Honda a lansat noua generație Civic, a 11-a, la finalul lunii aprilie. În urmă cu două săptămâni am văzut primele imagini cu viitorul Civic Type R, dar până la debutul acestuia, constructorul japonez de automobile ne face acum cunoștință cu noul Civic Si.
Din punct de vedere estetic, avem spoilere cu design ceva mai agresiv, două terminații pentru sistemul de evacuare, jante de 18 inch, faruri și stopuri LED, eleron negru, oglinzi exterioare vopsite în aceeași culoare și o nuanță exterioară oferită exclusiv pe acest model: Portocaliu Blazing.
Pentru interiorul noului Civic Si, Honda a pregătit scaune sport, cu tetiere încorporate, cusături constrastante roșii, instrumentar de bord digital, cu ecran de 7 inch, display central de 9 inch și un sistem audio Bose cu 12 incinte. Toate oferite în standard.
MOTOR TURBO CU 202 CAI PUTERE
Sub capotă, modelul nipon ascunde un motor turbo de 1.5 litri. Unitatea dezvoltă 202 cai putere și 260 Nm cuplu și, chiar dacă este mai "cuminte" decât vechiul model, Honda susține că livrarea puterii a fost îmbunătățită.
Cuplul maxim este atins la 1.800 rpm (cu 300 rpm mai devreme decât în cazul vechii iterații), iar motorul a fost calibrat astfel încât să ofere mai multă putere între 6.000 și 6.500 de rotații pe minut.
Transmisia manuală, cu șase trepte, este singura variantă.
Cursa schimbătorului este cu 10% mai scurtă decât înainte, iar tehnologia Rev-Match a fost împrumutată de la Civic Type R. Totodată, volanta este cu 26% mai ușoară.
Pachetul tehnic este completat de un diferențial cu alunecare limitată, frâne cu discuri de 12.3 inch pe față și 11.1 inch pe spate și o suspensie mai rigidă decât al unui Civic obișnuit. Pentru un plus de stabilitate, câteva elemente au fost de asemenea împrumutate de la Civic Type R.
Honda nu a dezvăluit prețul noului Civic Si, dar a precizat că debutul comercial este programat înaintea finalului de an.
via Honda
Transmisie manuală = control total, sisteme de avertizare complete, ergonomie impecabilă, motorizare optimizată pentru minimizarea emisiilor.
E plină România de astfel de hurdughii.
P.S. Când îl trimiteți pe maniacul electric la școală?
Surprinzator totusi ca au fortat motorul de 1.5l pana la 200+ cai.
Mie personal imi place noul model, usor dezamagit ca nu exista varianta estate.
Păcat. Daca ar fi fost cu vreo 5000 mai ieftina îmi făcea cu ochiul, e drept nu în actuala conjunctura , a se citi criza pidemiologica, ieconomica și pulitica.
Așadar rămân la actuala mașina second hand uzată moral Focus 1.5 benzina 182 cai, câți or mai fi și 3 pedale.
Dar ca viitoare mașina ar fi în cărți. Poate la face lift, cine știe.
Subiectul articolului de fata este o editie comercializata in SUA, unde Si era de obicei varianta coupe si cu o motorizare mai sportiva, dar nu atat de puternica precum Type R.
Inutil de mentionat ca in State Civic-ul si Corolla se de vand de rup...
Vezi ce marcă de mașină conduce Verstapen (sau Perez)
Nu îi cunosc, dar le apreciez munca.
Apropo, am şi eu comentarii şterse. Unul chiar aici.
Dacă a fost nevoie să îl şteargă, îi înţeleg şi chiar mă conformez, îmi cer scuze dacă am scris ceva deplasat.
Poate o să fie mai atent pe viitor.
@Maşina termică produce gaze care produc poluare şi efectul de seră, deci boli şi încălzirea globală.
Dacă ele erau verzi, nu aveam nimic, absolut nimic cu ele.
Dacă mâine vine unul cu maşina cu hidrogen, dar garantat să fie hidrogenul verde (nu negru, nu albastru) e ok, sau orice invenţie, soluţie.
Cam asta e.
In alta ordine de idei, sa iei manute rosii cu gramada pt ca ai pus o intrebare...dovada ca multi intra pe AM doar ca sa se uite la poze, ca de citit..mai greu