Honda, prima scadere trimestriala a vanzarilor dupa 15 ani
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pentru cei de la Honda data de 31 martie reprezinta momentul in care toti dealerii trag linie si socotesc cate exemplare au vandut in ultimul an fiscal. Anul acesta insa rezultatele financiare nu au mai fost asa "roz" ca in alti ani, constructorul japonez raportand prima sa scadere trimestriala a vanzarilor dupa 15 ani.
Astfel, in ce-l de-al patrulea trimestru al anului fiscal 2008-2009, Honda a inregistrat o pierdere operationala de 2.91 miliarde de dolari. In aceeasi perioada a anului trecut, japonezii bifau un profit operational de 1.74 miliarde de dolari. Cum era si normal, rezultatele slabe au fost puse pe seama declinului pietei auto din ultimele trei luni.
Vanzarile globale ale brandului japonez au scazut cu mai mult de 35% in cel de-al patrulea trimestru, totalizand doar 680.000 de unitati livrate in aceasta perioada. Pe piata din Statele Unite rezultatele au fost si mai slabe, vanzarile suferind o scadere cu peste 50%, pana la 219.000 unitati. In ultimul trimestru al anului trecut, Honda vindea pe piata din SUA aproximativ 459.000 de automobile.
Chiar daca in ultimul trimestru a avut de suferit, Honda a reusit sa incheie anul fiscal 2008-2009 cu profit de 1.41 miliarde de dolari, cu 77.2% mai mic decat cel inregistrat in urma cu un an.
Honda priveste realist situatia economica actuala si estimeaza un an fiscal destul de dificil, cu un profit net de 411 milioane de dolari, in scadere cu 70.8%.Chiar si asa, japonezii nu se pot plange, situatia lor fiind una destul de buna in comparatie cu cea a unor giganti precum GM sau Chrysler.
via | Leftlane
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Honda in Romania
-
Honda Civic Preţ: 17.500 - 39.522 €
-
Honda Civic Sedan Preţ: n/a - 27.500 €
-
Honda CR-V Preţ: n/a - 38.250 €
-
Honda CR-V Hybrid Preţ: 34.000 - 43.000 €
-
Honda HR-V Preţ: 21.440 - 25.188 €
-
Honda Jazz (2014-2017) Preţ: 14.988 €
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit celor mai recente cifre, înaintate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a comercializat peste 500.000 de mașini, pe Bătrânul Continent, în primele 11 luni din 2024. (19.12)
-
Constructorul de la Mioveni a înregistrat 10.000 de comenzi pe platforma proprie de e-commerce. Mașina aniversară este un Duster Extreme, de ultimă generație. (16.12)
-
Nissan a recunoscut că unul din motivele pentru care se află în situația dificilă din prezent este lipsa de modele hibride pe anumite piețe importante. Marca japoneză s-a bazat prea mult pe mașini electrice. (06.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Daca din punct de vedere tehnologic nu prea i se poate reprosa mare lucru, investind mult in noi solutii e reducere a consumului si poluarii, in schimb pe partea de marketing si product planning stau destul de rau.
O cauza ar concentrarea resurselor in special pentru piata americana, pe langa cea japoneza, in detrimentul pietei europene, mult mai stabile. Practic, le-a fost mult mai usor sa investeasca in noi modele pentru piata SUA decat sa concureze cu traditia europeana.
Si ei, si Toyota, sunt complet bulversati de situatia din State, avand in vedere ca majoritatea modelelor se adresau acestei piete si profiturile de aici veneau. Pana si noul Accord comercializat pe piata europeana este de fapt o Acura TSX rebranduita si conceputa special pt piata americana, iar in cazul modelelor mici/compacte e cam pauza. Honda s-a denaturat de la propia politica, aceea de a face masini usoare, simple, ieftine, placut de condus si foarte fiabile. Daca fiabilitatea si-a mai pastrat-o, in schimb pe celelalte aspecte sufera, iar imaginea de premium pe care au incercat s-o implementeze cu ultimele modele nu-si are corespondentul nici in traditia Honda, nici in modele. Politica asta e dusa la extrem si de Hyundai, care acum nu mult timp s-a autoproclamat ca brand premium in cadrul grupului Kia-Hyundai, afirmatie ce nu-si gaseste sub nici o forma un corespondent in realitate.
O alta cauza, cel putin in Europa, este, culmea, felul in care se considera ei. Spre exemplul, la Honda Motor Co. Europe, cu sediul in Anglia, lucreaza atat englezi cat si japonezi. Daca englezii sunt cu picioarele pe pamant si privesc criza cat se poate de serios, in schimb partea japoneza e cu capul in nori si merge pe principiul: " ce daca e criza, noi suntem Honda, lumea trebuie sa ne cumpere masinile pt ca sunt cele mai bune".
O astfel de gandire nu ajuta deloc pe termen lung.
Pacat de progresele tehnologice, de proiectul Asimo, de pasul indraznet cu FCX, de tehnologia VTEC, prima de genul ei, imprumutata si reconfigurata sub o forma sau alta de multi producatori, de modele emblematice care au aprins pasiuni si au impus trenduri.
Honda nu mai e ce a fost.
Totusi, ultimele lor decizii dovedesc ca stiu sa se apere de influentele negative foarte bine atunci cand vor sa o faca.
Pt Bogan: E bine totusi ca au aspiratii mai inalte. Nu mi se pare ca au exagerat totusi. Cel mai competitivi sunt in clasa compacta si medie unde fac masini foarte bune.
Credeam ca n-o sa traiesc sa vad asa ceva...adica un comentariu despre Honda, documentat, pertinent, la obiect, echidistant si rezonabil.
O singura intrebare am: poti sa-mi dai cateva exemple de "ultime decizii potrivite"?
Thanks a lot.
Sunt pasionat de Honda, dar realist si usor dezamagit de directia in care se indreapta. Asta e realitatea si o recunosc. Trist e ca ei nu vad inca orizontul, sunt atat de indoctrinati de propria filozofie, incat au renuntat de mult sa vada esentialul. Faza cu HMC in Anglia o stiu pentru ca, avand in vedere pasiunea, am cunoscut oameni care au avut de a face cu ei.
La capitolul decizii bune, as mentiona cateva:
-in State, nu s-au lasat sedusi de piata SUV ca Toyota prin implementarea unor noi linii de fabricatie pentru acest tip de automobil, ba mai mult, in urma cu mai bine de 1 an se pare ca au anticipat usor trendul si au decis ca noile linii de asamblare sa se axeze mai mult pe Fit si Civic; desi sunt usor in urma cu treburile, dovada vanzarilor crescute la Fit e graitoare, practic nu fac fata cu stocurile la acest model, fiind cam singurul model ce mai respecta intr-o proportie mare filozofia Honda.
-decizia de a se retrage din F1, desi inca mi se pare neinspirata, avand in vedere potentialul lui Brawn, este perfect justificata din punct de vedere financiar; dovada ca Mercedes si BMW, in ciuda politicilor destul de coerente in ceea ce priveste politicile de produs, incep sa cunoasca scaderi drastice ale profitului, participarea in F1 fiind o constata si serioasa gaura in buget
-poate aici n-o sa fi de acord cu mine, dar lansarea Insight este o decizie geniala din partea lor. De ce zic asta?
In primul rand, costurile de fabricare sunt foarte reduse, avand in vedere folosirea platformei de Fit si a componentelor hibrid simplificate. Asta se reflecta in pretul mic de achizitie. Zice lumea, pai cine mai cumpara acum hibride cand petrolul scade la pret? Da, scade, dar cine ii opreste pe arabi sa reduca productia, sa creasca iar pretul tocmai in momentul in care economia da semne de revenire si consumul creste iarasi? De altfel au si dat semnale in sensul asta.
In al doilea rand, foarte multe tari ofera bonusuri consistente la achizitia unui hibrid, mergand pana la sustinere de 5000 euro. Si stim bine cat de ahtiata e lumea dupa chilipiruri in momentele astea: si hibrid, adica tehnologie oricum superioara motoarelor clasice, si ieftin, si practic, e deja afacere. Cu ajutorul unui marketing inteligent, deja combinatia pare una castigoatoare din start. Nu comentez cifrele de consum si avantajele sau dezavantajele care decurg de aici in comparatie cu un diesel, sa zicem, oricum astea sunt instrumente de marketing, dar cuvintele hibrid si ieftin au o rezonanta mult mai mare decat "oare o fi chiar asa de practic?".
Din punctul asta de vedere, eu sustin si consider geniala ideea care sta la baza modelului, nu modelul in sine, care, luat la bani marunti, nu e cine stie ce.
De altfel, singurul lucru tehnic genial la el este asistentul la condus economic, pe care Honda ar trebui sa-l puna pe toate modelele. Iti dai seama ce impact de marketing ar fi cand lumea ar reclama ca la toate Hondele consumul este sub cel declarat oficial, totul datorita unui buton ECON si a unui sistem de asistare a sofatului economic.
Ar mai fi cateva decizii, dar se cam inscriu in registrul obisnuit al vremii, adica stopari de productie, reduceri de salarii ale managerilor, etc. Foarte sanatoasa este politica de a nu da afara angajati, in limitele posibile bineinteles. Mult mai greu este sa reangajezi cand economia isi va reveni.
asta spune multe despre marca HONDA in sine si despre directia ei................si apropo:
SUNT SI EU UN FAN
Sunt de acord partial cu tine. Probabil ca au luat si multe decizii bune. Dintre cele pe care le-ai dat ca exemplu, doar cea cu retragerea din F1 mi se pare inspirata. Nu numai din punct de vedere economic ci si dpdv al imaginii. Dintre toti constructorii auto, Honda are una dintre gamele cele mai indepartate de performantele specifice F1. Iar mai nou incearca sa-i sufle Toyotei titlu de “constructor verde”. Oricum eu sunt de pricipiu impotriva F1. Nu prea mai are spectaculozitatea din trecut, a devenit plictisitoare si previzibila (cu prea putine exceptii).
In ceea ce priveste situatia din America, eu cred ca altul e motivul pentru care nu s-au implicat in SUV-uri prea tare, nu inspiratia sau flerul managerilor. Si anume nesincronizarea. Ei au deja in America Pilot si Ridgeline care nu sunt chiar citadine. Ar fi vrut mai mult din aceasta placinta dar nu au avut resurse. Majoritatea SUV-urilor in US au motoare peste 5000 cmc. Ridgeline si Pilot au abia un V6 de 3500 cmc. Mai ales ca vorbim de economie de piata aici. Conteaza cum ii iei banii prostului ? Prea putin…
Iar cea mai neinspirata decizie mi se pare tocmai cea pe care tu o vezi de-a dreptul geniala. Motivul e unul extrem de simplu: se pierd bani la Insight...multi bani. In America cel putin, circa $ 3000/vehicul. Iar in plina criza, cand pierderile vin si de la modelele-locomotiva si cresc exponential, asta e curata sinucidere. Altfel sunt de acord cu tine ca tehnologia hibrida e de viitor. Dar nu asa. Honda ar putea sa intre la apa rau de tot chiar din cauza Insight-ului. Ca tot vorbeam de manageri rupti de realitate...