- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
General
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Honda FCX Clarity vine in Europa
asa da sa incepi duminica!
multumim!
eram curios daca se merita :)
merci!
Din cate stiu eu, H2-ul costa vreo 8 EURO pe litru. Daca ne luam dupa datele de mai sus, 460 de kilometri se parcurg cu 171 de litri de hidrogen care costa, prin urmare, cca 1500 de EURO...
Si dupa calcule mult mai optimiste (1 EURO / litrul de H2 - mai putin de atat e SF curat), tot nu se merita pentru ca masina asta are un consum mediu (nu tocmai, dar sa-i credem pe cuvant) de 37 de litri la 100 km. E mai mare decat la Cayenne Turbo si alte avioane din astea. Nu mai vorbim de pretul masinii si costurile de intretinere.
@ Rodallega
Daca H2-ul consumat de masina respectiva e obtinut prin generarea unei cantitati foarte mari de poluanti, atunci e normal sa aiba o taxa de poluare foarte mare...
1 litru H2 = 1,5850 $ X 2.9014 RON ( azi ) = 4,5988 lei :)
1 km te costa = 1,7095 lei !!!
cool................
In primul rand, productia de hidrogen prin procesul de electroliza a apei este, inca, ineficient si prea slab productiv. Honda experimenteaza cu un astfel de sistem, http://world.honda.com/FuelCell/FCX/station/ (statie de hidrogen prin electroliza cu ajutorul electricitatii venita de la Soare), dar este nevoie de mai multa cercetare pentru a-l imbunatatii, avand in vedere ca solutia productiei prin hidrocarburi e din start sortita pierii (muti poluarea de pe strazi la poluarea din fabrici si estei dependent in continuare de petrol) iar raportul energie consumata/energied egajata in cazul asta e inca subunitar.
In al doilea rand, trebuie gasite solutii pentru ca pila de combustibil sa reziste bine la temperaturi sub zero grade Celsius, avand in vedere ca pila contine apa si aceasta poate ingheta, blocand procesul. Deocamdata, nu s-au gasit solutii pentru a rezista sub -20 grade C.
In al treilea rand, o chestiune foarte importanta o reprezinta necesitatea existentei metalelor rare, cum ar fi platina, in procesul de generare a electricitatii la pila. Se lucreaza la un 'catalizator' din nichel care sa inlocuiasca platina, dar inca nu s-au finalizat cercetarile.
In al patrulea si ultimul rand, reteaua de alimenatre cu hidrogen trebuie sa se dezvolte cat mai rapid. Deja, nemtii si nordicii au facut eforturi mari in sensul asta, dar cu o floare nu se face primavara.
Daca e sa privim cu atentie, cam aceleasi probleme le-a intampinat si benzina la sfarsit de secol 19, insa, pe masura ce tehnologia a avansat, acestea s-au rezolvat.
Intri la Agipul de langa Infraserv (Frankfurt) treci de ultima pompa de benzina si ajungi la pompa cu H2. Mufezi frumos si in 3 min ai plinul facut - voila !
H2 ieftin se obtine ca produs auxiliar in urma productiei clorurilor. la volumele care se produc in ziua de azi in .DE , se pot alimenta 500.000 masini cu pile de combustie.
Dar in loc sa ma laud atat, mai bine accesati http://www.hondazeroemissions.eu/