Honda Civic va primi şi o versiune Type R, aşteptată să debuteze în 2015. Până atunci, marca niponă va începe testele pe Nurburgring cu prototipul viitorului Civic, care va fi echipat cu un motor 2.0 turbo, despre care se spune că va livra între 265 şi 300 CP. Japonezii au fost nevoiţi să renunţe la motoarele aspirate din gama Civic Type R pentru a putea reduce consumul de carburant la nivel de gamă şi pentru a obţine emisii de CO2 mai scăzute în rândul acestor modele.
În primă fază, Honda va comercializa noul model doar pe piaţa din Europa, dar primirea modelului condiţionează comercializarea sa şi pe alte pieţe. Tot în 2013, Honda a intrat în WTCC cu noul Civic, modelul utilizat în competiţia respectivă fiind o versiune 1.6 Turbo a lui Civic, dezvoltată special pentru competiţii. Honda spune că inginerii săi au tras deja învăţăturile de rigoare în privinţa acestei motorizări, nici de departe prima supraalimentată din istoria mărcii, pe care le vor aplica pe noul Civic Type R.
Cel mai ambiţios obiectiv al noului Civic Type R va fi stabilirea celui mai bun timp pe Nurburgring pentru o maşină cu tracţiune faţă. În prezent, acest record este deţinut de Laurent Hurgon şi Renault Megane RS Trophy, de 8:07.97, obţinut pe 17 iunie 2011. Precedentul record de acest tip era deţinut de Renault Megane RS R26.R, respectiv 8:16.90, realizat de Vincent Bayle pe 23 iunie 2008. Cel mai rapid Civic Type-R înregistrat oficial pe Nurburgring a obţinut 8:47 în mâinile lui Horst von Saurma pentru publicaţia Sport Auto din 11/2001.Via Autocar
doar prin comparatie....cate Civic-uri vezi pe strada.....in comparatie cu Golf......cate Acord-uri vezi.......pe langa Passat-uri........si lista poate continua.......
si deja v-tec-urile sunt moarte........noua moda e supraalimentarea la toate capitolele.....
Honda dupa parerea mea are nevoie de o noua generatie de motoare de mica cilindree(turbo)si de o noua reorganizare a modelelor sale ca deja Acordul e plictisitor si noul lansat Civic nu e la fel de atragator precum precedentul.......si cica ei vroiau acum 5-7 ani sa intinereasca gama si sa reduca procentajul oamenilor in varsta care le cumparau creatilie......
Vtec a fost grozav la vremea lui , vtec ramane grozav printre motoarele aspirate. DAR din diverse motive era lor apune. Acum la putere este turbo.
Este unul din motivele pentru care Honda vinde in Romania mai slab decat BMW si evident mult mai slab decat toti concurentii directi.
Meltenismul - care clar exista si e agresiv - nu are de data aceasta legatura cu prezenta rusinoasa a Honda in Europa.
Tzenu_bmw: cat priveste Accordul sa nu exageram. Eu sunt de foarte recent posesor de Golf 7 TSI si oricum cunosc cat de cat modelele VW deci pot sa confirm ca este cum vrei Accordul numai plictisitor nu.
Este grozav Golful dar daca as fi luat masina doar dupa cat de antrenant este ansamblul motor-cutie nu intra pe lista finala.
Asa ca nu mai balacariti cu motoarele turbo fiindca sunt cele mai varza. Si eu detin un TSI si chiar nu vreau sa spun cat de multe am schimbat .In trecut am mai detinut astfel de motoare ale grupului VAG ,insa m-am gandit ca in prezent si-a invatat lectia cu fiabilitatea motoarelor turba,dar se pare ca m-am inselat.
Nu e vorba de cai putere ci de cum ii livreaza, de cum urca in ture si de cum sta sau nu sta in ture. Poti sa iti confirm ca in L2 pe serpentine este mult mai distractiv motorul aspirat de pe Splash decat cel de pe TSI in S sau modul manual.
Si Splashul are clar mai putini cai.
Acum sa nu exagerezi si sa intelegi ca prefer Splash-ul. Cum spuneam nu doar motorul face masina. Golful are punte spate independenta, diferential XDS, frane infinit mai bune etc etc.
Iar vizavi de ce spuneam anul trecut cred ca nu citesti bine. Si acum incurajez doritorii de Toyote sa le cumpere indiferent ce rechemari se fac.
Eu am fost extrem de multumit de Corolla (berlina).
De ce totusi nu mi-am luat Toyota sau Honda? Simplu. Am pus in balanta mai multe criterii importante pentru mine si nu a iesit la socoteala. Unele din criterii sunt hilare pentru altii dar nu prea ma intereseaza.
Mai exact:
- modelul sa fie nou (si din prima mai ramaneau doar 3 variante: Ceed, Civic si G7. Noul Auris recunosc ca e urat de mori si oricum mai trebuia sa mai astept luni de zile in plus)
- sa fie automata si sa consume putin (raportat mai ales la Splash) dar si la Corolla (Civicul cu tipul acela de automata nu prinde sub 10 in oras neam deci a picat definitiv)
- izolarea fonica sa fie buna (aici avantajul pentru G7 era din ce spuneau testele irelevant)
- sa imi placa din prima cand ma sui in ea si sa nu ii gasesc defecte majore sau sa gasesc la una calitati interesante lipsa la cealalta (si uite asa Ceed pica, Jetta (era oarecum in lista) pica si ramane G7)
Daca erai corect iti aduceai aminte cand spuneam ca daca magarii de la Honda nu isi bateau joc de portbagaj si de torpedou acum eram un mandru posesor de Accord.
Calitatea materialelor: Corolla si G7 sunt la egalitate (comparam Sol cu Highline). Ceed un pic sub
Finisaje: atat cand am vazut pana acum si pastrand pretentii decente pentru banii dati si vechea Corolla si G7 au lucratura ireprosabila. La ceed nu m-am uitat prea bine la finisaje. La prima vedere sunt ok. Nu mi-au placut prin zona sistemului multimedia dar poate mi s-a parut.
Tinuta de drum: G7 este indiscutabil peste. Iti baga efectiv idei in cap si asta nu e bine :)
- in viraje se lasa putin si chiar daca s-ar lasa mai mult scaunele de pe HL sunt bine profilate.
- mai greu de adus la dezechilibru in punctele de inflexiune ceea ce mi s-a parut foarte interesant. Corolla avea 4,5 metri iar Splashul este foarte inalt. la schimbari prea severe de directie in viraj tinde e ca si cand intorci ghidonul si franezi.
Aspect interior general: discutabil pentru ca e subiectiv dar fata de noua Corolla sau eventual Focus este clar mai interesant, mai inchegat, mai serios, mai respectuos daca vrei.
Cutie: per ansamblu DSG-ul este peste Splash si Corolla. In primul rand in D poti sa mergi realmente linistit, la consum chiar. Nu schimba mai sus de 1500 iar la 60 poti fi si in a 7-0.
- cand apesi pedala raspunde destul de rapid si nu enervezi pe nimeni la semafor
- in S schimba la minim 2500 si o data ridicata in ture tinde sa stea mult acolo. Nu e distractiva dar imi place.
- franeaza in 33 m de la 100 spune auto-bild dar spun eu din practica ca franeaza excelent. Si eu am cauciucuri de vara.
- sistemul start-stop e mai zgomotos decat cel de la Mazda dar isi face treaba bine. Credeam ca o sa ma enerveze dar nu il decuplez decat cand stiu ca trebuie sa plec de pe loc rapid.
- sistemul media este curat, se aude nedistorsionat si la putere mare si are egalizator cu 5 sau 6 benzi deci cat de cat iti faci treaba. Nu sunt disperat dupa basi. Imi place sa aud ce se intampla pe drum.
- zgomot interior de la motor: imperceptibil in D. Doar zgomot de rulaj dar chiar si acela este la un nivel chiar placut.
- locul din mijloc de pe bancheta este inutilizabil. Daca ai 3 copii sau 2 si o bona, amanta, soacra ceva pur si simplu nu iei Golf. Corolla nu avea deloc tunel median si crede-ma ca diferenta este enorma
Fata de G6 schimbarile sunt marginale la prima vedere dar totale ca platforma si motorizare.
Fata de G5 diferentele sunt astronomice la toate capitolele.
Iti raspund desigur. Nu inteleg ce este asa greu sa intelegi ca fiecare are alte criterii pe de o parte si ca pe de alta ce vorbim este intr-un anumit context
Eu nu mi-am luat VW ca sa fiu figurant. Nu ma simt mai smecher ca scrie TSI pe spate. In acest context mentionam Canada. Si iti garantez ca asa este. Daca vrei fa o paralela: du-te la Starbucks si arunca o privire la cei de la mese. Jumatate au despre ei impresia ca sunt la un restaurant 3 stele Michelin, ca acolo rasare soarele si ca trebuie sa fii cineva sa meriti sa stai la masa.
Asta in timp ce mai la vest Starbucksuri sau Costa sunt si in benzinarii iar oamenii din ele sunt aproape de nivelul celor din Mac-urile din vest.
Cu alte cuvinte prostu nu e prost destul daca nu e si fudul.
La modul ideal as fi preferat un model cu vanzari mai mici in Romania dar care sa fii bifat toate criteriile pe care le-am enumerat in mesajele anterioare.
Ti se pare pueril ca vreau model nou? Mie nu pentru ca nu sunt fan masini la mana a 2-a. Nu ii condamn pe cei care prefera un G5 sau un A4 din 2002. Sa fie sanatosi. eu condamn aerele de boier, de pilot, de superioritate pe care le au multi din acesti proprietari.
Nu mi-am luat Golf pentru ca m-au convins valorile VW. Pentru ca daca tot tii minte ce scriu din urma adu-ti aminte de cate ori am injurat mizeria de Jetta. O masina buna dar cu cateva elemente de finisare de nivel Dacia 1300 care pentru mine au fost suficiente sa o descalifice.
Nu stiu cum sa te conving ca nu mananc rahat. La o adica nici nu prea imi pasa. Eu pot doar sa scriu ce am de scris.
Pentru cine ma crede afirm ca apreciez fiecare masina pe care am avut-o. Am stiut ce e penibil la fiecare, ce e interesant, ce e unic. Asa cum am stiut ca daca ai figuri in cap in GTI vine unu cu un RS5 si te-a umplut de maro. Iar pe ala il face mic un altul cu 911 RS2 si tot asa.
Intelegi ideea?
cat despre declaratiile lor ca vor sa bata renault... nu sunt absolut deloc fan renault, dar vor trebui sa bage vitamine multe in noul type R...
deocamdata, raman la parerea mea ca japonezii fac masini foarte bune... in continuare...
Dar m-a lovit acum curiozitatea: atat de mult te-ai suparat ca am numit vw masina saracului in Canada incat ai memorat citate de acum cateva luni? Altceva din ce spun vad ca nu te deranjeaza.
Sau vroiai doar sa imi demonstrezi cum un inrait fan Toyota isi da arama pe fata si ajunge sa cumpere vw? Nu era cazul. Cum am mentionat mai sus G7 s-a ales singur. Lista era deschisa pentru toti.
@ipn nu cred ca sunt eu. Daca vezi tu IP-ul si chiar sunt eu inseamna ca bausem si cautam pricina folosind expresii si punctuatie sub pretentiile mele (@ si a pune botul nu ai sa le vezi la mine prea des spre niciodata).
Si daca chiar eu am scris o sa fac cateva luni o pauza pe acest site ca sa nu mai fim certati :)
Doar ca am avut ocazia sa ma plimb in cateva tari cu munca.