După ce a fost prezentat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie, noul Honda CR-V facelift se alătură din această săptămână gamei pe care importatorul oficial în România o pune la dispoziţia clienţilor în showroom-urile mărcii japoneze. SUV-ul compact al celor de la Honda primeşte o mulţime de modificări tehnice şi stilistice care au rolul de a prelungi cariera de piaţă a acestualei generaţii atrăgând în acelaşi timp noi clienţi pentru brandul nipon.
1.6 diesel biturbo înlocuieşte vechiul 2.2 diesel
Cea mai importantă modificare apărută pe noul CR-V este înlocuirea tradiţionalului motor diesel de 2.2 litri şi 150 de cai putere cu un propulsor diesel biturbo i-DTEC de 1.6 litri şi 160 CP şi 350 Nm. Acesta face parte dintr-o nouă generaţie de propulsoare dezvoltate de Honda şi reuşeşte un raport putere/consum record în segmentul SUV-urilor de aceste dimensiuni. Mai mult, noul 1.6 diesel marchează debutul unei transmisii automate cu nouă trepte care va putea fi comandată în gama SUV-ului Honda începând cu această vară. Aceasta înlocuieşte vechea cutie cu cinci trepte de pe 2.2 diesel şi aduce cu sine o îmbunătăţire a consumului, a răspunsului şi a reprizelor. Noua transmisie este produsă de ZF şi reprezintă alternativa la cutia manuală cu şase trepte pe care clienţii lui CR-V o vor primi standard la achiziţia unui exemplar al modelului nipon.
Consumul mediu mixt anunţat de Honda pentru noul 1.6 i-DTEC biturbo de 160 CP este de 4.9 litri/100 km.
FAŢĂ ÎN FAŢĂ: 2.2 i-DTEC vs. 1.6 i-DTEC Biturbo | ||
Motorizare | 2.2 i-DTEC | 1.6 i-DTEC Biturbo |
Putere (CP) / rpm | 150 / 4000 | 160 / 4000 |
Cuplu (Nm) / rpm | 350 / 2000 | 350 / 2000 |
Transmisie | Man. 6 / Aut. 5 | Man. 6 / Aut. 9 |
Acceleraţie 0-100 km/h (Man/Aut) | 9.7 / 10.6 | 9.6 / 10.0 |
Consum urban în l/100 km (Man/Aut) | 6.7 / 8.2 | 5.3 / 5.6 |
Consum extraurban în l/100 km (Man/Aut) | 5.3 / 6.0 | 4.7 / 4.8 |
Consum mixt în l/100 km (Man/Aut) | 5.8 / 6.8 | 4.9 / 5.1 |
Pe lângă motorul diesel de 160 de cai putere, Honda CR-V facelift puna la dispoziţia clienţilor alte două motoare. Este vorba de o versiune de 120 CP a aceleiaşi unităţi 1.6 diesel şi despre motorul pe benzină i-VTEC de 2.0 litri şi 155 CP, ambele deja existente în oferta CR-V dinainte de facelift. Foarte important este faptul că, spre deosebire de versiunile anterioare, toate cele trei motoare respectă acum normele Euro 6, ceea ce înseamnă că taxele de înmatriculare sunt zero.
Premieră mondială: Cruise Control care anticipează mişcările din trafic
Iubitorii tehnologiei accesibile vor regăsi pe noul Honda CR-V facelift un display central cu diagonala de 7 inch pe care inginerii mărcii japoneze îl compară cu o tabletă. Motivul: acceptă funcţiile pinch, zoom, swipe şi tap, are instalat un sistem de operare Android în versiunea 4.0.4. Sistemul se numeşte Honda Connect şi permite accesul la toate funcţiile vitale ale maşinii, de la navigaţia prin satelit semnată de Garmin (element opţional) la accesul la internet, conexiunea Bluetooth, camera de marşarier sau informaţiile legate de consum, de viteză sau de timpii de deplasare. Dacă beneficiaţi de o conexiune mobilă de internet, Honda CR-V vă oferă aplicaţia preinstalată "Aha", care include servicii precum internet radio, sau căutare a punctelor de interes din jurul localizării maşinii.
Tehnologia modernă a ajuns şi în zona sistemelor de siguranţă, acolo unde cei de la Honda anunţă un sistem inteligent de Cruise Control Adaptiv care anticipează posibilele mutări ale colegilor de trafic pe autostradă, reducând sau crescând viteza în funcţie de situaţie. Sistemul este considerat o premieră mondială de către cei de la Honda, care susţin că acesta analizează constant benzile de rulare şi calculează posibilitatea ca o maşină să intre pe banda curentă dinainte de manevra în sine. Sistemul a fost dezvoltat prin teste extensive la nivel european.
Cruise Controlul Adaptiv şi celelalte sisteme de asistenţă a şoferului - cel de frânare automată, de notificare la schimbarea involuntară a benzii, de recunoaştere a semnelor de circulaţie, de avertizare pentru unghiul mort, de monitorizare a traficului perpendicular sau de păstrare a maşinii între benzi pe autostradă - fac parte din pachetul denumit oficial Honda Sensing.
Modificări estetice moderate
Facelift-ul operat de Honda la nivel estetic pe CR-V nu este unul major, însă reuşeşte să-i confere SUV-ului japonez o identitate modernizată vizibil. Astfel, farurile şi grila primesc elemente noi, precum luminile de zi LED integrate în forma blocurilor optice frontale şi posterioare, iar lista de culori exterioare se îmbogăţeşte cu nuanţa Golden Brown Metallic care completează paleta deja existentă pe SUV-ul Honda. Interiorul este şi el schimba uşor, apariţia display-ului de 7 inch modificând liniile precedentei versiuni a modelului nipon. CR-V rămâne în top la capitolul spaţiu dedicat bagajelor, cei 589 de litri (1648 de litri cu bancheta rabatată) fiind una dintre valorile de vârf ale segmentului din acest punct de vedere.
Alte modificări notabile pentru CR-V în raport cu generaţia anterioară includ un ecartament (distanţa dintre roţile stânga şi dreapta) mai mare cu 1.5 centimetri, un set de suspensii reglate pentru un comportament mai bun la viteze de top şi o direcţie rafinată. Inginerii Honda anunţă şi o izolare mai bună a habitaclului, testele interne dovedind o îmbunătăţire cu 6% a insonorizării.
Preţuri
Noul CR-V păstrează nivelurile de echipare ale versiuni ante-facelift - Comfort, Elegance, Lifestyle şi Executive.
Preţul de pornire al noului CR-V facelift rămâne neschimbat - 26.000 de euro cu TVA inclus pentru varianta 2.0 benzină cu transmisie manuală în echiparea de bază. Preţul de bază pentru diesel este de 27.500 de euro (1.6, 120 CP, cutie manuală în echiparea Elegance), iar versiunea de 160 de cai pleacă de la 31.600 de euro. În sfârşit, un 1.6 diesel biturbo cu automată cu 9 trepte şi echipare Executive va scoate din buzunarele clienţilor 41.400 de euro.De notat faptul că poziţionarea lui CR-V este una foarte interesantă, cei de la Honda aşezându-şi SUV-ul între zona modelelor de volum şi zona modelelor premium. Astfel, într-o comparaţie directă a versiunilor de echipare de top pe motorizarea diesel de 1.6 litri şi 160 de cai putere, notăm aşezarea dintre segmente a lui CR-V, aşa cum se poate observa în tabelul comparativ de mai jos.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL HONDA CR-V facelift | |||
4x2 | 4x4 | ||||
Manuală (€ cu TVA) |
Automată (€ cu TVA) |
Manuală (€ cu TVA) |
Automată (€ cu TVA) |
||
ECHIPARE Comfort | |||||
2.0 benzină |
155 CP 192 Nm |
26.027 | - | - | - |
1.6 diesel | 120 CP 300 Nm |
27.515 | - | - | - |
ECHIPARE Elegance | |||||
2.0 benzină |
155 CP 192 Nm |
- | - | 30.739 | 32.227 (5 trepte) |
1.6 diesel |
120 CP 300 Nm |
29.995 | - | - | - |
1.6 diesel biturbo |
160 CP 400 Nm |
- | - | 33.219 | - |
ECHIPARE Lifestyle | |||||
2.0 benzină |
155 CP 192 Nm |
- | - | - | 36.071 (5 trepte) |
1.6 diesel biturbo |
160 CP 350 Nm |
- | - | 37.064 | 39.171 (9 trepte) |
ECHIPARE Executive | |||||
2.0 benzină | 155 CP 192 Nm |
- | - | - | 38.303 (5 trepte) |
1.6 diesel biturbo |
160 CP 350 Nm |
- | - | - | 41.403 (9 trepte) |
HONDA CR-V facelift vs. Concurenţii direcţi |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
HONDA CR-V facelift 1.6 diesel Executive 4x4 Auto |
160 | 5.1 | 10.0 | 41.403 |
FORD Kuga 2.0 TDCI Titanium Powershift |
150 | 5.4 | 10.9 | 32.550 |
MAZDA CX-5 facelift 2.2 D 4x4 Revolution Top Auto |
175 | 5.5 | 9.4 | 36.590 |
OPEL Antara 2.2 CDTI Cosmo 4WD Auto |
163 | 7.9 | 12.0 | 32.570 |
TOYOTA RAV4 2.2 D-CAT Luxury Auto |
150 | 6.7 | 10.0 | 38.102 |
VOLKSWAGEN TIGUAN 2.0 TDI Cityscape 4x4 DSG |
177 | 5.9 | n/a | 34.339 |
AUDI Q5 2.0 TDI EU6 STronic quattro |
177 | 6.4 | n/a | 45.670 |
BMW X3 facelift 2.0 xDrive20d Auto |
190 | 5.4 | 8.1 | 44.829 |
MERCEDES GLK facelift 2.1 220 Bluetec Auto 4Matic |
170 | 6.1 | 8.8 | 46.822 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
On topic : Imi place ca au situat CR-V in liga cu GLK si X3 ( probabil si-au dat seama si redactorii ca astea doua nu-s asa premium in entry-level ). Cat despre acest model arata de o calitate superioara concurentei de volum in acest segment, si la egalul celei premium dar in versiuni medii.
Observ in tabel datele de la Mazda CX5, citisem ieri ca ofera un raport foarte bun, de orice fel, fata de Q7, astept noi minuni ale legilor fizicii si la acest articol, adica modelele cu performantele cele mai slabe sa fie peste cele cu performante mai bune, adica raportul cum ar veni, cum e raportul?
ON: Este cel mai frumos CR-V din cate au existat.
Ca downsize...pret aproape de audi/bmw.Mult...prea mult
iar la 41403 eur un crv e fucking expansive,mai ai foarte putin si iti poti lua q5 si x3 care is cu adevarat premium(glk nu l am trecut ca depaseste cilindreea de 2litri) iarf un quattro sau un xdrive cu siguranta nu se compara cu ceea ce are honda.ce sa mai zic de tiguan care are super pret pe langa crv si vine cu un 4motion probat si functional,nu doar de dragul marketingului
Este o masina gandita pt sosea nu pt carat cartofi pe camp si sistemul acesta este gandit pt a oferi un plus de siguranta.
Daca vreti 4x4 adevarat la honda alegeti un model Acura care este dotata du SH-AWD si este cu totul altceva.
ai dat tu in bobi si deja stii ca e proasta.... :))
nu se cheama haldex, ala e doar pt grupul VAG. poate vrei sa zici ca e ceva asemanator, asa da. dar e cel mai slab sistem dintre toate cele existente pe SUV urile din categoria sa.
impresia mea e ca dai banii degeaba pe sistemul 4x4, mai bine urci la nivelul urmator de echipare daca vrei crv, din diferenta de pret.
Zic asta deoarece modelele Audi si BMW care au cutia de viteze longitudinala cu 8 trepte de la ZF au consum mai mic si performante mai bune fata de versiunile cu aceiasi motorizare si cutie manuala.
Si diferentialele haldex nu sunt doar pt VAG, le folosesc foarte multi producatori.
Si nu va mai luati dupa toate clipurile facute pe net. Sunt prea multe variabile.
Dovada o aveti cu masinile VAG, se cunoaste de catre toata lumea ca sunt cele mai rafinate, fiabile, cu interioare de lux, etc dar cum naiba de le sare distributia si la 19000 km, te lasa turbina, pompa de ulei, axa cu came, chiulase, interioarele alea luxoase dupa 2 ani arata ca o troaca de porci si multe altele?
Am zis.
imagineaza-ti teava aia pusa de aiurea in fata..... Cat de "carnat" ar fi aratat? Macar , asa, au ales sa o aseze in spate. Eu as zice ca arata ca o codita.
Din punctul asta de vedere Honda cu Civic au fost inspirati ascunzand teava de esapament.
haldex nu e doar un diferential si atat, e un intreg sistem de tractiune integrala.
nu sunt asa multi producatori care folosesc sistemul asta, VAG (adaptat de ei, cu "diferentialul XDS+") apoi mai e volvo, era saab un model doua de la Ford GM, Land Rover (Evoque are haldex) si cam atat. Honda nu are sigur Haldexul asta, banuiesc ca e facut de Magna.
recunosc, am gresit mai sus, nu e facut de Mangna, aia le fac altceva grupui Vag (nu sunt lamurit inca ce). dar Magna face un sistem similar 4x4 pt alti producatori gen Opel, Kia/Hyundai, BMW, Merc...
-fiabilitate = jos pălăria,nicio cheltuială ptr piese -inclusiv anvelope,plăcuţe frână,becuri,siguranţe sau alte ˝consumabile˝-cu excepţia bateriei,care nu rezista mai mult de 2 ani;
-îmbătrânire=după 9 ani arăta impecabil,atât interiorul cât şi exteriorul,toate sistemele perfect funcţionale;
-transmisie 4x4=de tip ˝vâscocuplaj˝,eficientă pe carosabil alunecos (fără a face minuni cu anvelope ˝all seasons˝),dar care nu se poate bloca;în schimb,uşoară şi fără întreţinere (în intervalul specificat).Totuşi găsesc noul model prea scump:5.000 euro în plus faţă de CX-5 -la dinamică,consumuri,fiabilitate,tehnologie şi imagine de marcă apropiate-este greu de acceptat.În plus CX-ul cred că este fabricat în Japonia-nu sunt sigur-deci suportă şi taxe vamale(CR-V ul se produce în Anglia,la Swindon,iar din 2017 producţia va fi mutată în Canada).
ca sa vezi...
La un rulaj de 6.500 km pe an (cum spui tu) si o Dacia 1300 era fiabila.
daca ai avea o masina folosita 60.000km la care n-ai avut NICIODATA probleme cum ai numi-o?
intrebarea nu e menita a starni un schimb de replici, doar te intreb. De raspuns iti raspunzi tie.
2.0 TDCi 182 CP -- Powershift, 4WD la pretul de 33,050 € cu TVA
Eu zic ca e cel mai bun raport calitate pret si face sprint de la 0-100 Km in 9.2 secunde.
ZI faina!