Honda a confirmat marți speculațiile apărute în presa internațională cu privire la viitorul uzinei pe care o deține în localitatea britanică Swindon.
Astfel, constructorul japonez a anunțat că va închide uzina din Marea Britanie în 2021. Deși se vehicula că decizia are la baza incertitudinile cu privire la efectele negative ale ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană, Honda susține că a luat această hotărâre ca urmare a unei reorganizări globale a activității de producție.
Japonezii au decis să producă mașini doar în regiunile unde înregistrează vânzări mari, pe măsură ce se adaptează la trendul de a dezvolta mașini electrice.
Honda produce circa 150.000 de unități pe an la uzina din Swindon, iar singurul model aflat în prezent în producție este Civic. Până de curând, niponii au produs aici inclusiv SUV-ul CR-V, iar anterior au fost produse inclusiv Accord și Jazz. Uzina din Swindon are circa 3.500 de angajați, iar constructorul a anunțat că va începe discuțiile cu aceștia pentru un acord amiabil privind încetarea activității.
De asemenea, Honda a confirmat că producția versiunii sedan a lui Civic de la uzina pe care o deține în Turcia va înceta tot în 2021, însă facilitatea de producție nu va fi închisă.
Potrivit datelor oficiale furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), Honda a comercializat doar 135.000 de unități în Europa în 2018, în scădere cu 3.4%, în condițiile în care vânzările globale ale producătorului sunt estimate la circa 3.7 milioane de unități pe an.
Anunțul celor de la Honda va afecta semnificativ industria auto din Marea Britanie, întrucât japonezii contribuiau cu circa 10% din producția locală de mașini.
Cu numai două săptămâni în urmă, Nissan a anunțat oficial că renunță la planurile de a produce noua generație X-Trail în Marea Britanie, ca urmare a scăderii vânzărilor de mașini diesel și a incertitudinilor provocate de Brexit.
În plus, Ford a anunțat că analizează posibilitatea de a muta producția din Marea Britanie în alte țări în cazul în care nu va exista un acord economic în privința taxelor vamale cu Uniunea Europeană după Brexit.
Via Honda
In alta dezordine de idei ma intreb totusi unde va produce honda modelele care se faceau in anglia. Sa le mute in Japonia (in virtutea acordului cu europa) sau in Mexic?
in mexic deja au o fabrica
Imi pare rau pentru industria auto britanica, dar era clar ca incertitudinile legate de Brexit vor genera astfel de reactii.
Sa nu zic ca si pe la noi se joaca cu tot felul de declaratii legate de importanta apartenentei de grupul european.
Cum ar fi daca Renault ar decide sa inchida fabrica Dacia de la Mioveni pe fondul lipsei infrastructurii si a unei politici fiscale coerente??