte normal ca o firma serioasa ca honda sa aiba pretentii si de la dealeri. distribuitorii sunt legatura cu clientul. ei predau masina. ei incaseaza banii. intelegi tu? si astia trebuie sa se prezinte bine. lor li s-a facut o imagine negativa. si nu e deloc gratuita daca pana si furnizorul lor HONDA le-a facut scandal.
    0 0
  • Marius, sunt de acord ca dealerii (cel putin din Bucuresti/ROmania)meritau un astfel de mesaj.Din pacate cred ca asa cum e scris articolul are un ton negativ si majoritatea cititorilor care nu cunosc poate asa bine ca tine afacerea cu masini raman cu impresia ca Honda (producatorul) e asupritorul care isi persecuta distribuitorii si care la randul lor nu mai fac fata; adica Producatorul - "bad guy" iar "distribuitorul, dealerul" un persecutat fara bani care e vai de el si fortat sa inchida afacerea.Daca as avea sau as vrea sa imi iau Honda m-as gandi ca dealerul de la care as cumpara tocmai urmeaza sa mastoarca de bani pe orice cale ca sa plteasca visele producatorului si asta m-ar face reticent.De asta cred ca articolul poate fi perceput gresit.
    0 0
  • Mircea Mester
    Honda
    Automarket nu loveste in nimeni si nu mangaie pe nimeni. Noi va prezentam informatiile asa cum sunt ele. Ii iubim si ii uram pe toti. Nu ne intereseaza cine si ce face atat timp cat face ceva despre care putem scrie.

    Puteti sa luati stirea ca atare sau sa acuzati echipa noastra ca v-a oferit o informatie publicata si de site-urile de specialitate externe. Atunci cand Honda (sau oricare alt constructor) e de laudat, laudam. Atunci cand e de criticat, criticam. E stilul Automarket si nu ne vom da la o parte de la el.

    Multumesc.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru