Honda pregateste un mini-Jazz, rival pentru Smart Fortwo si Toyota iQ

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 10.06.2009
Honda intra in lupta suprematiei in segmentul supermini, anuntand dezvoltarea unui rival de piata pentru citadinele momentului.

Esential

2011 este anul in care va fi lansat noul model citadin Honda pe pietele lumii.

Dupa ce Fiat si Volkswagen au anuntat ca vor intra si ei in segmentul supermini, pregatind modele concurente cu Smart Fortwo si Toyota iQ, japonezii de la Honda se vor alinia si ei la noua moda din industria auto mondiala. In versiune Honda, modelul destinat exclusiv orasului  va fi de fapt un mini-Jazz si va fi construit pe platforma lui Life (foto), un citadin mini comercializat exclusiv in Japonia.

Noul model de oras al niponilor va avea lungimea de trei metri si va fi caracterizat de emisii scazute de CO2, designul urmand sa fie creat pentru a placea clientelei tinere. Desi in prima faza va fi destinat pietelor din India si China, citadinul Honda - al carui nume nu este cunoscut in acest moment - se va pregati ulterior pentru intalnirea cu publicul european. Evident, Honda isi va dota modelul atat cu un sistem Start&Stop, cat si cu un tren de rulare hibrid care va fi disponibil pe langa un propulsor clasic, pe benzina, de cilindree redusa.

Citycar-ul Honda va intra pe pietele sus-amintite in anul 2011, urmand sa fie prezentat, cel mai probabil, la Salonul Auto de la Paris, din toamna anului viitor.

via | Automocion

 

Taguri: Honda, Jazz, Life

Comentarii (17)

  • BogdanC
    Sa ne lase cu hibridele, eu as vrea o reeditare a lui City Turbo din anii '80: motor 1.2 turbo 110cp, greutate sub 800 kg, sfertul de mila sub 14 secunde. Dar, ma rog, in lumea asta disperata dupa ecologie, n-o sa mai vedem asa ceva.
    8 1
  • corect
    asa este...............doar ITO a promis ca va face din nou masini cu caracter sportiv,nu ?
    sa vedem :(
    6 0
  • @BogdanC
    Lumea asta "disperata" dupa ecologie ar vrea sa respire un aer mai curat prin orase, ar vrea sa nu se sufoce cand iese cu copilul la plimbare prin oras.
    DIn pacate, prea multa lume continua sa isi plimbe pretioasele trupuri mai mult sau mai putin obeze in tancuri "urbane" (nu e nevoie de exemple). E placut sa dai tare aerul conditionat, sa te tarasti prin trafic, chiar daca serviciul e la 2 pasi de casa. Poluarea se duce spre altii, ca doar tu esti cel mai important... Filtrele isi fac treaba, ti se pare ca respiri aer curat, dar particulele nocive din aerul poluat iti otravesc toate celulele corpului tau si te face sa te simti din ce in ce mai molesit si mai dependent de masina in fiecare zi. Te trezesti rugandu-te sa se mai ieftineasca un pic benzina si motorina... De-as putea sa cumpar mai mult, sa ma dau (jmecher) si mai mult cu masina...

    Astept comentariile celor care se simt nepreieteni cu mediul. Dar e un inceput daca se simt!
    9 4
  • De curand am vandut masina personala un mitsubishi l200 din 2007 si in schimbul ei am luat o honda civic din 96 cu motor de 1,4l 90cp si este atat de bine sa nu vizitezi petromul la 2 zile de nici nu va inchipuiti. In oras era un calvar cu masina aia, consuma dublu fata de civic si era mult mai lenta decat civicul. Eu in viata mea nu mai imi iau masina cu motor mai mare de 2 l si masina noua. Mai am o honda accord 2.0 executive at din 2007 si valoarea masinii a scazut foarte mult cu ocazia acestei crize, deci nici masina noua nu o sa mai imi cumpar.
    Numai bine tuturor.
    7 0
  • BogdanC
    E foarte corect ce zici tu, daca te iei dupa doctrinele ecologiste cu care ne spala altii mai sus pusi creierii, dar nimeni nu zice de:
    -faptul ca masinile contribuie cu doar 2% la poluarea globala
    -investitiile in transportul in comun sunt in continuare scazute, neexistand deci o alternativa adevarata la transportul individual in nici o tara, oricat de mult s-ar stradui respectvia tara
    -pana si o cladire de birouri polueaza in oras, raportat la consumul sau, cat mii de masini la un loc
    -de fabricile care emit noxe si contribuie cu peste 3 sferturi la poluarea globala nu mai zice nimeni, nu se mai leaga nimeni de ele
    -culmea, pana si vacile emit mai multe noxe daunatoare decat masinile
    -clima s-a schimbat de multe ori de-a lungul istoriei Pamantului, fara ca masinile sa faca legea prin orase (exista o periodicitate care n-are nici o legatura cu poluarea)
    -multe alte considerente
    Asa ca scuza-ma daca nu dau 2 bani pe spiritul ecologic atat de la moda la ora actuala, insa atat de desuet si fara substanta, mai ales ca hibridele sunt aproape ZERO la eficienta in impact asupra mediului. Emisiile de carbon declarate la hibride sunt cu mult sub cele reale, testate, care la randul lor nu sunt deloc departe de cele normale.
    Eu ma simt prieten cu mediul pentru ca: nu arunc gunoaie pe jos, nu las apa sa curga in prostie daca n-am nevoie, nu aprind lumina in casa daca n-am nevoie, nici macar cand ma uit la TV (consum mai mic->termocentralele polueaza mai putin), incerc sa cumpar la sticla tot ce pot si nu la pet, merg macar 1 data pe luna sa duc la reciclat hartie, plastic sau metal, nu cumpar legume sau fructe crescute fortat cu rod de pana la 5 ori pe an (saracul pamantul ce sa mai inteleaga?), incerc sa folosesc tramvaiul sau autobozul atunci cand delpasarile nu necesita mersul cu masina si cumpar masina de sub 2.0 litri aspirat sau sub 1.6 turbo.
    DAR sub nici o forma nu sunt de acord ca masinile sa-si piarda si ultima urma de "fun-to-drive" in detrimentul minciunii ecologiste cum ca ele sunt nr.1 la poluare. Moda asta trebuie sa inceteze si una din 2 cai trebuie urmata: ori gasim un combustibil alternativ eficient, ori ramanem pe benzina. Mixul asta mincinos nu are nici un efect.
    Si, daca te uiti bine, eu imi doesc o masina mica, cu motor foarte mic, dar fasneata. Sub nici o forma nu incurajez V6-uri sau V8-uri, mi se par o prostie.
    15 0
  • george
    TE-AI LUAT AIUREA DE CINE NU TREBUIE
    @ asm

    In primul rand, remarc faptul ca faci grave confuzii in ceea ce priveste interactiunea automobilului cu mediul. Amesteci dudele cu coacaze si iese o ciorba de corcoduse.

    In al doilea rand, mesajul lui BogdanC (destul de bine camuflat, ce-i drept) este ca astia de la Honda s-au tampit cu febra asta a hibridelor si au aruncat la gunoi filozofia care a consacrat marca.. Nici pe departe nu e un lucru rau sa investesti in tehnologia hibrida, dar trebuie facut mai putin heirupist. Pentru ca uite ce s-a intamplat cu Insight:

    http://www.automarket.ro/stiri/jeremy-clarkson-desfiinteaza-honda-insight-monumental-de-proasta-21175.html

    Poate ca n-or fi toate adevarate, dar pe undeva cam are dreptate.

    In alta ordine de idei, sa faci un supermini hibrid n-ar fi un lucru rau la prima vedere, dar daca pui pe hartie, s-ar putea sa nu mai fie chiar asa de bun.

    Pana una-alta, pe langa masinile de mic litraj si compacte, Honda da semne ca se orienteaza si spre "upsizing" in conditiile in care tendinta generala e de downsizing...
    2 5
  • Master
    Honda
    Chiar ca designerii de la Honda s-au tampit de tot ...

    Ce uratenie de masina - nu pot sa inteleg cum poti sa faci o masina atat de urata care sa se adreseze tinerilor si femeilor - ambele categorii fiind foarte critice la aspectul masinii.

    Oare a murit designerul care a proiectat civicul ?

    PACAT ! Daca o sa arate asa cred ca o sa fie un mare esec !
    1 4
  • @Master
    ................ va fi construit pe platforma lui Life (foto), un citadin mini comercializat exclusiv in Japonia :)
    foloseste platforma, nu design-ul.
    masina va fi altfel.
    3 0
  • BogdanC
    @Master - chiar era prea greu sa citesti continutul si sa vezi ca nu asa va arata? Chiar s-a ajuns in asemenea hal in care lumea nu mai citeste decat titlul? Pur si simplu, refuz sa cred ca s-a ajuns la un asemenea grad de prostie. E prea de tot.
    6 0
  • ...
    @BogdanC
    Foarte ok gesturile tale ecologiste. Pacat ca cifrele pe care le pui acolo sunt departe de adevar.
    1. Transporturile contribuie mult mai mult decat cateva procente la poluare, emisii de carbon si epuizarea rezervelor.
    2. TOATE schimbarile climatice anterioare s-au produs la scara geologica, adica minim zeci de mii de ani, pe cand schimbarile climatice actuale se produc in zeci de ani. E pacat de generatiile viitoare.

    @george
    Eu incercam sa fac o pledoarie ecologista. Am scris in graba si sa stii ca sunt foarte bine pus la punct cu tehnica si cu ecologia. Daca vrei cifre... internetul iti sta la dispozitie. Si nu ma refer la site-uri care iti spun ca vacile polueaza... (if you know what i mean...)
    0 3
  • @asm
    faza cu vacile e corecta :) , verifica pe net.
    legat iar de poluare:
    < http://www.automarket.ro/stiri/studiu-15-vapoare-mari-polueaza-cat-toate-masinile-din-lume-20182.html >
    3 0
  • BogdanC
    Asm, eu nu as fi scris de dragul de a ma vedea scris pe Automarket daca nu as fi stiut ca cifrele alea sunt destul de reale si ca directia in care ecologia se dezvolta e gresita.
    Spre exemplu:
    "Prin publicarea unor date confidentiale, ale industriei maritime, s-a constatat ca, luand in considerare dimensiunile si calitatea motoarelor folosite, 15 dintre cele mai mari vapoare din lume polueaza mai mult decat toate cele 760 milioane de automobile ale planetei! Aceasta informatie a fost publicata de ziarele The Guardian si The Times, intr-un moment in care UE prevede stabilirea unor zone maritime, pentru a limita poluarea emanata de milioanele de vapoare gigantice ce strabat intrega lume, in apropiere de coaste."
    Sunt destule informatii care scapa publicului larg si care spun ca, in realitate, impactul (atentie, am zis impactul) emisiilor generate de automobile asupra poluarii globale este printre cele mai scazute.
    In plus de asta, am urmarit diverse documentare ce prezentau dovezi ale unor schimbari climaterice severe si foarte rapide de-a lungul timpului pe care pamantul le-a suferit. Principalii vinovati de multe ori erau activitatea Soarelui, precum si inversarea polilor magnetici, care se produce destul de rapid si care, se pare ca are loc chiar si in zilele noastre.
    Nu am zis ca automobilele nu au nici o vina, dimpotriva, fiind concentrate pe o suprafata foarte mica ca cea a unui oras, impactul supra sanatatii oamenilor e destul de mare, mai ales cand vorbim de diesel-uri. Dar departe de a se schimba clima datorita automobilelor, si oricate hibride ar circula pe strazi, nu vor avea decat efectul unei picaturi in ocean.
    Iar Honda este marca mea preferata si ma doare sufletul cum pune botul la trendul asta atat de superficial in detrimentul calitatilor care au consacrat-o.
    5 0
  • george
    YOU ARE TALKING TO THE WRONG PERSON. AGAIN.
    @ asm

    The cows are not mine. Otherwise, I do know what you mean...

    Credeam ca imi oferi tu niste cifre daca oi avea nevoie. Dar sugestia nu e rea deloc avand in vedere ca la internet nu m-am gandit absolut deloc. Eu m-am bazat pana acum pe ceea ce am vazut la radio...

    In pofida motivatiei tale cu graba, insist totusi asupra faptului ca amesteci notiunile.

    In alta ordine de idei, respect faptul ca esti calat in directia asta si chiar daca mai confunzi lucrurile pe ici pe colo, esti cu adevarat mai bine pus la punct decat ecologistii "de week-end" (politicieni, vedete, etc). Felicitari!
    0 3
  • NeoGalaxy
    Ecologia si inteligenta
    Discutia ecologica are si parti bune si parti rele. Evident ca vacile polueaza si cam orice polueaza. Problema este numarul lor. Vacile nu erau cu miliardele cum sunt acum... pentru ca nu era nevoie. Natura controleaza speciile ceva ce omul nu are nici o sansa sa faca. Omenirea stie doar 2 masuri: infinit sau 0. Cam asa controlam noi speciile.

    Referitor la masini... poate polueaza exact cat niste nave, problema este ca exista mai multe tipuri de poluare:
    - la inaltime, avioanele de pilda distrug un stat care este foarte important pentru suprevietuire si care afecteaza pamantul mai mult decat vapoarele alea.
    - la suprafata: aici sunt vasele si masinile. Va prindeti singuri de restul.
    - problema nu este poluarea in sine, este doar cat de repede se produce. Conteaza cat poate recicla pamantul prin diferite procedee si cat de mult producem noi prin diferite actiuni. Problema grava este ca... suntem si multi si prosti.

    Cel mai usor se scapa de poluare nu neaparat cu tampenii de motoare alternative care nu fac nimic, ci cu plantarea catorva mii de copaci in fiecare luna.

    Poluarea ca poluarea dar... cu desertificarea ce facem? Ah nu va ganditi... stiu... traditia conteaza :)

    Cand Pamantul o sa fie un desert sa vezi ce tare o sa fie traditia.
    1 1
  • NeoGalaxy
    Am uitat :)
    Ah am uitat... exista un mecanism programat de mama natura... se numeste glaciatiune... se apropie... sper sa scapam de idiotii care au postat mai sus despre traditie si pareri de rau. O rasa intelegenta nu este rasa care isi distruge planeta de origine pentru un rahat de masina sau producator si o tampenie de traditie, ci este rasa care are grija tocmai de planeta natala. Nu stiu cate planete care suporta viata mai stiti voi... dar in Calea Lactee... unde exista vreo 100000000000000000000000 de stele... s-ar putea sa existe in vre 3-4... Cred ca sunt si mai multe stele decat am scris eu :)))
    0 1
  • george
    TOCANITA DE IDEI
    @ NeoGalaxy

    In posturile tale sunt si idei pe care eu le consider bune dar sunt si destule inexactitati. Unele de sine statatoare, altele care s-au ridicat pe spinarea comentariilor celor de mai sus (si care nu au fost citite pare-se cu prea multa atentie).

    Prin urmare, ca sa vorbim aceeasi limba, cand emiti niste pareri atat de contondente, ai putea sa nominalizezi autorii comentariilor care ti-au cazut rau la lingurica?

    Thanks.
    0 0
  • honda fann
    hybrid
    totusi au ramas modelele vechi de baza...
    c rost are sa te mai agiti atat...cand honda face motoare hybrid...si tancurile bavareze polueaza lumea cu motoarele lor d 6.0...
    lupta asta o duce singura...dar poate se vor gandi si vecinii nostrii nemtii sa faca ceva bun pentru lumea asta...
    un s2000 sau un nsx typr-r parfumeaza cateva modele bavareze...
    mult respect
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru