O serie de zvonuri lansate în luna decembrie a anului trecut anunţau despărţirea modelului Honda Insight de piaţa europeană. Deşi s-a vrut un competitor real pentru pionierul Toyota Prius, actualul Honda Insight nu s-a descurcat foarte bine. A adunat câţiva clienţi la nivel mondial, dar a fost departe de succesul lui Prius.
Honda a decis acum, oficial, prin vocea unui purtător de cuvânt, să scoată de pe piaţa europeană Insight, dar, alături de el, şi pe micul CR-Z, model sportiv propulsat tot de ansamblul IMA. Japonezii susţin că vor epuiza toate stocurile europene ale modelelor hibride, urmând ca apoi să părăsească Bătrânul Continent.
În ţări precum Germania, Grecia, Italia şi Spania modelele au fost deja retrase de pe site-urile importatorilor. Chiar şi aşa, ele se mai găsesc pe stoc în Franţa şi Marea Britanie. Şi în România, Insight şi CR-Z au părăsit configuratorul importatorului.Decizia de a retrage Insight şi CR-Z de pe piaţa europeană vine pe fondul unor evoluţii comerciale dezastruoase anul trecut. Honda nu a reuşit să vândă decât 1245 de exemplare Insight în 2013, cu 62% mai puţine decât anul anterior. CR-Z s-a descurcat şi mai prost, reuşind să câştige preferinţele a doar 695 de clienţi, cu 66% mai puţini decât în 2012.
Nici măcar popularul Jazz Hybrid nu s-a descurcat mai bine în 2013, reuşind să aducă doar 4500 de clienţi, departe de cei 7500 pe care îi aducea în 2012.
Sa auzim numai de bine!
pana la urma, ca sa vinzi trebuie sa fii competitiv. ei nu au reusit.
Zi-mi despre ce DIFERENTA vorbesti? ce consumuri de benzina ai luat in calcul? Am inteles ca cei 7l/100 sunt ai Octaviei dar ce alt consum ai mai considerat? Stii despre ce ai mai vorbit in comentariul de pe blog?
on topic: cei de la Honda au facut modele astea pe genunchi au incercat sa ajunga pe piata Europeana facand totul la repezeala. Nu. Nu merita asa ceva.
7l/100 este consumul mediu al Octaviei, pe cand la hibrid am aproximat la jumatate ( cu toate ca poate consuma mai putin, dau un exemplu ). Ideea era ca diferenta de benzina economisita in 100 000 Km pt un hibrid este de jumate adica 5250 euro, din care 5250 euro daca ii calculam cu pretul Octaviei , obtinem aproximativ pretul hibridului. Exact cum am precizat si pe blogul lui Radu, eu la Rover fac cheltuieli mult mai rentabile.
Sa auzim numai de bine!
Deci,de ce ai aproximat la jumatate consumul? Aici vorbim de Insight. Care e consumul lui Insight daca la Octavia ai luat o valoare absoluta de 7L/100km? De ce ai considerat 7l consumul la Octavia cand nu acesta e consumul, cel putin oficial. De unde stii ca Insight consuma 3,5L/100? Ai luat in considerare si diferenta de pret dintre benzina si motorina? Daca da care e aceasta diferenta totala in cei 100.000km? Care e pretul REAL a lui Insight?
Imi poti detalia EXACT tot calculul? Lasa aproximarile si hai sa ne jucam putin cu cifrele.
http://www.automobiletv.ro/calculator.php