Honda renunta la diesel-uri in favoarea hibridelor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Criza economica actuala face ca marii constructori sa isi regandeasca politica de viitor si sa abandoneze proiectele costisitoare. Honda gandeste din nou schimbari majore in planul de dezvoltare al companiei, anuntand oficial ca intentioneaza sa renunte la dezvoltarea motoarelor diesel.
Initial, niponii anuntasera ca au adoptat o serie de programe care urmaresc dezvoltarea unor propulsoare diesel performante. Criza economica a dat peste cap insa aceste planuri, fondurile urmand sa fie folosite pentru dezvoltarea tehnologiei hibride, mult mai viabile pentru viitoarele model ale constructorului japonez.
Takeo Fukui, presedintele Honda, a declarat ca decizia renuntarii se datoreaza in mare parte costului mare de dezvoltare a unor diesel-uri conforme cu normele de poluare din Japonia si Statele Unite. "Chiar si in cazul vehiculelor mari credem ca este mai realist sa vorbim despre propulsie hibrida. De aceea ne-am schimbat modul de gandire", a incheiat Fukui.
via | Leftlane
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Honda in Romania
-
Honda Civic Preţ: 17.500 - 39.522 €
-
Honda Civic Sedan Preţ: n/a - 27.500 €
-
Honda CR-V Preţ: n/a - 38.250 €
-
Honda CR-V Hybrid Preţ: 34.000 - 43.000 €
-
Honda HR-V Preţ: 21.440 - 25.188 €
-
Honda Jazz (2014-2017) Preţ: 14.988 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Potrivit Autorității Federale pentru Transport Auto din Germania (Kraftfahrt-Bundesamt), peste 768.000 de modele diesel produse între 2014 și 2023 ar putea necesita înlocuirea filtrelor de particule diesel. (19.12)
-
Constructorii europeni de automobile cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face modelele cu zero emisii mai atractive pentru public. De la 1 ianuarie 2025 vor crește normele de emisii de CO2 la nivelul UE. (19.12)
-
Pentru a susține fabricile sale din Italia, Stellantis s-a angajat să investească 2 miliarde de euro în 2025. Pe lângă, aceștia au alocat 6 miliarde de euro pentru a îmbunătăți lanțul de aprovizionare. (19.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noul DS N°8: etalonul mărcii franceze este un SUV coupe electric cu autonomie de 750 km
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
- Prima imagine cu viitorul SUV de performanță electric Mercedes-AMG
Pur si simplu, atata a putut...motivul pentru care au acest motor de 2.2 este extrem de simplu: au avut vevoie de un motor care sa mearga pe toate modelele. Motiv pentru care il gasesti pe Honde incepand cu Civic si terminand cu CRV.
Macar acum recunosc si ei: n-au bani (nu mai vin ei la Frankfurt) si nici meseriasi sa faca motoare diesel si multe si bune. Si vor mai renunta si la alte avioane si elicoptere la care se gandeau ei pentru ca au o gaura in sacul de bani: Insight...Ce au facut ei acuma e asemenator cu manevra de la Poker de a miza toti banii pe o singura mana, si aia slaba...si ca sa fie tacamul complet, Toyota nu-i lasa cu una cu doua...e chestie de orgoliu...li s-a suflat de sub nas titlul de constructor "verde"...o sa mai vedem cateva episoade din filmul asta si o sa fie mult sange...
Motorul de 2,2 Honda a fost premiat si supra premiat si a fost ales cel mai bun motor diesel construit vreodata asa ca lasati-o balta cu psa, ford si alte jucarii care iti omoara urechile cu crantanitul lor.
Stati linistiti ca Honda are ingineri cat sa dea la toate firmele si sa le mai si ramana. Acolo oamenii sunt incurajati sa dea frau liber imaginatiei si sa creeze doar nu degeaba sunt pe locul 1 in lume la fiabilitate.
In caz ca nu stiati Honda are cele mai ecologice fabrici din lume.
@ bbb
Nu vorbi tu de tara "de cacao"...chiar nu esti in masura sa emiti astfel de judecati...ca sa nu mai spun ca tara e asa din cauza oamenilor...oameni care nu judeca, nu studiaza, nu asculta dar isi dau cu parerea ca niste experti fara nici un argument pertinent...
Daca stiai sa citesti, ai fi sesizat nuanta extrem de usor...am zis foarte clar ca n-au fost in stare sa faca si motoare multe, si bune...Pe diesel, au unul singur. UNUL. Care nu e de departe cel mai bun din lume. Nu e nici rau (asta era si culmea, sa faca unu` singur, si ala prost). Nici pe benzina nu stau nemaipomenit. Cu tot cu Acura, Honda are mai putin de 10 motoare pe benzina.
Si daca tot aberezi aici cu prostiile astea, de ce nu face Honda 10 motoare diesel daca tot au ingineri "fara numar, fara numar"? Sau sunt ingineri doar fiindca au facut o facultate? Si cu imaginatia asta a lor nelimitata, de ce n-au fost si ei in stare sa faca o suspensie spate multilink pentru Civic? Sau niste frane destepte pentru Type-R?
PS. "noi mergem in regres" ?!?! Esti cumva mecanizator agricol?
Oricum au fost si vor ramane cei mai buni.
Asta unu` care e bun nu va mai fi deloc in curand...asa fac firmele inovatoare...arunca la cos tehnologii de viitor (hibridul diesel va fi beton)...Si daca vor ramane pe piata, probabil ca vor fi si buni..."Cei mai buni" or fi fost ei vreodata, intr-o pauza de masa...dar e neinspirat sa afirmi despre Honda, in situatia data, ca vor fi cei mai buni...Cu reala parere de rau...
Incerc sa-mi dau seama cum e sa fii cel mai bun si sa recurgi la tehnologie veche pentru o masina noua si performanta...mie mi se pare un nonsens...
In rest, nu mai ai nimic de comentat? Esti de acord cu ce am scris? OK...
@george: te-ai lovit de inteligenta comentatorilor de pe automarket! Face bine la ego. Romanii sunt experti si isi pot da cu parerea despre absolut orice.
Pe GM o sa-l depaseasca toti daca dau faliment...ceea ce este foarte probabil...
@ tavione
Honda e o firma inteligenta tare din punctul asta de vedere...In loc sa faca niste calcule inainte si sa zica "NU", a preferat sa se apuce direct de treaba si a renuntat abia cand si-a prins urechile...adica dupa mai bine de 10 ani...se prind cam greu baietii astia...
Iar asta cu diesel-urile pentru agricultura a fost o gugumanie de m-a durut ochiu` cand am citit-o...Audi, BMW si Mercedes (mai nou si Porsche) pun diesel-uri pe "navele-amiral" si nu se fac de rusine si tu vii si spui asemenea prostie...
@cozappz
Adevarul e ca nu m-am lovit. M-am izbit de-a dreptul...Iar izbiturile n-au cum sa faca bine la ego...din pacate...
Nu moare HONDA cand vrea george :)
Ca sa faci un lucru bun, COSTA, iar ca sa fie cel mai bun, COSTA si mai mult.
E un stand-by, nimic mai mult.............e ca un joc de poker, te faci ca esti slab, apoi, sper finalul jocului, scoti ASUL din maneca....
Iar motorul diesel are 5 ani, nu 10...........
Peace !
Cum poti sa scapi asemenea greseli?
Pe de-o parte spui ca un lucru bun costa (cel mai bun costa mai mult bla, bla) si cu toate astea, Insight e (cel) mai ieftin...
A doua chestie: exemplul ala cu poker-ul e taman invers! Honda pretinde acum nu ca e slaba ci dimpotriva (vezi-Doamne are tehnologie si forta sa scoata un model bun si ieftin). Ceea ce nu-i chiar asa (rateaza saloane, arunca din avion tehnologiile pe care nu le stapaneste, intrerupe implicarea in motorsport, etc). Asta nu e comportament de om/entitate care simuleaza ca e slab, ci chiar este...
Eu nu ma refeream acum la un motor anume ci la motorizarea diesel...Primul motor diesel a aparut pe Honda acum mai bine de 10 ani...Poti sa verifici daca nu ma crezi pe cuvant...
Cat despre faptul ca as vrea sa moara Honda...o mare gugumanie...nu-mi doresc asa ceva...singura mea problema este cu cei care n-au habar de viata lor dar se dau nemaipomenit de destepti...Intamplator, unii dintre cei mai incrancenati si fanatizati ingineri din astia sunt fani Honda...Soarta...
Primul motor diesel dezvoltat de catre Honda a fost lansat in 2004, ca a mai folosit diesel-uri cumparate de la Isuzu sau alti producatori asta este cu totul altceva si dupa cum a spus creatorul acestor masini " Mecanicii mei nu se vor murdarii niciodata de motorina pe maini" Honda nici acum nu ar fi produs motoare diesel.
Implicarea in motorsport a fost intrerupta pt a-si pastra angajatii la munca si a nu-i concedia cum au facut VAG, Ford si majoritatea producatorilor, deci aici se vede cu adevarat o mentalitate de om cu capul pe umeri.
Fanii Honda incrancenati si fanatizati sunt cei care stiu ce inseamna a avea o masina care a scris istorie nu de putine ori si firma asa mica cum a fost Honda a aratat multora ca pentru a putea creea o masina cat mai aproape de perfectiune trebuie sa ai puterea de a visa si a tinde spre apsolut, pe cand la nemtariile astea pe care le ridici tu in slavi tot ceea ce conteaza pt ei este profitul.
Honda face masini cu pretul potrivit pt omul potrivit si niciodata nu o sa te tocmesti ca la usa cortului cu un vanzator Honda.
Numai din concluzia ta ca honda a produs primul diesel acum 10 ani imi dau seama cat de cunoscator esti.
el se bucura de skoda lui diesel de 140 CP , TDI...........
lasa-l sa fie fericit, nu se merita sa intri in polemica cu el..........
atat il duce capu'........nu vezi ca arunca cu mizerie in stanga-dreapta?
la deal trag toti inapoi! =))
Mai tine minte vreunul dintre voi de cate ori v-am zis pana acum ca spuneti numai gugumanii si ca dati in toate gropile din Bucuresti (bbb mai tare, LEE mai putin, ca parca stie sa scrie ceva mai bine dar e, in schimb, rupt mai tare de realitate – n-are Honda si probabil n-a avut niciodata dar le apara pana in panzele albe in necunostinta de cauza)?
@ bbb
Este absolut uimitor cate prostii poti sa spui in atat de putine cuvinte, si alea scrise in mod semi-analfabet…
“Primul motor diesel dezvoltat de catre Honda a fost lansat in 2004, ca a mai folosit diesel-uri cumparate de la Isuzu sau alti producatori asta este cu totul altceva”
Iar eu am spus asta(17:08): “Eu nu ma refeream acum la un motor anume ci la motorizarea diesel...Primul motor diesel a aparut pe Honda acum mai bine de 10 ani...”
Deci, baieti, un picut de atentie…era vorba de “istoria” diesel Honda...care incepe intr-adevar cu vreo 10 ani in urma...mai grav, cu motoare imprumutate, ca sa fie rusinea totala...
“…si dupa cum a spus creatorul acestor masini " Mecanicii mei nu se vor murdarii niciodata de motorina pe maini" Honda nici acum nu ar fi produs motoare diesel.”
Dovada cea mai buna ca unde-i minte-i si prostie (din pacate, destul de multa)…Un inginer adevarat, cu viziune, cu strategie si care aplica filozofia Kaizen, nu exclude din start nici o varianta…Iar cei care au bagat diesel pe Honda n-au gresit…din pacate, n-au facut fata…
“Implicarea in motorsport a fost intrerupta pt a-si pastra angajatii la munca si a nu-i concedia cum au facut VAG, Ford si majoritatea producatorilor, deci aici se vede cu adevarat o mentalitate de om cu capul pe umeri.”
Aici e vorba strict de business indiferent ce vei spune tu…
Din cate stiu, VAG a concediat pana acum doar muncitorii cu contract pe durata determinata…
Dar daca Honda va avea probleme cu cashu` (si va avea din cauza Insight-ului si nu numai), va concedia, la randu-i, din muncitori…No doubt about it…
“Fanii Honda incrancenati si fanatizati sunt cei care stiu ce inseamna a avea o masina care a scris istorie nu de putine ori si firma asa mica cum a fost Honda a aratat multora ca pentru a putea creea o masina cat mai aproape de perfectiune trebuie sa ai puterea de a visa si a tinde spre apsolut, pe cand la nemtariile astea pe care le ridici tu in slavi tot ceea ce conteaza pt ei este profitul.”
De unde ai invatat tu bullshit-ul asta penibil?!?!?! “Masina aproape de perfectiune?!?!?” E printre foarte putinele dati in domeniul asta cand noul model al unei masini este mai prost decat cel vechi…Masina asta “aproape perfecta” a avut candva motor imprumutat…si diesel…tot masina asta a avut si are recall-uri…are frane proaste…si alte bube pe care eu nu am de unde sa le stiu…asta da perfectiune…
Profitul?!?!?! Da` Honda e cumva vreo manastire sau vreo societate caritabila?! Bine, acum, cu Insight-ul, cam este…dar daca va mai fi la fel si peste vreo 2 – 3 ani, va trebui sa va luati masini din astea “pagane” gen Ford sau Opel, ca Honda nu va mai face masini…
“Honda face masini cu pretul potrivit pt omul potrivit si niciodata nu o sa te tocmesti ca la usa cortului cu un vanzator Honda.”
Si asta e o prostie crancena: pretul potrivit la omul potrivit…ca si “masina japoneza care nu minte si nu inseala”…preturile sunt batute in cuie pentru oricine intreaba…si nu sunt tocmai mici acele preturi…
Iar asta cu negocierea, alta prostie, si mai mare…O Honda nu se poate individualiza aproape deloc. Nu se pot face combinatii de optiuni. Vine “lista”. Iti place, o iei fara sa negociezi ca nu te asculta nimeni. Nu-ti place, sa fii sanatos…Great customer care strategy…fabulous…
”Numai din concluzia ta ca honda a produs primul diesel acum 10 ani imi dau seama cat de cunoscator esti.”
Eu am zis acolo ceva un pic diferit: “Primul motor diesel a aparut pe Honda acum mai bine de 10 ani...” Ma rog, la IQ subunitar, diferenta nu se percepe…
@ demy
Traiesc cu speranta ca o sa mai apara macar un fan Honda cu capu` pe umeri si ceva minte in el, alfabetizat, documentat si cat de cat rezonabil ca sa sustina o marca altminteri buna…cand colo, apar numai din astia care nu-si pronunta corect propriul nume nici cand se uita in buletin…Pare a fi o chestie contagioasa…
Mergi tu cu o astfel de masina si vorbeste dupa…
Honda deste cel mai mare producator mondial de motoare, nu numai auto dar nu cred ca are importanta.
Primul motor diesel produs de HONDA a intrat cu 7 recorduri in "CARTEA RECORDURILOR" si timp de 5 ani a fost motorul de referinta la categoria lui de cilindree si nu numai.
Si poate-mi arata cineva vre-un motor ASPIRAT care a batut motorul scos de Honda in 1990 de 1.6 si 150-160 CP un VTEC care nu a fost batut de alti constructori nici pana in actualul 2009.
Vezi ca jignesti prea mult si pe toata lumea care iubeste HONDA...............stai calm.................
Firma japoneza a vandut in anul financiar 2007 - 2008 aproximativ 19.3 milioane de produse motorizate, de departe fiind cel mai mare producator de motoare cu ardere interna si totodata cel mai mare producator de motociclete din lume.
Grupul Honda detine 405 subsidiare proprii, 151 in tara natala si 254 peste granitele acesteia. In cazul de fata subsidiare insemnand firme proprii importatoare, fabrici, societati bancare, studiouri R&D, s.a.m.d.
Cotata inca din 1957 la bursa tokyota, Honda Motor Co. Ltd. se mai regaseste si pe parchetul burselor din: Osaka, Nagoya, Fukuoka, Sapporo, New York (1977), Londra (1981), Paris (1985) si Zürich (1983), valoarea bursiera totala a firmei consemnandu-se la peste 45 mld. €. *
Clasandu-se ca si al II-lea mare constructor auto japonez si al VII-lea la nivel mondial, brandul Honda este evaluat la o valoarea neta de 16,6 mld. $, clasandu-l pe pozitia a XXXVII-a in clasamanetul mondial al celor mai valoroase branduri din lume, respectiv pozitia a V-a intre constructorii auto (in spatele brandurilor Toyota, Mercedes, Porsche si BMW).**
Dispunand de o varietate larga de produse structurate pe divizii (Automobile, Motociclete, Echipamente, Robotica, Aviatica si Panouri Solare),
De la 14 mil la 19,30 mil, e cale lunga :)
Curand, am sa revin cu datele pe anulo fiscal 2008-2009 !
Vom vedea ce va urma, Toyota sta mai prost, au redus productia cu 1 milion de masini, etc..............
in cateva zile aflam amanunte, plus, ce va urma din iunie cu noul sef, Takanobu Ito :)
Eu cred si sper ca va fi bine..............nu va grabiti............nu moare HONDA cand vor altii...........
Pentru toata lumea sunt vremuri grele, sa vedem cine varsa mai putin "sange" .....
Norocul nostru ca a venit un atotstiutor...suntem salvati.
Pentru tine cred si eu ca n-are nici o importanta ca la calculul asta intra si motoare de masini de tuns iarba, si de pompe de apa si de scutere, si asa mult mai departe...ca doar ce mare diferenta poate fi intre un astfel de motor si unul de masina de 6, 8, 10, 12 sau 16 cilindri? Absolut nici una, sunt perfect identice constructiv...doar puterea difera putin...
Atunci cand ai un motor care aduna recorduri mondiale cu sacu` (destul de dubioase in ceea ce ma priveste), e cu-atat mai mult o prostie crancena sa arunci la cos tehnologia respectiva, in special pentru faptul ca iti elimini aproape toate sansele de a mai vinde cine stie ce in EU. Care e totusi o piata imensa unde vinzi cam la preturi corecte, nu in pierdere sau cu marje minime ca in US.
Motorul aspirat cu putere foarte mare este o ambitie de-a lu` Honda. Altii au lasat ambitiile aiurea deoparte si au optat pentru solutiile de viitor. Ca sa nu mai repet chestia asta si alte chestii despre diferentele dintre motoarele TURBO si ASPIRATE, ia si citeste colea:
http://www.automarket.ro/stiri/honda-lanseaza-accord-type-s-la-geneva-18261.html
Astept Type R-ul cu motor turbo pe benzina...cel putin in Europa. Pentru ca in EU, viitorul motoarelor de performanta aspirate se opreste pe la 2012 - 2014...Ceea ce nu va fi mare problema pentru Honda pentru ca acolo unde au mers niste concesii crancene, si abateri flagrante de la principii si traditie, o sa mearga si asta de o sa sfaraie...Pentru inceput ar putea sa foloseasca motoare VAG, pana prind si ei spilul...daca au mers la Mitsubishi, nu vad de ce nu ar merge si la Honda...
@ LEE
Iar trebuie sa repet...
“Cat despre faptul ca as vrea sa moara Honda...o mare gugumanie...nu-mi doresc asa ceva...singura mea problema este cu cei care n-au habar de viata lor dar se dau nemaipomenit de destepti...Intamplator, unii dintre cei mai incrancenati si fanatizati ingineri din astia sunt fani Honda...Soarta...”
Iar faptul ca ti-am zis tie si altor cativa ca tine sau chiar mai rau (inchipuie-ti ca exista asa ceva) ca esti/sunteti dusi cu capu`, incrancenati, fanatizati, spalati pe creier si intoleranti nu e nici o jignire. E o simpla constatare. Sustinuta cu dovezi beton.
In insiruirea aia de cifre ai uitat sa treci un element esential: PROFITUL. Astept sa gasesti datele pentru 2008 – 2009 inclusiv cifra profitului. Si daca tot esti la capitolul documentare, poate te interesezi si de niste anticoagulant pentru Honda...ca sufera in perioada asta de o hemoragie de cash care ar putea sa-i fie fatala...La fiecare Insight vandut pe piata americana, prin contributia pardalnicului de curs de schimb, Honda pierde, cu maxima indulgenta, cam 3000 de dolari,...
PS. Roaga-te ca noul boss de la Honda sa continue dezvoltarea motoarelor Diesel. Pe praful asta ar putea fi antidotul pentru pierderile Insight-ului.
habar nu ai ce inseamna HONDA si cu ce se mananca...................
nu ai obosit sa lovesti marca asta, sa lovesti fanii HONDA ???
Tu esti dus cu, capu'................. ai probleme grave...........
Vorbesti de dovezi beton ? HA HA HA ma faci sa rad..............hahar n-ai......................
Iar ca sa vezi diferenta pe 2008, Honda e pe 37 si VW e pe 96...........sunteti mititei:
< http://www.sfgate.com/cgi-bin/blogs/techchron/detail?blogid=19&entry_id=25870 >
@ LEE
1. In primul rand, am strecurat o greseala in ultimul post ca sa te verific. N-ai vazut-o. Sa te vad acum, ca ti-am spus, daca o gasesti...
2. Virgula intre "cu" si "capul"...Asta se invata la clasa a 4-a...
3. Topul pe care mi l-ai aratat se refera la America...absolut nici o relevanta. In prezent, VAG este in auto # 1 MONDIAL ca forta financiara si cred ca si peste Google. La un moment dat a fost #1 punct.
4. Eu cu marca nu am avut si nu am nimic. Dimpotriva, consider ca e bine sa mearga ok pentru ca e nevoie de concurenta (cat ar fi de buna o masina din categoria Opel Astra, nu-mi convine sa dau 50.000 de Euro pe ea). Dar se pare ca nu va fi asa pentru ca se inmultesc greselile grave de management. Nici cu fanii Honda nu am ceva doar fiindca sunt fani Honda. Unii dintre ei sunt de toata isprava, inteligenti, rezonabili si cu mult bun simt. Eu am o problema cu prostii. Si nu cu toti ca sunt extrem de multi. Majoritatea isi dau seama care le este nivelul si isi vad de treaba lor. Am o problema cu prostii ingamfati, aroganti, autosuficienti si cu rasini in cap...
Intrebare: a treia Honda sau prima ACURA ce va fi ?
Noul Jazz, noul Insight , CR-V face-lift sau viitorul ACURA ZDX ?
Multumesc!
bafta!
Multumesc de raspuns, dar nu te-am intrebat chestia asta. Te-ai trezit vorbind fara sa stii despre ce.
Te-am intrebat eu multe alte chestii la care…ce sa vezi?... nu stii sa raspunzi ! Eu stiu ca-ti place sa te dai rotund ca ai paispe Honde dar un asemenea raspuns ma face sa cred ca nu stii sa citesti. Ceea ce este justificat dat fiind ca nici sa scrii nu prea stii…de fapt, esti chiar semi-analfabet…
In rest nu ai nimic de comentat ? Eu stiu ca am dreptate dar acuma e binevenita si confirmarea tacita de la tine...Just for the record...
Este totusi socant chiar si pentru mine ca ai putut sa spui in numai 3 randuri atatea prostii si obraznicii gratuite...BTW, tu cum ai scris prostiile astea, le-ai trimis prin posta? Nu cumva ai intrat si tu tot pe net? Ce coincidenta...
@ LEE
Esti extrem de haios...Daca bbb este inteligent, inseamna ca Gigi Becali e un geniu...Iar tu ai o scara a valorilor “pe invers”. Macar daca spuneai gugumania asta la o postare mai de Doamne-ajuta, facand abstractie totala de trecut...mai ziceam. Dar sa spui tu asa ceva despre unu` care serveste “muculeti” si “dute”...si tone de gugumanii si laturi pe care le-a varsat pe-aici de-a lungul timpului...Saracul de tine...
Si ca sa fie tacamul complet, ai aruncat si tu niste chestii despre care pomenea bbb mai devreme in fasole: l-ai intrebat pe un ton de-a dreptul servil ce masina va fi a 3-a si i-ai dat si variante...exact ca un argat care munceste zi si noapte pentru un blid de mancare...S-a incretit carnea pe mine de greata...Mai ales la “varianta” Acura ZDX...Tu n-ai vazut despre cine e vorba aici? Unu` care nu poate sa scrie corect nici macar 2 randuri in limba materna...Jalnici sunteti amandoi...tu parca mai mult decat celalalt...
PUNCT!
Whatever...
@ kkk
Suna destul de cunoscut nickname-ul asta. Cu siguranta ai mai spus niste prostii pe site-ul asta....dar parca nu la fel de crancene ca cele de mai sus...
O sa iau fiecare nerozie de-a ta la bani marunti ca sa vezi cat esti de tolomac. Dar inainte, o sa ma refer la faptul ca abordarea e total anapoda...nici n-ar fi putut sa fie altfel din moment ce insasi limba romana e pentru tine o stiinta oculta..."din ce in ce mai preponderente"...oaaaaai de capu` tau...
Deci, cifra cea mai aproape de adevar in ceea ce priveste ponderea bezina/diesel e cea din Europa. Ce se intampla in America din acest punct de vedere e o grava anomalie (ca sa nu spun aberatie) asa cum sunt multe alte chestii din industria auto de-acolo.
Costul de productie al motorinei este mare pe hartie pentru ca in realitate se compenseaza. Nu-ti explic pentru ca sigur nu vei intelege.
SUA nu mai e demult o tara petroliera. Astazi, SUA consuma preponderent (am vazut ca-ti place cuvantul asta) din import, NU din productia interna...Ai auzit de sintagma “FOREIGN OIL DEPENDENCY”? Sigur nu, ca daca o auzeai, nu spuneai ditai baliverna.
Iar asta cu pretul dublu...maiculita, ce gugumanie labartata...
Fii atent colea, comparatie intre CEA MAI IEFTINA BENZINA si MOTORINA (care e de-un singur fel):
http://www.californiagasprices.com/index.aspx?fuel=A
si
http://www.californiagasprices.com/index.aspx?fuel=D
Deci, in cel mai “fericit” caz, un pic mai ieftina decat motorina. Daca faci comparatia intre cea mai scumpa benzina “regular” (adica cea mai ieftina) si cea mai scumpa motorina, e chiar mai scumpa benzina...Deci, brasoave ordinare...
Americani care-si schimba masina la 3-4 ani?!?!?! N-am prea mai vazut filme din astea in ultima vreme. Am vazut in schimb americani care furau benzina din rezervoarele altora si care-si dau foc la masina ca nu mai au bani sa plateasca ratele...Naspa de ei, naspa si de tine ca n-ai habar de ce vorbesti...
Cu toate ca am mai spus treaba asta la vreo 5 zevzeci, o s-o mai spun si pentru al 6-lea: n-am zis niciodata ca Honda nu stie nimic!!! Am spus doar ca nu stie chiar atat pe cat o lauda unii mai infierbantati care au luat-o rau pe aratura in mustul zapezii...I-am recunoscut intotdeauna meritele, acolo unde am crezut de cuviinta si am criticat-o unde mi s-a parut ca este cazul, asa cum am procedat si cu alti fabricanti, inclusiv VAG...
Noapte buna si insanatosire grabnica!