Honda nu se grăbește cu electricele: Europa nu va fi pregătită până în 2040

de Tiberiu Safta
Miercuri, 17.05.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul japonez este de părere că Europa nu este pregătită complet pentru tranziția către mașinile electrice. De aceea, Honda va continua să vândă modele hibride pe Bătrânul Continent cel puțin până în 2040.

Honda, la fel ca toți ceilalți producători majori, se pregătește să facă pasul către o gamă de modele electrice. Față de alte mărci, însă, constructorul japonez nu se grăbește să se transforme într-o marcă electrică în următorul deceniu și adoptă, în schimb, o strategie mai pragmatică în ceea ce privește planul său de electrificare.

Una dintre piețele cele mai importante ale constructorului nipon este cea din Europa. Știm deja că mașinile noi cu motoare termice alimentate cu benzină și cu motorină vor fi interzise în Uniunea Europeană începând din 2035. Cu toate acestea, un oficial al mărcii japoneze este de părere că Europa nu va fi nici până atunci pregătită pentru tranziția către mașinile electrice.

Omul din spatele acestei declarații este Katsuhisa Okuda, președintele Honda Motor Europe. Într-un interviu acordat publicației britanice Autocar, el precizează faptul că „ritmul de dezvoltare al mașinilor noastre electrice este același cu cel al dezvoltării infrastructurii, în ceea ce privește disponibilitatea stațiilor de încărcare publice.”

Tocmai de aceea, Okuda crede că Europa va fi pregătită pentru această tranziție abia în 2040 sau chiar în 2050.

„Noi credem că abia în 2040 sau în 2050 va fi infrastructura bine dezvoltată și abia atunci clienții noștri se vor putea bucura de electrice. Până atunci, motorul hibrid cu încărcare la priză este cea mai bună opțiune pentru navetă și călătorii mai lungi de weekend. Este foarte realist și practic”, a declarat Okuda.

La final, în contextul lansării noului CR-V e:PHEV în Europa, Okuda mai adaugă: „Ceea ce am vrut să facem este să oferim opțiuni pentru clienți. Acesta este motivul pentru care lucrăm la o abordare pe mai multe căi.”

via Autocar

Comentarii (9)

  • osmihai
    Eu cred ca se inseala amarnic. E ca si cum asi spune ca nu e nevoie de trotuare in Tibet pentru ca ploua des si ingheata.
    6 12
  • Alfica
    Bun. Si acum ne indreptam spre comentarii. Sa vedem ce spun expertii romani..
    12 4
  • E loc pe faras si pentru Honda.
    6 9
  • Honda produce masini bune si bine orientate, au flexibilitate si dacă va fi nevoie vor produce electrice. Honda nu este un producător premium iar pentru moment Electricele sunt prea scumpe pentru segmentul pe care Honda evoluează. Afirmația celor de la Honda este ok referitor la situația infrastructurii din Europa si nu doar ei au spus asta, doar ca unii obsedați o țin pe a lor.
    12 2
  • Honda, Mazda, nu pot....

    Când nu pot, ei spun că nu vreau, sau că nu vor clienţii...

    Infrastructura...

    Aţi auzit careva cu Tesla sau electrică să se plângă că nu are unde să încarce sau că nu are destul curent ???

    Ştiţi că anual în România se instalează panouri solare de capacitea unui reactor de la Cernavodă ?

    Numai în judeţul Galaţi anul acesta va fi instalat un parc eolian care are capacitate cât un reactor de la Cernavodă...

    https://m.zf.ro/companii/energie/verdele-a-redevenit-culoarea-anului-in-energie-doar-in-2022-solare-21457374

    Nici nu mai spun de programul Casa Verde care instalează prosumatori pe capete...
    4 8
  • Mike, am auzit mulți nemulțumiți nu unul… și nu au început încă problemele.
    Electrică încă este puțin diferită (foarte puțin) de un tramvai, adică poate circula doar pe un traseu stabilit/limitat si condiționat.
    To crezi ca stațiile astea se vor întreține “over the air”… momentan jumate din ele sunt nefuncționale din diferite motive.
    Pentru ca Electricele sa aibă impact in piața auto trebuie prețuri sub 20.000 si infrastructura de încărcare pentru blocuri.
    Pam, pam…
    11 3
  • Cine mai e și ăsta, chiar dacă Europa va fi pregătită după 2040, a avut tărie de caracter și-a votat " decât " electrice din 2035, dar România e pregătită de pe acum, Maichi Mike are deja două electrice.
    7 4
  • Seriff
    Sa ai o discutie cu Mike, e ca si cum ai vorbi cu un perete, efectiv nu are rost, el o tine pe a lui indiferent de cate argumente ii aduce cineva, e efectiv un troll spalat maxim pe creier de propaganda eco, divinizeaza Tesla in conditiile in care el nici Matiz nu are.
    3 2
  • stiai ca noaptea cand zici tu ca se incarca masina, si asa este, ai dreptate, panourile alea nu produc nimic? Pam pam.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru