După ce a fost prezentat în premieră mondială anul trecut în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles în versiunea pentru piaţa americană, noul Honda CR-V va ajunge în această toamnă şi pe Bătrânul Continent, acolo unde va fi prezentat în premieră în luna sptembrie în cadrul Salonul de la Paris. Prezentat astăzi printr-o serie de fotografii oficiale, noul model preia în mare liniile prezentate pe conceptul de pre-serie cu acelaşi nume în cadrul Salonului de la Geneva din luna martie.
DESIGN
Noul Honda CR-V, ajuns în 2012 la a patra generaţie, îşi schimbă aspectul şi devine un model ceva mai masiv şi mai agresiv, afişând însă în acelaşi timp linii care amintesc de generaţia precedentă a SUV-ului nipon. Evident, s-au schimbat complet partea frontală şi cea posterioară, noul look al lui CR-V fiind modernizat şi ceva mai "tânăr" decât cel pe care îl înlocuieşte. Apar lumini LED pe faţă, în timp ce blocurile optice posterioare primesc aceeaşi formă generală verticală, dar sunt uşor modificate faţă de cele vechi.
Foarte interesant şi complet contra curentului din industrie, Honda CR-V este mai mic în dimensiuni decât generaţia care până la toamnă va mai rămâne în showroom-uri.
Diferenţele nu sunt mari, dar sunt interesante. Astfel, dacă în lungime pierde o jumătate de centimetru, înălţimea este mai mică cu 3 centimetri, element care contribuie la un aspect ceva mai dinamic al SUV-ului japonez. Cu toate acestea, portbagajul promite să ofere 589 de litri şi nu mai puţin de 1648 de litri cu bancheta rabatată, un plus de aproape 10% faţă de modelul actual.INTERIOR
La interior, Honda CR-V este acum împărţit în două zone distincte: spaţiul pentru şofer şi spaţiul pentru informaţie. Japonezii încearcă astfel să aranjeze simplu habitaclul, fără a impune elemente inutile sau neclare. Tot la capitolul interior trebuie menţionat faptul că materialele utilizate în interior sunt de calitate mult mai bună decât cele din versiunea americană a modelului, zonele moi la atingere şi inserţiile de culoare înlocuind plasticul sec şi zonele monocrome. În centrul bordului se află un display de 5 inch de pe care sunt comandate sistemul de navigaţie, telefonul şi navigaţia.
MOTOARE
Sub capotă, viitorii clienţi ai lui Honda CR-V vor putea miza pe două motoare, unul diesel şi unul pe benzină. Primul este clasicul i-DTEC de 2.2 litri care dezvoltă 150 de cai putere, acesta fiind însă mult îmbunătăţit faţă de generaţia anterioară la capitolul consum şi emisii. Pe benzină vorbim de un 2.0 i-VTEC de 155 CP. Marea noutate la nivelul transmisiei este faptul că Honda va aşeza ca opţiuni în cazul motorului pe benzină un sistem 2x4 sau unul 4x4, în funcţie de dorinţele celor care calcă showroom-urile Honda.Honda CR-V de generaţie 4 va fi prezentat oficial în faţa jurnaliştilor la Salonul de la Paris şi va fi prezent în gama de modele oferite de Hpnda în Europa până la finalul acestui an.
dar, ca in poveste, interiorul e mai frumos decat exteriorul
Tu nu ai inteles pana acum cum e cu ascunsul comentariilor? E in functie de voturile pe care le primesti de la cititori, nu de la AM, si daca ti-ai spus parerea nu trebuie sa te intereseze atat de mult voturile. Dar daca tot ai pomenit de asta, cei care ti-au dat vot negativ poate au vrut sa-ti zica..." ba da, chiar poti sa n-o cumperi" pt ca asa considera ei.
Ce nu imi place mie la Honda este noua directie de design. Se vede clar ca e orientat spre SUA si asta nu prea e pe gustul meu. Este strict parerea mea. Personal as alege vechiul model chiar si second hand in detrimentul celui nou.
Si design-ul nu e orientat catre piata din SUA,era bine sa fie asa...
Personal,imi plac mai mult modelele destinate pietei din America decat cele pentru Europa.
Trebuie sa recunosc ca honga e foarte fiabila. Cand incepe sa scartaie nu mai trece cu nimic.
"Ai face foarte bine daca,sa-r si adeveri....." De ce acest site e din ce in ce mai populat de adolescenti retarzi si analfabeti ca acest homuncul numit generic Mafia?!
Piciule, mai bine pupa-n teava vreo Toyota.....poate te trezesti!
Eu nu am chef sa ma contrazic cu nimeni,daca nu iti vine a crede.Ai tot dreptul sa te duci intr-un service,si ai sa vezi.Si poate o sa iti faci si o parere cu ocazia asta.
In privinta fiabilitatii nu am cum sa ma pronunt, ca nu am condus asa ceva niciodata. Totusi, din 2.2 litri sa produci doar 150 de cai putere pe o caroserie banuiesc destul de grea, nu cred ca e o mare performanta inginereasca. Si Honda inca nu au transmisii robotizate cu dublu-ambreiaj...
Design interior foarte ok, cu materiale care par mult peste cele de pe actualul model. Deranjant e ca au renuntat la o "chichita" originala, si anume spatiul de tranzitie intre locurile fata dintre bord si spatiul cotierei (acum este inchis). Spatiul ala iti dadea impresia de mai mult loc.
Motoarele sunt absolut decente, dedicate exact clientelei majoritare, obisnuite. Ca si in cazul multor altor modele, chiar si de lux, motorizarile de top nu sunt decat pt imagine, ele cumuland la vz nu mai mult de 3-4%. Aveau de unde tranti motoare mai mari/puternice, insa nu are nici un sens, avand in vedere ca nici concurenta nu se arunca la asa ceva.
Emisiile sunt mici, Honda face minuni cu astea, in schimb in tarile unde cilindreea mai conteaza la impozit or sa aiba probleme. Nu ii condamn ca n-au nu stiu ce 1.6 diesel cu aceeasi putere de dragul imaginii, ci pt ca nu s-au gandit si la aspectul downsizing.
Spre ex, coreenii atat de controversati au invatat lectia, au motoare diesel gen 1.7 136 cp si 2.0 184cp, o pereche ce ar fi fost ideala si pe modelul asta. Probabil, nu se poate obtine fiabilitatea dorita de Honda la un cost rezonabil, asa ca au preferat sa joace cartea riscului zero.
Sper, din tot sufletul, in schimb, sa nu mai aiba cutia automata in 5 trepte.
Ma rog discutie stupida si fara sens. A dracului ea analiza pe text ca citim multe si pricepem putin.