Văzut ca un ultim mohican dedicat tradiţionalelor motoare aspirate, Honda a cedat curentului turbo, oficial, astăzi. Constructorul japonez a dezvăluit o nouă familie de motoare VTEC Turbo, menită să înlocuiască toate unităţile disponibile în prezent pe modelele Honda.
Noua familie include o motorizare cu trei cilindri de un litru şi alte două unităţi cu patru cilindri, de 1.5 şi 2.0 litri. Toate beneficiază de injecţie directă şi de o serie de tehnologii capabile să le amplifice performanţele şi să le reducă consumul.
În comunicatul oficial, Honda susţine: „Prin aplicarea tehnologiei tradiţionale VTEC, alături de injecţia directă şi turbocompresie, dar şi prin reducerea frecării componentelor şi eficientizarea procesului de combustie, aceste motoare vor garanta valori de putere şi de eficienţă superioare rivalilor existenţi în prezent pe piaţă.”
Honda nu a făcut publice detalii despre performanţa noilor motoare şi modelele pe care vor fi instalate, aceste informaţii urmând să fie publicate pentru fiecare continent în parte. Rândul Europei va veni undeva la mijlocul anului viitor. Până atunci însă, ştim că unitatea VTEC Turbo de 2.0 litri oferă 280 de cai putere sub capota viitorului Civic Type R.Configuraţia noului Honda NSX
Tot astăzi, în cadrul unei conferinţe organizate în cadrul centrului de cercetare şi dezvoltare Honda, oficialii brandului nipon au dezvăluit o replică la scară mică a viitorului ansamblu de propulsie pe care îl vom vedea sub caroseria lui NSX.
Supercarul va beneficia de sistemul botezat Sport Hybrid-All Wheel Drive. Acesta este un hibrid cu trei motoare: două unităţi electrice poziţionate pe fiecare roată faţă şi un al treilea integrat în motorul convenţional, folosit ca generator. Energia motoarelor electrice va fi asigurată de o baterie litiu-ion, amplasată în faţa motorului V6.
Despre motorul convenţional se ştie că va fi un V6 bi-turbo, însă capacitatea este încă un mister, oficialii declarând că el nu trebuie să fie neapărat mai mare decât cel de 3.5 litri instalat pe modelul american Acura RLX. Ansamblul hibrid va fi conectat la o cutie cu dublu ambreiaj, însă numărul vitezelor sale este, momentan, necunoscut.
Asta vine ca replica la stirea de acum doua zile cand - la articolul cu facelift-ul Civic-ului - se comenta ca japonezii au numai motoare invechite... :-)))
un anunt nu inseamna ca maine ai pe masina motoru!
din ce scrie mai sus o sa apara abia la jumatatea lui 2015 asa ca ciocu mic si turatia sus...ca altfel nu depasesti nici caruta cu v-tecu...
haha :)
Si apropos, cand japonezii se pun sa se joace cu turbinele fac ravagii, vezi aici GT-R si Civic-ul de fata si sa nu mai amintesc ca altora le-au trebuit 3 generatii de GTI-uri plus doua R-uri pt a scoate dintr-un 2.0 Turbo o putere care sa se apropie cat de cat de primul Turbo de 2.0 de la Honda...
Adevarul e ca EcoBoost-ul de 1 L merge incredibil de bine.
Toyota va implementa motorizari FUEL CELL, la fel cum mai toti producatorii japonezii vor face asta in viitor. Asa ca vor face ceva pe astea TURBO. Intelegi ?
Viitorul sta in FUEL CELL nu in TURBO.
Honda ma fascineaza prin turatia motoarelor lor aspirate. Mi se par printre cele mai bune la motoarele mici. Acuma ca au turbina cred ca s-a dus farmecul turatiilor si vor fi limitate cu puterea maxima undeva la 5.500-6.000rpm. Daca se vor dovedi fiabile cum au fost pana acuma cele aspirate si vor avea peste 7.000rpm voi fi in continuare un admirator al acestor motoare si de ce nu si un viitor posesor in cativa ani. Honda la modelele mai noi avea anumite puncte slabe, deoarece nu oferea pe Civic un motor mai mic, macar de 1.6, ci oferea un motor 1.8.
@Ivanoff
Am auzit ca o sa faca Toyota fuel cell si ma bucur foarte mult. Mi se pare o idee mult mai buna decat hibridele cu motor electric obisnuit. Dar, crezi ca vor reprezenta mai mult de 10% din vanzarile Toyota acste modele noi in urmatorii 10 ani? Grosul vanzarilor este reprezentat de modele cu motorizari normale. Pana sa devina profitabil Prius-ul, au trecut vreo 10 ani. Sa vezi cat de repede o sa se schimbe cand o sa vada ca au nevoie de bani.
@Dacia Plant , "taria" sau "cool-ul" unui motor nu se traduce prin turatia foarte inalta !!!
Asta se explica prin faptul ca bratul arborelui cotit este mai mic, pentru ca pistonul sa aiba o viteza medie mai mica, ca sa poata face o oscilatie de o frecventa mai mare. cum M= F*r (unde r este bratul fortei si F - forta , cuplul motor scade bine de tot). D-aia imi plac motoarele americane - au cuplu imens , si de la turatii joase simti ca masina de 2 tone accelereaza ca naiba...
Si dac-am presupune ca da -a tunci care-i problema ? Comentam masini sau oameni ?
@Shelby, Toyota vinde foarte bine, mai ales variantele hybrid, care din punct de vedere ofera cel mai bun pret de cumparare de pe piata. Deci? Oricum nu despre asta era vorba.
mafia nu-i in stare sa lege doua cuvinte iar blower ne povesteste de bratul fortei. Nu credeti ca e o diferenta de abordare a problemei?
iar banuiala ca as fi si eu o alta clona a celor enumerati ma lamureste pe deplin de boala romanului: teoria consiparatiei.
Un lucru este clar...ca tot suntem la subiectul de fata: daca japonezele fac obiectul preferintelor unuia dintre comentatori insemna ca acela e unul si acelasi individ. Cu alte nume.
Ma retrag...in cocina porcilor e bine sa nu te bagi.
Nu exista F150 diesel, motorizare diesel este disponibila doar pe F250/350/450 6.7 Turbo Diesel 411 CP.
Du-te si comenteaza la vag, admirati-le, laudatile, face-ti ce vreti cu ele.
Pe viitor - nu-mi da sfaturi. Fac ce vreau!
@@LauCalin , are o doza de adevar in ceea ce a scris mai sus.
in oras stau mai bine la consum fata de un aspirat mai mare, de putere asemanatoare dar cam atat.
avantajul vine de la taxe, emisii, greutate ...
"cam atat" :D
Hai sa bagam si niste info gasite pe net:
-Motorul de pe Type R e momentan limitat pentru piata nipona la 280cp din motive de legislatie, plus ca mentinerea suspensiei tip torsion beam pe spate implica niste limitari in putere la randul ei
-Atat 1.5-ul, cat si 2.0 beneficiaza la nivel de cilindrii de o tehnologie de racire speciala (galerii de racire in cilindrii, cum au avut la motorul de F1) care permite urcarea ratei de compresie la 10.6 pt 1.5 si 9.8 pe 2.0, adica mai mult decat orice alt motor turbo la nivelul asta pe piata.
-O alta tehnologie este un sistem de racire cu apa a galeriei de evacuare integrate in bloc
-toate astea plus noul sistem VTEC mult mai eficient si o injectie multi-stage a permis urcarea in ture pana la 7000 rpm si un cuplu de peste 400 Nm.
sursa: http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=28882
Honda nu a uita sa mentioneze faptul ca acest Type R NU a fost planificat in momentul in care se lansa modelul hatchback. Deci tot ce s-a facut la ea a fost DUPA ce s-a lansat modelul din care se trage. Asta se traduce printr-un volum mult mai mare de R&D si prin solutii limitate. Daca bate Megane-ul RS pe circuit, asta va fi o perfromanta cu atat mai mare.
Inchei prin a preciza faptul ca niciodata in istoria ei Honda nu a lansat o tehnologie prima, sau a doua, sau a treia, ci mai intotdeauna spre ultima, dupa ce respectiva tehnologie a trecut prin procesul lor de imbunatatire si de standardele lor de calitate si faibilitate. Asta s-a reflectat printr-o rata zero de defecte in zona motoarelor.
Noua cutie dual clutch cu 8 trepte, facuta integral de ei, beneficaza si de un mic bonus: are integrat un torque converter ca la automate clasice, setat sa ruleze pe plecare si pe down shift. Asta inseamna schimbari tip DSG in sus, si eliminarea neajunsurilor DSG la plecarea de pe loc sau schimbarea in jos, cand o cutie de genul asta devine neregulata in exploatare. \\sursa: http://www.motorauthority.com/news/1088567_honda-new-turbo-engines-8-speed-dct-with-torque-converter
Nu o mai ardeti aiurea cu consumuri mari la aspirate ca nu este asa.
Eu cu accord 2.0 benzina 155cp am scos intre Brasov si Bucuresti 4.1 % la mers normal, legal, deci se poate.
lasati-i pe baieti sa traiasca in lumea lor, the vag world.
Toate cele peste 15 milioane de motoare ( cred ca au trecut de 18-20 mil vandute ) cu tehnologie VTEC nu au avut nici un defect de fabricatie si inca, mai sunt in exploatare ( asta in cazul in care un "pinguin" nu a distrus motorul cu "intentie" )
ultima fraza e de vis, sensei dan:
"Inchei prin a preciza faptul ca niciodata in istoria ei Honda nu a lansat o tehnologie prima, sau a doua, sau a treia, ci mai intotdeauna spre ultima, dupa ce respectiva tehnologie a trecut prin procesul lor de imbunatatire si de standardele lor de calitate si faibilitate. Asta s-a reflectat printr-o rata zero de defecte in zona motoarelor."
NO COMMENT !
RESPECT HONDA !!!
Deja pe site-urile din India, se vorbeste despre noul HONDA CR-U ( alias VEZEL ) ca va face zile fripte lui renault duster :)
cool, nu ?
@Honda - Welcome ... a bit late...
asta ca nu au avut nici un defect de fabricatie sa i-o spui lui cutu.
inca nu s-a proiectat masina care nu are nici un defect de fabricatie
astia cu honde ca si verisorii lor lor cu subaru ( disparuti o data cu importatorul lor ) sunt talibani rau, marca mai buna ca a lor nu exista
fost posesor de honda acord diesel, actual proprietar de bmw.