Honda: "Noul nostru motor diesel le va da nopţi albe celor de la Volkswagen"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Honda a dezvoltat un motor diesel de 1.6 litri pentru a le răspunde rivalilor de pe piaţa din Europa. Propulsorul va dezvolta 120 CP şi 300 Nm şi va emite mai puţin de 100 de grame de CO2 pe kilometru. Primul model care îl va utiliza este Civic, iar debutul în gama de compacte de la Honda va avea loc în 2013, conform primelor informaţii. Până atunci, gama Civic va avea două motoare otto aspirate şi un diesel de 2.2 litri.
Noul motor diesel de la Honda promite să fie cel mai uşor din segment, având o masă de 180 kilograme, ceea ce contribuie la emisiile reduse de CO2. În plus, masa redusă a motorului reduce subvirarea şi îmbunătăţeşte manevrabilitatea. Propulsorul de 1.6 litri este cu 50 de kilograme mai uşor decât unitatea de 2.2 litri din gama Civic şi este realizat din aluminiu. Inginerii Honda au declarat că speră ca noul lor motor diesel de 1.6 litri să ledea câteva nopţi de nesomn omologilor de la Volkswagen, deoarece şi ei au lucrat din greu la dezvoltarea respectivului propulsor.
Cei de la Honda au pierdut în trecut în faţa competitorilor direcţi pe fondul lipsei motorizărilor diesel de cilindree mică şi pe concentrarea pe motoarele aspirate i-VTEC în defavoarea motoarelor otto supraalimentate, dezvoltate de constructorii care au aplicat o filozofie de downsizing.
Situaţia se va schimba şi în ceea ce priveşte motoarele pe benzină, cei de la Honda promiţând unităţi turbo cu injecţie directă în viitor. În termen de trei ani, cei de la Honda vor să aibă cel mai economic motor din fiecare segment în care activează, deci japonezii ne pregătesc numeroase suprize de proporţii. Pe lângă noile motoare, cei de la Honda vor lansa şi transmisii cu dublu-ambreiaj în viitor, urmate de transmisii automate cu opt şi cu nouă trepte.Via | AutomotiveNews (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (19.12)
-
Honda a anunțat revenirea modelului Prelude, echipat cu un sistem de propulsie hibrid complet nou. Din anul 2026, acesta va ajunge și în Europa. Noul model va folosi o tehnologie unică, un sistem numit Honda S+ Shift. (18.12)
-
Divizia Mitsubishi din Cehia a dezvoltat o ediție specială pentru modelul Colt. Denumită Colt Performance, aceasta este inspirată din lumea raliurilor. (16.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
La constructorii europeni aceste lucruri sunt la trecut sau la prezent ...deci japonezii cred ca au ei imsomnii ca nu pot tine pasul (si de altfel se vede si la vanzari).
Ce vor scoate ei peste 2 ani va fi deja fumat ...
In primul rand, pana in 2013 mai e multa vreme. Extrem de multa, pe bune...
In al doilea rand, un motor bun (sa presupunem ca nu va fi o gherla de genul celor cu care ne-a obisnuit Honda in ultima vreme) nu inseamna neaparat o masina buna. Iar o masina buna nu inseamna neaparat succes comercial (la Honda se stiu lucrurile astea foarte bine).
Prin urmare, putem sa fim si noi mai putin manelisti sa sa vorbim despre lucruri care exista sau care se vor intampla maine - poimaine iar de lucrurile care se vor intampla peste 1 - 2 ani sa vorbim peste cateva luni (bune)?
Honda chiar face masini bune, insa problema e ca sunt singuri, iar investitiile necesita un efort mai mare decat la Nissan de exmplu, care colaboreaza cu Renault. Japonezii de la Nissan au cele mai avansate tehnologii in 1.6dci, 1.6 DiG-T, 3.8 V6, 5.6 V8, ATESSA, HBMC etc. In fine, ideea e ca de aia se fac intelegerile astea peste tot in lume (vezi alianta Renault-Nissan si Mercedes sau BMW cu Toyota).
Asta e, traim vremuri dificile. Tehnologia si inovatia e singura scapare.
Pana in 2013 motorul lor nu va mai fi atat de special. Deja s-au mentionat motoare mai interesante iar in 2 ani si Chevrolet o sa aiba caracteristici cel putin identice.
Cat priveste Honda, motoarele lor nu au legatura cu trendul actual in domeniu, atat in ceea ce priveste capacitatea cilindrica, cat si performantele. Nici motoarele de 2 l pe bezina, nici cel diesel de 2.2 nu ofera performante comparabile cu concurenta europeana si japoneza. Idem transmisiile automate.
Hai sa vedem ce s-a intamplat in 2011 ca anu` e ca si gata: locul 2. Iar Honda care e pe locul 14, vrea sa ceva (nu se stie clar ce)...
Iar Megane e cea mai vanduta masina in...in...SPANIA. FOARTE TAREEEE!
Hai tauras, mergi inapoi la pajistea ta...
Motorul 1.6 tdi de la vw este o gluma pe care nici vw nu prea o inghite.
Revenind la subiect,pana in 2013 o sa mai apara motoare,mai bune sau mai putin bune asa ca pana nu apare motorul de la honda pe piata nu avem cu ce sa il comparam.
Aceste motoare sunt pt 5 ani de folosinta.
Hai sa iei iar o masina noua.
2. Filosofia asiaticilor este foarte simpla. Ei nu au imaginatie la design. La acest capitol sunt amatori. Dar, ei copiaza, simplifica, imbunatatesc si fiabilizeaza la maxim maximorum. Prin urmare, poate ca acest motor nu e la fel de rafinat ca un diesel rasat de casa europeana, dar macar este fiabil pana la dezintegrare. Deci, de cele mai multe ori, ieftinul + simplitatea + fiabilitatea bat orice lucru complex si rasat. Intrebari, neclaritati, nelamuriri? Merci.
Motiv pentru care ma doare undeva ca Renault are 1.6 130CP 320 Nm.
Cand Honda a scos pe piata diesel-ul de 2.2 140 CP a fost o referinta, iar aprecierile curgeau pe banda rulanta in intraga lume (sa mai amintesc cate premii Engine of the Year are Honda si cate are Renault?)
Cine are un Accord ar spune acelasi lucru despre tine.
Amice, nu am aruncat cu noroi in nimeni. Daca 1.6 dci 130 CP era o referinta nu o spuneau niste anonimi de pe un site auto, o spuneau niste priceputi in ale masinilor, de la jurnalisti pana la ingineri. Asa cum au zis de motoarele Honda. Si ghici ce: Honda are un motor foarte apreciat si dupa mai bine 10 ani de la aparitie. Pariu ca nu sti despre ce e vorba? Un motor bun (a se intelege fiabil) nu inseamna doar cifre pe hartie.
Dar te iert. Asa cum ziceam , toti ne pricepem la masini. Noapte buna!
Honada e recunoscuta pt fiabilitatea ei care lasa in urma multe marci ...
Iar fiabilitatea Dacia este la nivel ridicat raportat la nivelul ei de pret si pretentiilor medii ca masina. Atata tot. O masina echivalenta, chiar Renault, este cu 3-4000 de euro mai mult decat orice Dacia.
Oricum m-am convins de fanatismul fanilor Renault. Si mai zic unii ca fanii VAG sunt frustrati.
Apropo, tu sti la ce motor m-am referit mai sus? Ca vad ca sa jignesti te pricepi de minune. Sti ca pana anul trecut tot japonezii aveau un motor care la cilindreea lui era considerat cel ma bun din clasa, timp de 10 ani? Si inca e in productie. Si nu intamplator il folosesc nu doar japonezii. Cate motoare nemodificate tine Renault pe piata mai mult de 5 ani de exemplu? Cand ai sa-mi raspunzi la intrebarile astea atunci sa imi spui mie ca hartia igienica este singura pe care mi-o permit. Pana atunci, esti foarte amuzant cu jignirile tale de 2 lei. Poti sa continui si tu si altii, ma amuzati copios cand vad atata "smecherie pe sistem". Asta e. Repet, ne pricepem toti la masini. :))
Fiecare constructor are politica diferita. Daca un constructor tine un motor nemodificat mai mult de 5 ani, nu inseamna ca-i mai breaz, ci ca pregateste ceva mai bun sau nu si-a scos inca "parleala". Pana la urma e o afacere! Ca si alti constructori, Renault are motorizari nemodificate perioade mai lungi de 5 ani (1.9dci sau 1.6 16v sunt doar cateva exemple), insa motoarele au fost/ sunt in durata de viata normala.
Oricum, un Accord e cu 10.000 euro mai mult decat o Laguna la dotari echivalente, asa ca nu-mi vbi mie de tehnologie. Laguna nu are ca target Accord. Da tu 10.000 euro in plus si iti garantez ca inginerii Renault iti pun in fund Honda. Ce e Civic Type R pe langa Megane RS Trophy?
Ador pasiunea pt automobile a celor de la Honda, insa toate au o limita.
PS: imi scrii mie de fanatism, dar tu cu volvo ce rahat esti?
In mintea ta si a posesorilor de Renault un Renault este mai bun decat o Honda. Pana una alta Honda se poate lauda cu masini care au ajuns la muuulte sute de mii de km intregi si nu cu masini ultimul tip.
Dar tot nu mi-ai raspuns la intrebari.
Nu ma intereseaza ce motoare are Honda peste 2.0, cand toata lumea se orienteaza azi la motoare pana in 2.0 si pe viitor pana in 1.6, dar AZI Renault sta cel mai bine la motorul de 1.6 DCI fata de toata concurenta si se pare ca AZI sta mai bine decat va sta Honda in 2013 la aceeasi cilindree.
E adevarat Honda s-a raportat la VW care nu prea vine cu inovatii spectaculoase, sa nu mai zic de 1.6 TDI care e la nivelul concurentei din 2003-2005.
Astfel 1,4 tsi 160 cp a castigat o gramada de engine of the year, lucru pe care motorinele renault nici nu l pot visa.
Dieselul e alternativa celui ce nu si permite sa se deplaseze cu un benzinar de o certa calitate, mai ales in noile declinari turbo.
Sau pentru cei mai zgarciti :)))
Recunosc, insa, ca si Honda are un mare defect: sunt atat de rupti de realitate incat nu se coboara la nivelul gloatei. Pur si simplu, nu rezoneaza la nivel de marketing cu "boborul", ei tot incearca sa ne arate timid ca, totusi, nu mai putem baga picioarele in pedala de parca ne-am lovi nevasta cu scandura de la pat si ca ca ei totusi, cauta sa ofere un nivel maxim de satisfactie insa cu un impact ecologic cat mai mic. Dar, ce sa-i faci, vorba reclamei, n-ai cu cine. Pana si sarmanii aia de la Subaru s-au chinuit sa faca un boxer diesel, doar doar i-o baga si pe ei cineva in seama.
Injurati-ma cat vreti, bagati manute rosii cate vreti, dar adevarul ramane ca...adevarul deranjeaza.
Cand ma refer la perfectionare ma refer la FSI, la SDI (e drept, e diesel), 1.2 TDI care a fost initial pe Lupo (tot diesel), la V10 TDI (care la aparitie era cel mai puternic diesel - 313 CP), W8, ca sa nu mai zicem de W12, W16 (puterea e celebra). Apoi a urmat o asa zisa imbunatatire a gemei de motoare, gen 1.6 TDI, 2.0 TDI si TFSI, care in opinia mea au fost nu tocmai niste reusite (din nou ma refer ca fiabilitate).
Cam astfel de motoare a facut VAG in 10 ani.
Multi posesori de Renault vorbesc despre o atentie aparte cum sa ai grija de masina si te va time fara probleme.Si ca daca ai grija ce tip de motorina ii pui, la fel, te va tine mult. Imi vorbesc de fiabilitatea unor masini aparute pe piata acum 3-4 ani, cum ca ar fi etalon in ale fiabilitatii. Putini spun acelasi lucru despre masini mai vechi. Stiu, e vorba de promisiunea facuta de Renault, bla, bla bla...
Tot ei dau exemple de statistici unde Laguna 3 si Megane 3 sunt pe primele locuri ca fiabilitate (vorbim de masini de 3-4 ani vechime si in mare parte nici 100000 de km - concluzia cred ca esti in stare sa o tragi tu). Zilele trecute s-a afisat un astfel de clasament si pe automarket.ro, adica o chestie din aia pe care o dau exemplu multi fani Renault. Pe ce locuri e Renault? Daca iesea pe primele locuri era facut clasamentul pe bune. Renault e la coada, nemtii sunt cretini.
Ca o concluzie, si imi doresc macar tu sa intelegi ce vreau sa zic:
1.nu e vorba ca Renault nu stie sa faca masini bune. Din contra, fara retineri face masini bune. Dar nu foarte bune, asa cum zic unii si asa cum fac unii concurenti.
2. Pe principiul "cat dai, atat face" in opinia mea Dacia este o masina buna.
PS: gandeste-te si la faptul ca preturile aproape tuturor modelelor Renault sunt cu cateva mii de euro bune mai mici decat aproape toata concurenta. Te-ai intrebat vreodata de ce? Cum un Golf, Astra sau Focus au preturi aproape la fel si Megane e mai ieftin din start cu 1000-1500 de euro (vorbesc de versiunile de baza, iar pe masura ce cresti cu dotarile si motoarele diferentele pot ajunge si la peste 3000 de euro).
O seara buna!
dc si tfsi/tsi-urile nu sunt fiabile ...ma faci sa rad! tfsi-urile sunt niste motoare excelente care s-au facut remarcate inca de la debutul lor pe R8 le mans in 2000 pana la "banalele" 1.4/2.0 tfsi ambele castigatoare IEOY(International Engine of the Year) in nenumarate randuri! cam aceeasi poveste si cu diselurile
Pe de alta parte, cand ai in oferta 3 niveluri de echipare, 3 motoare si 2 variante de transmisii, e mai mica probabilitatea unor defectiuni. Cand ai 10 motoare si 5 tipuri de transmisii plus N variante de configurare, pot aparea mai multe probleme.
Mi-a mai comunicat cineva ca Renault este pe primul loc la vanzari in Spania. Nu pot decat sa :))). Daca acesta e argumentul lui... nu mai au rost alte discutii.
Stirile sunt "importate" de obicei din surse externe care imi sunt in egala masura accesibile,... Nu am probleme de limba sa citesc si sa inteleg informatia din site-urile de afara....
Musai ca tre' sa fie comentariile si tonul mocirlos de cele mai multe ori care ma atrag ca musca la cacat. Presupun ca atractia pentru jegul asta provine din curiozitatea daca romanul nostru s-a mai desteptat intre timp si sunt "bucuros" sa vad ca NU.
Sunt cativa posesori de creier care ma dezamagesc si imi lasa impresia ca au adoptat civilizatia dar din fericire sunt minoritari - mizeria primeaza!
Celalalt motiv e ca nu ma costa decat... timpul meu: bilete gratis la un circ ieftin cu saltimbanci prosti care n-au mai nimic de a face cu lumea auto. E ceva la nivel subconstient care te face sa te uiti la bataile in mocirla.
Hai baieti ca se poate!
Honda va face treaba buna cu motorul de 1.6 nu va sparge record de vanzari dar cu siguranta vor creste.In continuare o Honda nu va avea oricine si va fi apreciata de cei ce o detin.Pentru oricine stramba din nas faceti un test drive macar cu motorul de 1.4 100cp vtec aspirat de pe jazz fara turbo :) .