Honda: "Maşinile electrice nu sunt viabile"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Takanobu Ito, şeful executivului de la Honda, a declarat că vehiculele electrice nu sunt viabile pentru folosinţa de zi cu zi în condiţiile utilizării tehnologiei actuale a acumulatorilor. Astfel, cei de la Honda consideră că inginerii din industria auto trebuie să realizeze o reuşită de proporţii în materie de dezvoltarea tehnologiei acumulatorilor folosiţi de vehiculele electrice pentru a putea să comercializeze acest tip de vehicule în aproape acelaşi mod cu autoturismele clasice.
Compania niponă lucrează cu parteneri din China pentru dezvoltarea bateriilor electrice, iar un partener probabil ar putea fi BYD Auto. Cei de la BYD sunt lideri în dezvoltarea şi producţia de baterii şi au dezvoltat deja conceptul unui vehicul electric. Totodata, BYD furnizează baterii pentru finlandezii de la Nokia, iar alţi constructori de automobile au semnat deja parteneriate pentru colaborări în domeniul vehiculelor electrice.
Takanobu Ito a motivat colaborarea cu partenerii chinezi pe fondul reducerilor de taxe oferite acestora de guvernul de la Beijing. Guvernul chinezesc oferă diverse beneficii companiilor care vin cu soluţii pentru reducerea consumului de petrol şi reducerea emisiilor poluante.
Chinezii încearcă să scape de dependenţa de petrol deoarece tot ţiţeiul pe care îl folosesc aceştia este importat. Oficialii Honda estimează că vor trece aproximativ 20 de ani până când vehiculele electrice vor deveni un element de zi cu zi, aşa că marca japoneză se va orienta spre hibrizi şi alte vehicule eficiente până în acel moment.Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Honda in Romania
-
Honda Civic Preţ: 17.500 - 39.522 €
-
Honda Civic Sedan Preţ: n/a - 27.500 €
-
Honda CR-V Preţ: n/a - 38.250 €
-
Honda CR-V Hybrid Preţ: 34.000 - 43.000 €
-
Honda HR-V Preţ: 21.440 - 25.188 €
-
Honda Jazz (2014-2017) Preţ: 14.988 €
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Asteptam masinile pe hidrogen daca chiar e sa avansam !
Intre timp, la cat mai multe cauciucuri ieftine si benzina multa!
Bateriile sunt o prostie, ne sunt bagate pe gat doar ca sa isi faca profituri, probabil marii industriei petroliere au luat actiuni la firme de facut baterii si acum forteaza piata.
Si iti explic f simplu dece, bateriile nu sunt o optiune:
1. GRELE rau
2.Scumpe
3. Se uzeaza in timp si pierd eficienta
4. Si asa nu sunt f eficiente au autonomie f mica
5. O baterie se incarca in cateva ore, un rezervor de hidrogen 1-2min, ca la benzina.
Si reamintesc ca hidrogenul produce 0 emisii, scoate apa plata pe teava.
Asadar felicit honda , sun 100% de acord cu ei si sper ca daca altii nu fac, ei sa faca.
legat de baterii...
1. astea cantaresc mai putin decat un motor cu cilindree medie pe benzina...
2. pretul unui Nissan Leaf in SUA e 20.000 $, deci inaccesibilitatea e de domeniul trecutului...
3. faza cu uzura in timp e o idiotenie
4. o baterie se poate incarca si in cateva minute (vezi sistemul Quickdrop de la Renault)...
5. pt ca tehnologia avanseaza, tu iti poti mari autonomia pe toata durata de utilizarea a masinii prin sistemul de "lease" inventata tot de Renault....
In concluzie nu stii nimic... scrii ca sa te afli in treaba ca multi altii
Exista un principiu MARE de tot al fizicii si anum principiul entropiei (maxime , as adauga , dar daca stii despre ce vorbesc nu cred ca mai are sens).Bullshit-ul ala pe care vi-l predau la chimie cu "nimic nu se pierde , totul se transforma" se refera si la energie.
Este deja evident faptul ca dupa o perioada in care bateria se tot incarca si descarca , ea se va deteriora(adica nu va mai avea acelasi randament). La fel si o bila foarte elastica , cu timpul isi pierde proprietatea de elasticitate.
On-Topic: Din cate imi aduc aminte , Honda era decisa sa nu produca in serie FCX Clarity (deci stirea nu e chiar asa socanta).Masinile electrice vor avea o evolutie similara cu cea a masinilor cu moatoare Otto sau Diesel. Daca nu ar fi investit nimeni bani in ultimele doua , atunci automarket.ro , spre exemplu , ne-ar fi povestit despre noul Lambo MurcieSteam.Intradevar , e pacat ca Honda nu se va implica in dezvoltarea masinilor electrice , pentru sunt in top din punct de vedere tehnologic si ar putea aduce numeroase imbunatatiri sistemelor existente si ulterioare.
Cat despre sistemele prezentate de tine, daca faci totusi o comparatie reala, iti vei da seama ca:
1. La ora actuala sistemele propuse de diferiti constructori (inclusiv Renault) sunt inca greoaie, deaoarece se bazeaza ori pe o incarcare a acumulatorilor de cateva ore (aici vorbim de incarcare completa nu prostii gen 60-80%), ori pe schimbarea acumulatorilor in locatii specializate (ca un fel de statii de alimentare), lucru care presupune implementarea unei adevarate linii tehnologice;
2. Bateriile, o data uzate, sunt extrem de greu de reciclat si pot constitui deseuri periculoase;
3. "Faza cu uzura" nu e o "idiotenie" deoarece in acumulator are loc un proces de electroliza, proces ce presupune uzarea in timp a elementilor anod si katod;
4. Masinile electrice sunt inca mai scumpe decat cele cu propulsie clasica (aici vorbim de clase similare de masini, nu comparatii gen clasa compacta vs suv de mari dimensiuni).
Prin urmare, singura sansa ca numarul masinilor electrice sa creasca semnificativ in urmatorii ani, ar fi ca guvernele diferitelor state sa adopte taxe si impozite aplicabile in cazul achizitionarii de masini cu propulsie clasica. Probabil ca si asa achizitiile se vor concentra mai ales pe autoturisme mici "de oras" (gen Toyota IQ sau Smart), autovehicule destinate transportului in comun (autobuze) si masini de taxi. Pt. solutiile celelalte, majoritare vor fi tot motoarele otto, diesel sau mai ales hibride.
Dupa parerea mea, motoarele electrice cu acumulatori reincarcabili vor fi doar o etapa intermediara spre generalizarea folosirii ca si combustibil a celui mai raspandit element de pe Terra, hidrogenul.
De ani buni se chinuie pt a scoate o masina electrica, dar nimic...nimic de serie ma refer, ceva care sa-l vedem in showroom, nu numai in reportaje. Macar honda a zis ca: bah nu merge, noi o lasam balta, mai vb cand va exista tehnologia necesara, nu au mai stat sa sape...nu cred ca e de rau totusi.
Cel cu renault, ii asteptam sa apara pe piata daca asa se lauda ca au facut, din ce am citit in 2011 vor scoate pe piata masini cu acea tehnologie (Quick Drop) care se estimeaza ca un "plin" va tine 160 km, pare putin, dar lasa ca altii sunt extuziasmati de tehnologia electrica dezvoltata de ranault, nu au gasit japonezii, koreeni sau chinezii (care sincer sunt renumiti in asta) formula si a gasit-o renault :)).
Pana atunci noi ne vedem de clasica benzina si motorina si de banii dati pe accize si tot felul de taxe pe care le platim la 1 litru de carburant.
@primul comment: esti sigur ca bateriile nu se uzeaza in timp? mai gandeste-te.Ce crezi ca salvezi vreo papadie cu voltii? nici vorba, acelasi furnizor de energie va are si mai multi carbuni ca sa-ti dea tie curent si la masina, deci ne invartim in jurul cozii, nu mai iese fum la teava masinii ca iese pe la teava centralei si pe cosurile de fum.Stai tu linistit, ca o data implementat sistemul asta, pretul energiei electrice evident va creste.
Nissan leaf se incarca in 8 ore, are o autonomie de 160km si o viteza max de 140km/h.Masina nici macar nu e lansata inca, si va costa 33.000$ in SUA si 35.000 de euro in Europa, iar nissan estimeaza ca proprietarul unui nissan leaf va economisi in jur de 600 de euro pe an ceea ce mie nu mi se pare foarte mult si consider ca e cam lungita suma aia.
Cand o sa fie baterii ca in filmul Carburator III unde "robotelul" scoate din burtica o baterie de dimensiunile unui telefon mobil si care il alimenteaza cateva sute de ani, atunci da, putem vorbi de o solutie eficienta.Pana atunci...cred ca hidrogenul va fi mai benefic pe termen lung.
BMW Hydrogen 7 este gata de productie, avand deja 100 de modele produse si vandute unei clientele alese.Odata ce va exista o infrastructura care sa suporte o astfel de tehnologie, cei de la BMW vor fi gata sa livreze masina in showroom-uri.
Jay Leno este unul din putinii fericiti care a testat masina, clipuri si detalii pe youtube.
Si reclama la TV http://www.youtube.com/watch?v=yxk8YNKLyo8
Nu ai dreptate la nici unul din puncte...poate doar la 1 ca pui mai putie baterii e mai usoara..dar ai autonomie de 100km daca mergi cu 45 kmh. iar faza cu incarcatul in cateva minute este vrajeala. Se incarca in 20 de minute la 80% din capacitate si in 3 ore la capacitatea maxima. Sa vad eu cum stam cate 20 de minute sa incarcam masina cand ne grabim, sau cum mergem pana la mare in 6 ore 4 pe drum ca trebuie s a mergem cu 70kmh ca sa nu consume si 2 ca sa se incarce...si nu mai luam bagaje ca se ingreunseaza masina...
Nu sunt sigur dar stiu ca bateriile se consuma mai repede la frig (repet nu stiu sigur) Daca e asa iarna e si mai bine, daca mai pornim si incalzirea scade autonomia la jumate..e minunat..
Da l dracu de hidrogen...nu e ca si cum suntem inconjurati de apa...e greu rau sa facem o retea de hidrogen...mai bine facem platforme in mijlocul oceanului si la 500 de km de civilizatie in canada pe cele mai dificile terenuri...Aia e foarte usor.
@Georgele tu ai multe lipsuri... stai tu linistit, ca n-o sa te plimbi tu bateria in brate pe la centrele de colectare sfarsitul duratei de viata... daca esti asa ingrijorat de mediu (ceea ce ma indoiesc), trebuie sa stii ca Renault-Nissan lucreaza la dezvoltarea unor procese si puncte de reciclare special adaptate bateriilor pt automobilele electrice. Ti-o preia si-ti da alta noua in loc, mai moderna... restul sunt balarii
restul sunt balarii
restul sunteti niste panglicari..
Imi spui si mie unde am zis ca trebuie sa te plimbi cu bateria in brate sau ca nu ma intereseaza mediul inconjurator? Afirmatia mea a fost cu totul alta si se referea la dificultatile implementarii sistemului propus de Renault-Nissan
In rest, nu ai argumentat nimic...
Cat despre ineptiile tale: Nu ma intereseaza, sa conduca nepotii mei, eu pana atunci ma bucur de mirosul de benzina.
Oricum, directiile alternative actuale sunt in faza de cercetare de cateva zeci de ani (de ex BMW cu solutia Hydrogen pe care pentru prima data am citit-o in ceea ce era pe vremuri singura revista auto - Automobilism)
Totusi nu inteleg afirmatiile Honda care contrazic ambele solutii actuale (care de fapt sunt impreuna electrice dar difera modul de producere al energiei) dar nu propun nimic in schimb.
Si daca pana la urma balanta va trece spre hidrogen, energia produsa va trebui stocata.
Si apropos de stadiul vehiculului electric - din cele 24 buc Renault masini electrice puse la dispozitie la un mare eveniment mondial, 12 au crapat pur si simplu hardware, asa ca mai e mult pana vor fi solutii pentru soferii uzuali.
Asta daca nu cumva cineva acolo planuieste sa transforma toate masinile in niste mici troleibuze si atunci totul va fi rezolvat...