Honda e, primul model electric de serie dezvoltat de constructorul japonez, a fost prezentat oficial în toamna anului trecut. Acum, reprezentanții producătorului nipon anunță că noul Honda e poate fi comandat și pe piața din România.
Conform oficialilor, primele exemplare pregătite pentru test drive vor ajunge în România în luna iulie, urmând ca livrările către clienți să debuteze în octombrie.
Pentru moment, pe piața din România, constructorul japonez va oferi doar versiunea de top (Advance), prețul de pornire anunțat de Honda fiind de 39.980 de euro cu TVA.
Versiunea comercializată pe piața din România va fi echipată cu motorul electric cu 154 de cai putere și 315 Nm. Bateria de 35.5 kWh va asigura o autonomie de 211 kilometri în regim mixt sau până la 282 de kilometri în regim urban (valori calculate conform standardului WLTP). Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8.3 secunde, iar viteza de top este limitată la 145 km/h.
Acumulatorul pregătit de Honda poate fi încărcat și la prize rapide. Timpul de încărcare al bateriei până la 80% din capacitate va fi de 30 de minute în cazul utilizării unei stații de 50 kW. Pentru o stație de 6.6 kW, Honda anunță un timp de încărcare de aproape 4 ore și 10 minute (100%), iar în cazul unei prize de 2.3 kW, timpul necesar pentru o încărcare completă va fi de peste 16 ore.
Clienții din România vor putea alege din cinci nuanțe de caroserie: Charge Yellow, Crystal Black Pearl, Premium Crystal Blue Metallic, Modern Steel Metallic și Platinum White Pearl.
Versiunea de top Advance va oferi, printre altele, următoarele echipamente: camere video în locul oglinzilor laterale convenționale, frână electrică de parcare, Single Pedal Control, parbriz încălzit, Parking Pilot, volan îmbrăcat în piele, sistem de climatizare automat, scaune față încălzite, Centre Camera Mirror, senzori de parcare față și spate, volan încălzit, sistem audio cu 8 incinte, Honda Connect, două ecrane tactile de 12.3 inch, un port HDMI, plafon panoramic, geamuri spate fumurii, faruri cu LED, lumini de zi cu LED, jante din aliaj de 17 inch, Cruise Control Adaptiv cu funcție Low-Speed Following, sistem de frânare de urgență, sistem pentru controlul accelerației pentru prevenirea coliziunilor, limitator de viteză inteligent, sistem pentru menținerea benzii de rulare, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, Smart entry&start, sistem pentru monitorizarea unghiului mort și sistem pentru monitorizarea traficului din lateral.
La acestea se adaugă instrumentarul digital de bord cu diagonala de 8.8 inch și cele două ecrane de 6 inch folosite de camerele video pentru afișarea imaginilor.
Mașini electrice 2019-2020 în România
|
||||
MODEL/VERSIUNE | SEGMENT |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Skoda Citigo-e iV | hatchback de oraș | 83 | 265 | 19.990 |
Smart EQ Fortwo | hatchback de oraș | 81 | 160 | 22.122 |
Volkswagen e-Up! | hatchback de oraș | 83 | 260 | 22.448 |
Opel e-Corsa | hatchback subcompact | 136 | 330 | 29.600 |
Peugeot e-208 | hatchback subcompact | 136 | 340 | 29.990 |
Mini Cooper SE | hatchback subcompact | 184 | 270 | 33.082 |
Renault Zoe | hatchback subcompact | 92 | 403 | 33.550 |
Mazda MX-30 | SUV compact | 143 | 200 | 33.900 |
Volkswagen ID.3 1st | hatchback compact | 204 | 420 | 36.072 |
Nissan Leaf | hatchback compact | 150 | 270 | 36.700 |
Hyundai Ioniq Electric | hatchback compact | 120 | 280 | 39.199 |
BMW i3 | hatchback subcompact | 170 | 300 | 39.806 |
Honda e | hatchback subcompact | 154 | 211 | 39.980 |
Kia e-Niro | SUV compact | 136 | 289 | 40.460 |
Hyundai Kona Electric | SUV subcompact | 204 | 449 | 45.351 |
Mercedes-Benz EQC | SUV compact | 408 | 416 | 75.922 |
Jaguar I-Pace | SUV mediu | 400 | 470 | 77.945 |
Audi e-tron | SUV mare | 355 | 417 | 81.539 |
Porsche Taycan | sportivă | 625 | 450 | 157.318 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Mai sunt foarte multe masini electrice. Tesla. BMW I3, Skoda e-Citigo IV, VW ID.3, VW e-Golf, VW e-UP, Nissan Leaf si multe multe altele. Aceste masini sunt electrice si frumoase. Eu vad in fiecare zi, in Bucuresti, cel putin un BMW I3 si Nissan Leaf. Aprope in fiecare zi vad o Tesla. Si in fiecare zi un VW e-Golf.
Dupa ... o sa faca greva foamei cam toti din pct meu de vedere.
Stai linistit. Porcaria aia de Dacie nu are cum sa canibalizeze masinile electrice adevarate cu materiale bune si autonomii bune. Poate doar cu pretul. Dar tot low-cost este.
Hai că e simpatică exterior, mai ales interior, dar noooo... no no no... să fii chiar nebun să dai atâția bani pentru o autonomie de 211 km
Păi îmi cumpăr Toyota Prius nou, 29k, însă posibil mai ieftin cu oferta actuală de 25k
Timpul ne va spune cine este cu adevarat cistigator.
Acum ce conteaza ca a fost lansata si sub alta forma sau sigla.
Nu toti din tara asta au posibilitatea de a da 40.000 euro sau chiar mai putin pe o masina electrica.
Da, sigur 100% o sa DERANJEZE pe fff multi aceasta Dacie.
Respect.
Atat Dacia Spring cat si Mazda MX30 cat si Honda e (si altele) sunt compliance cars, pentru ca emisiile flotei sa se incadreze in niste target-uri. Ele nu trebuie sa faca volume importante de vanzari pentru ca producatorii nici nu au de unde sa ia atatea baterii. Pai si daca tot nu poti sa onorezi mai mult decat cateva zeci/sute de unitati pe an, atunci trebuie sa mai triezi din posibilii cumparatori. In concluzie pui cam tot ce vrei tu pe masina (ca sa fie atragatoare dpdv tehnologic si gadget-uri), pui o baterie mica si ceri un pret foarte mare. Asa nu pare ca esti firma neserioasa care nu poate livra clientilor masinile dorite, si mai dai si un aer de exclusivitate.
La Dacia e putin diferit, ei trebuie sa arate ca pot oferi mai ieftin decat concurenta pentru ca asta se rasfrange si asupra celorlalte modele din gama. Iar de vandut, chiar daca ar fi in pierdere, nu o sa vanda multe pentru ca nu pot/vor.
Deci nu pot sa creeeeeeeeed! :)))))))))))))
Eh, atunci să ofere 40k preț de pornire pentru nimic.
Deci efectiv o mașină electrică prețul ei real nu cred că depășește 18k, restul banilor se duc în buzunarele băieților deștepți
O mașină electrică nu are motor termic, pistoane, turbo, bloc motor, cutie de viteze șamd.. doar 4 roți, șasiu, baterii, generator, caroserie sistem de climatizare, software bla bla și interior, deci... ?!
Nici o mașină electrică până acum nu și-a justificat prețul, nici măcar Tesla. Sunt doar curios ce o să iasă cu Dacia Spring.. mare lucru nu cred.
Spunea cineva recent că prețurile vor scădea aham..., se observă ce scad. Văd că apar mașini super mini, din ce în ce mai scumpe.
De mașinile electrice de categorie medie nici nu mai zic...
Dar această maşinuţă a prins enorm printre cei care s-au urcat în ea şi mai ales a condus o.
Are un ceva care te invită la o a cumpăra sau măcar place de ea. Toţi care au făcut review au spus acest lucru.
HA HA HA HA HA HA HA ! Uratenia asta scumpa sa-i placa cuiva ? HA HA HA HA ! Buna gluma !
Masinile au in interior tablete pentru navigatie, camera de marsarier (sau 2,4 camere, daca e cu vedere la 180 sau 360 grade), sisteme de asistenta, mod de rulare (sport, eco, normal, etc.), climatizare, volum, etc.
Cu mii de maşini prezentate la activ !
Vezi reacţia lui la această maşină Honda !!
https://youtu.be/TWVNPHU1MWk
Sau binecunoscutul britanic
https://youtu.be/pEKq8jmckz0
Etc...
*Daca e adevarat, vrem sa vedem rezultatele!
M-ai distrat un pic...."la o masina electrica pretul ei real nu depaseste 18.000 Euro"!!!
Sa presupunem ca:
- bateria de acumulatori principala are 100 kWh × 156 USD/kWh = 15.600 USD (ceea ce inseamna circa 14.000 Euro);
- sasiul, scaunele, farurile si sistemul de lumini fata, MOTORUL, SISTEMUL DE TRACTIUNE si de franare, partea de redresare a energiei si alimentare a motorului cu energie electrica provenita din baterie, sistemul de incarcare al bateriei, sistemul de management al bateriei, pompa de caldura, sistemul de franare, usile - cu geamuri si sisteme de manevrare a acestora, sistemul de lumini si semnalizare spate, panoul de bord, volanul, rotile masinii, calculatoarele si sistemele de airbag-uri, partea SOFTWARE, sistemul de stropire a geamurilor, SISTEMUL DE CLIMATIZARE, SISTEMUL AUDIO si cel de NAVIGATIE, sistemele de conducere adistata a masinii (eu am la masina familiei un numar total de 9 asemenea sisteme, pe o masina clasica: ABS, ESP, control tractiune, etc), oglinzi, portbagaj, priza(e) 24V pentru bricheta, sistem de iluminat interior, etc.....
Daca TU crezi ca toate astea mai costa doar 4.000 de Euro - fara suparare - in acest caz, intreaga DACIE Spring ar trebui sa coste MAXIM 4.000-4.500 Euro PENTRU TOT CEEA CE OFERA (foarte probabil cu o baterie de acumulatori principala de circa 22-23 kWh)....
Cateodata este bine sa bem mai putina apa de foc, intrucat aceasta duce - adeseori - la dureri de cap, a doua zi.....
O ZI BUNA SA AVETI si - mai ales - FACETI ALEGERI INTELEPTE in viata, nu vorbiti (scrieti) doar de dragul de a vorbi (scrie)....