Esential
10.000 | de comenzi a inregistrat Honda pentru CR-Z |
Atunci cand s-a gandit la un coupe hibrid, Honda nu se astepta la un succes rasunator, ci doar la o arma impotriva rivalilor Toyota. Noul CR-Z s-a dovedit insa mai mult decat atat, devenind in prezent un real succes pe piata din Japonia.
Oficialii au confirmat startul bun inca de la jumatatea lunii, cand au emis un comunicat despre cele 7000 de comenzi inregistrate pentru coupe-ul hibrid. Lucrurile bune au continuat insa pentru constructorul asiatic, la aproape o luna de la lansarea oficiala pe piata japoneza, CR-Z reusind sa totalizeze 10.000 de comenzi.
Cifra depaseste cu mult estimarile initiale, japonezii propunandu-si un target de 10 ori mai mic pe luna. Asadar CR-Z reuseste sa depaseasca planurile initiale, care anuntau 12.000 de unitati vandute anual in Japonia. Ramane de vazut daca si targetul mondial fixat de asiatici va fi doborat (40.000-50.000 unitati pe an), odata cu lansarea modelului hibrid pe pietele din Europa si America de Nord.
Ma intreb, cati dintre cei 10.000 de viitori fericiti posesori de Honda CRZ au facut drive test serios cu masina asta inainte de a da comanda...
Aia care taie lemne, bate cuie si mai face 2 operatiuni speciale...plus cele de care vorbeai tu acolo...
Pana la urma, tot japonejii a facut-o si p-asta, tu-le muma lor de galbejiti...
Auzi, da` daca ma duc la camp cu ea si raman fara zeama, am pe un`sa-i bag macar o galeata de corent ca sa ajung si io pana la marginea satului macar?
Pai unde n'ar fi romanii nostrii rupti in coor si cu genunchii goi sa le'xplice cum vine treaba cu placerea condusului?
1. o masina noua intotdeauna se vinde bine in primele 3-4 luni de la lansare, asta e ca o regula nescrisa a lumii auto. Trebuie sa treaca cel putin 1 an ca sa dovedeasca ceva. Au urmat exact acelasi drum cu Insight si au ajuns de pe 1 pana pe locul 24 la vanzari dupa 1 an.
2. articolul se refera la vanzarile in Japonia, acolo unde consumatorii sunt innebuniti de ultimele 'gadget-uri' tehnologice in orice domeniu, inclusiv cel auto. De aceea, mai mult ca sigur acesti consumatori care s-au repezit sa cumpere masina nu prea stiu cu ce se mananca, ei fiind convinsi sa faca acest pas doar din prezentarile companiei.
Imi permit si un al treilea aspect, si anume ca target-ul impus de sefii Honda e destul de mic (12.000 masini) in conditiile in care nu exista inca nici un concurent direct, iar factorul de wow nu avea cum sa nu fie prezent datorita caracteristicilor unice ale modelului: design sportiv a la CRX, comportament, zic ei, mai indraznet, plus ideea de a fi primul hibrid 'sportiv' cu manuala in 6 trepte. De aici se poate deduce ca miscarea asta e una puternica de marketing, ei declarand intentionat un target cu mult sub asteptari doar pentru a obtine impactul vanzarilor depasite de 10 ori (targetul pe luna fiind 1.000, iar comenzile pe prima luna cumuland 10.000), un lucru nemaintalnit pana acum la ei.
Eu, unul, le urez mult succes, cu o singura mentiune: ar fi cazul sa nu exagereze la pret, cel putin in Europa, pt ca o zona de pret de 22-25.000 E, asa cum se aude, o sa fie mult prea mare in ochii potentialilor clienti.
Nu te lua dupa unii care n-au habar de capu` si de viata lor care spun despre mine ca as avea ceva cu Honda sau cu japonezele.
@ bbb
Mi se pare stupid si arogant ca un agramat (nu mai spun de altele) sa critice pe cineva care vorbeste corect limba romana pe motivul ca n-ar vorbi corect limba romana...