Honda Civic Type R va primi un motor turbo şi va dezvolta peste 260 CP

de Sebastian Toma
Vineri, 08.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generaţie a lui Civic va primi şi o versiune Type R, care se va îndepărta de tradiţie şi va avea un motor turbo. Testele pe Nurburgring vor începe în decursul anului curent.

Honda Civic va primi şi o versiune Type R, aşteptată să debuteze în 2015. Până atunci, marca niponă va începe testele pe Nurburgring cu prototipul viitorului Civic, care va fi echipat cu un motor 2.0 turbo, despre care se spune că va livra între 265 şi 300 CP. Japonezii au fost nevoiţi să renunţe la motoarele aspirate din gama Civic Type R pentru a putea reduce consumul de carburant la nivel de gamă şi pentru a obţine emisii de CO2 mai scăzute în rândul acestor modele.

În primă fază, Honda va comercializa noul model doar pe piaţa din Europa, dar primirea modelului condiţionează comercializarea sa şi pe alte pieţe. Tot în 2013, Honda a intrat în WTCC cu noul Civic, modelul utilizat în competiţia respectivă fiind o versiune 1.6 Turbo a lui Civic, dezvoltată special pentru competiţii. Honda spune că inginerii săi au tras deja învăţăturile de rigoare în privinţa acestei motorizări, nici de departe prima supraalimentată din istoria mărcii, pe care le vor aplica pe noul Civic Type R.

Urmareste Automarket
Cel mai ambiţios obiectiv al noului Civic Type R va fi stabilirea celui mai bun timp pe Nurburgring pentru o maşină cu tracţiune faţă.
În prezent, acest record este deţinut de Laurent Hurgon şi Renault Megane RS Trophy, de 8:07.97, obţinut pe 17 iunie 2011. Precedentul record de acest tip era deţinut de Renault Megane RS R26.R, respectiv 8:16.90, realizat de Vincent Bayle pe 23 iunie 2008. Cel mai rapid Civic Type-R înregistrat oficial pe Nurburgring a obţinut 8:47 în mâinile lui Horst von Saurma pentru publicaţia Sport Auto din 11/2001.

Via Autocar

Comentarii (26)

  • someone
    semne bune anul are .....
    16 7
  • @Mafia.....deja Honda(dupa parerea mea)si-a cam pierdut din imagine.......si din vanzari in europa........
    doar prin comparatie....cate Civic-uri vezi pe strada.....in comparatie cu Golf......cate Acord-uri vezi.......pe langa Passat-uri........si lista poate continua.......
    si deja v-tec-urile sunt moarte........noua moda e supraalimentarea la toate capitolele.....
    Honda dupa parerea mea are nevoie de o noua generatie de motoare de mica cilindree(turbo)si de o noua reorganizare a modelelor sale ca deja Acordul e plictisitor si noul lansat Civic nu e la fel de atragator precum precedentul.......si cica ei vroiau acum 5-7 ani sa intinereasca gama si sa reduca procentajul oamenilor in varsta care le cumparau creatilie......
    20 21
  • Tc1900
    daca scot un 1.6 turbo, poaparca as lua in considerare un civic
    8 8
  • Mafia tata mai ia piciorul de pe pedala. Ne faci un deserviciu tuturor celor care apreciem modelele japoneze.

    Vtec a fost grozav la vremea lui , vtec ramane grozav printre motoarele aspirate. DAR din diverse motive era lor apune. Acum la putere este turbo.
    Este unul din motivele pentru care Honda vinde in Romania mai slab decat BMW si evident mult mai slab decat toti concurentii directi.
    Meltenismul - care clar exista si e agresiv - nu are de data aceasta legatura cu prezenta rusinoasa a Honda in Europa.

    Tzenu_bmw: cat priveste Accordul sa nu exageram. Eu sunt de foarte recent posesor de Golf 7 TSI si oricum cunosc cat de cat modelele VW deci pot sa confirm ca este cum vrei Accordul numai plictisitor nu.
    Este grozav Golful dar daca as fi luat masina doar dupa cat de antrenant este ansamblul motor-cutie nu intra pe lista finala.
    19 5
  • Sandiski
    Motoarele I-Vtec si I-DTEC sunt cele mai fiabile si mai bune motoare din lume,atat ca consum scazut cat si ca performante dinamice.
    Asa ca nu mai balacariti cu motoarele turbo fiindca sunt cele mai varza. Si eu detin un TSI si chiar nu vreau sa spun cat de multe am schimbat .In trecut am mai detinut astfel de motoare ale grupului VAG ,insa m-am gandit ca in prezent si-a invatat lectia cu fiabilitatea motoarelor turba,dar se pare ca m-am inselat.
    14 16
  • @sandiski,tu ai cumva o honda accord?Da,motoarele astea sunt extraordinar de fiabile.Cu consumul te inseli rau de tot.!998 Honda Accord,VTEC,blue top engine,2 litri consuma 15 litri in oras.De unde stiu?Din proprie experienta.Cheer leder-ul celor de la Toyota,habar nu are cum functioneaza VTEC-ul.Habar nu are la ce turatii incep sa lucreze solenoizii.Oricum turatiile astea nu va putea sa le atinga in oras si nici macar in afara.Habar nu are cum se invarte motorul.Dar el a auzit de VTEC ca este cel mai bun.Da,este bun dar este si depasit.Din cauza emisiilor.De cat timp au inceput sa intre pe piatza romaneasca japonezele?Cam 10 ani si ceva.Vanzari?In 10 ani nu prea poti sa-ti faci o idee solida despre ele.Dar se pare ca unii deja si-au facut.Oare cand se va ajunge (in romania) sa nu fii judecat dupa masina pe care o ai?Oare cand romanii nu vor mai fi interesati de ce masina are vecinul?Probabil cea niciodata.Pacat!
    5 1
  • @tzenu_bmw,iti recomand o Honda Accord,red top engine,Type R.Sa vezi ce plictisitoare este.Ai nevoie de ceva sange in bilutzele de rulmenti,ca sa calci pedala la maxim.Noul Civic arata bine,dar lampile laterale spate sunt oribile.Parerea mea.
    1 1
  • Motor de capacitate mica turbo sau non turbo = cuplu mai mic. Iar vanzarile honda nu vor rivaliza niciodata atat timp cat un golf 7 poate fi cumparat incepand cu 15500eur [conform configurator vw] iar o honda civic cu 19000 eur.
    5 0
  • @Calingura:ma bucur ca ti-a venit mintea si ti-ai luat Golf in detrimentul Toyota Corolla!Asa sa faceti toti:sa va placa masinile japoneze,dar cumparati-va nemtesti.Iar referitor la ansamblul motor-cutie,daca vrei ceva mai antrenant sa-ti iei cu mai multi cp.Oricum,cu noua platforma,sunt convins ca Golf e net superior masinilor japoneze!Mai baiatule mai tii minte cum anul trecut dadeai sfaturi sa cumparam Toyota si sa nu ne lasam influentati de criticile unora asupra Toyota?Stii cum se zice daca pui botul la prostiile altora....,se pare ca tu ai facut-o la propriile sfaturi:)))
    4 5
  • dragos
    @Sandiski:tot comentariul de la inceput la sfarsit este o aberatie,probabil ca nu a avut niciodata un tsi de ultima generatie.
    4 0
  • @Tc1900 = se lucreaza la 2 variante de motor turbo, de 1.6 l = cu 160 / 200 CP :)
    2 0
  • @Mafia = exista deja 1.6 diesel cu 120 cp si 300 Nm :) la VAW GRUP are 105 cp....ha ha
    1 0
  • Adelin
    ce grozav arata vechiul Civic mai ales Type R ...:-((
    4 0
  • Honda a avut motoare aspirate de inalta turatie de cand s-a infiintat ca producator de automobile, era practic emblema lor, ceea ce ii definea si ii diferentia de ceilalti. Au trecut peste o criza a petrolului bine mersi si n-au renuntat asa usor la caracteristica asta. Daca renunta la ea, indiferent de cata putere scot cu noul turbo, e ca si cum nu ar mai fi Honda. Pacat. Sunt sigur ca ar fi putut scoate un motor performant asiprat care sa indeplineasca toate normele de emisii, dar nu cred ca vor sa mai bage bani, pur si simplu, le e mai usor sa tranteasca un turbo si gata.
    5 2
  • VEN: nu cunosti toate datele problemei.
    Nu e vorba de cai putere ci de cum ii livreaza, de cum urca in ture si de cum sta sau nu sta in ture. Poti sa iti confirm ca in L2 pe serpentine este mult mai distractiv motorul aspirat de pe Splash decat cel de pe TSI in S sau modul manual.
    Si Splashul are clar mai putini cai.

    Acum sa nu exagerezi si sa intelegi ca prefer Splash-ul. Cum spuneam nu doar motorul face masina. Golful are punte spate independenta, diferential XDS, frane infinit mai bune etc etc.

    Iar vizavi de ce spuneam anul trecut cred ca nu citesti bine. Si acum incurajez doritorii de Toyote sa le cumpere indiferent ce rechemari se fac.
    Eu am fost extrem de multumit de Corolla (berlina).

    De ce totusi nu mi-am luat Toyota sau Honda? Simplu. Am pus in balanta mai multe criterii importante pentru mine si nu a iesit la socoteala. Unele din criterii sunt hilare pentru altii dar nu prea ma intereseaza.

    Mai exact:
    - modelul sa fie nou (si din prima mai ramaneau doar 3 variante: Ceed, Civic si G7. Noul Auris recunosc ca e urat de mori si oricum mai trebuia sa mai astept luni de zile in plus)
    - sa fie automata si sa consume putin (raportat mai ales la Splash) dar si la Corolla (Civicul cu tipul acela de automata nu prinde sub 10 in oras neam deci a picat definitiv)
    - izolarea fonica sa fie buna (aici avantajul pentru G7 era din ce spuneau testele irelevant)
    - sa imi placa din prima cand ma sui in ea si sa nu ii gasesc defecte majore sau sa gasesc la una calitati interesante lipsa la cealalta (si uite asa Ceed pica, Jetta (era oarecum in lista) pica si ramane G7)

    Daca erai corect iti aduceai aminte cand spuneam ca daca magarii de la Honda nu isi bateau joc de portbagaj si de torpedou acum eram un mandru posesor de Accord.
    6 2
  • @Calingura sa inteleg ca deja conduci G7? Sunt curios ce diferenta este cand te urci in alte masini ca de exemplu Civic, Auris, Ceed, etc ma refer la tinuta de drum calitatea materialelor si finisajelor.
    2 1
  • ALA: da.
    Calitatea materialelor: Corolla si G7 sunt la egalitate (comparam Sol cu Highline). Ceed un pic sub

    Finisaje: atat cand am vazut pana acum si pastrand pretentii decente pentru banii dati si vechea Corolla si G7 au lucratura ireprosabila. La ceed nu m-am uitat prea bine la finisaje. La prima vedere sunt ok. Nu mi-au placut prin zona sistemului multimedia dar poate mi s-a parut.

    Tinuta de drum: G7 este indiscutabil peste. Iti baga efectiv idei in cap si asta nu e bine :)
    - in viraje se lasa putin si chiar daca s-ar lasa mai mult scaunele de pe HL sunt bine profilate.
    - mai greu de adus la dezechilibru in punctele de inflexiune ceea ce mi s-a parut foarte interesant. Corolla avea 4,5 metri iar Splashul este foarte inalt. la schimbari prea severe de directie in viraj tinde e ca si cand intorci ghidonul si franezi.

    Aspect interior general: discutabil pentru ca e subiectiv dar fata de noua Corolla sau eventual Focus este clar mai interesant, mai inchegat, mai serios, mai respectuos daca vrei.

    Cutie: per ansamblu DSG-ul este peste Splash si Corolla. In primul rand in D poti sa mergi realmente linistit, la consum chiar. Nu schimba mai sus de 1500 iar la 60 poti fi si in a 7-0.
    - cand apesi pedala raspunde destul de rapid si nu enervezi pe nimeni la semafor
    - in S schimba la minim 2500 si o data ridicata in ture tinde sa stea mult acolo. Nu e distractiva dar imi place.

    - franeaza in 33 m de la 100 spune auto-bild dar spun eu din practica ca franeaza excelent. Si eu am cauciucuri de vara.

    - sistemul start-stop e mai zgomotos decat cel de la Mazda dar isi face treaba bine. Credeam ca o sa ma enerveze dar nu il decuplez decat cand stiu ca trebuie sa plec de pe loc rapid.

    - sistemul media este curat, se aude nedistorsionat si la putere mare si are egalizator cu 5 sau 6 benzi deci cat de cat iti faci treaba. Nu sunt disperat dupa basi. Imi place sa aud ce se intampla pe drum.

    - zgomot interior de la motor: imperceptibil in D. Doar zgomot de rulaj dar chiar si acela este la un nivel chiar placut.

    - locul din mijloc de pe bancheta este inutilizabil. Daca ai 3 copii sau 2 si o bona, amanta, soacra ceva pur si simplu nu iei Golf. Corolla nu avea deloc tunel median si crede-ma ca diferenta este enorma

    Fata de G6 schimbarile sunt marginale la prima vedere dar totale ca platforma si motorizare.
    Fata de G5 diferentele sunt astronomice la toate capitolele.
    4 1
  • victor
    @Calingura:M-a incitat subiectul si spun clar urmatoarele:ceea ce spui in comentariul prezent e pe undeva hilar,dupa cum recunosti.In ceea ce ai spus in general in comentariile trecute se vede clar ca esti fan masini asiatice(uneori dadeai argumente puerile gen:"numara cate masini de un anumit fel trec pe strada de marca cutare etc.),dar intre timp ai realizat care sunt adevaratele valori.Si-ti mai spun ceva:mie mi-ar fi jena,daca la un moment dat ziceam ce ai zis tu,tu fiind de acord cu acest lucru,chiar daca ai spus ca asa o vad SUA si Canada,cu toate ca eu nu cred ca asa o vad,ca VW e masina saracului cu pretentii.Deci cum spuneam,imi era jena sa spun ca am cumparat masina vazuta ca si masina saracului cu pretentii.Bineinteles ca este o aberatie,VW fiind o marca de o calitate extraordinara din toate pdv.,care in scurt timp va fi nr. 1 la vanzari pe plan mondial.
    2 3
  • victor
    @Calingura:Astept raspuns,daca ai,la treaba cu masina saracului cu pretentii!Vezi ce inseamna sa te ia gura pe dinainte?!Automarket,va rog sa-mi afisati si comentariul precedent.
    2 1
  • VICTOR:
    Iti raspund desigur. Nu inteleg ce este asa greu sa intelegi ca fiecare are alte criterii pe de o parte si ca pe de alta ce vorbim este intr-un anumit context

    Eu nu mi-am luat VW ca sa fiu figurant. Nu ma simt mai smecher ca scrie TSI pe spate. In acest context mentionam Canada. Si iti garantez ca asa este. Daca vrei fa o paralela: du-te la Starbucks si arunca o privire la cei de la mese. Jumatate au despre ei impresia ca sunt la un restaurant 3 stele Michelin, ca acolo rasare soarele si ca trebuie sa fii cineva sa meriti sa stai la masa.
    Asta in timp ce mai la vest Starbucksuri sau Costa sunt si in benzinarii iar oamenii din ele sunt aproape de nivelul celor din Mac-urile din vest.
    Cu alte cuvinte prostu nu e prost destul daca nu e si fudul.

    La modul ideal as fi preferat un model cu vanzari mai mici in Romania dar care sa fii bifat toate criteriile pe care le-am enumerat in mesajele anterioare.
    Ti se pare pueril ca vreau model nou? Mie nu pentru ca nu sunt fan masini la mana a 2-a. Nu ii condamn pe cei care prefera un G5 sau un A4 din 2002. Sa fie sanatosi. eu condamn aerele de boier, de pilot, de superioritate pe care le au multi din acesti proprietari.

    Nu mi-am luat Golf pentru ca m-au convins valorile VW. Pentru ca daca tot tii minte ce scriu din urma adu-ti aminte de cate ori am injurat mizeria de Jetta. O masina buna dar cu cateva elemente de finisare de nivel Dacia 1300 care pentru mine au fost suficiente sa o descalifice.

    Nu stiu cum sa te conving ca nu mananc rahat. La o adica nici nu prea imi pasa. Eu pot doar sa scriu ce am de scris.
    Pentru cine ma crede afirm ca apreciez fiecare masina pe care am avut-o. Am stiut ce e penibil la fiecare, ce e interesant, ce e unic. Asa cum am stiut ca daca ai figuri in cap in GTI vine unu cu un RS5 si te-a umplut de maro. Iar pe ala il face mic un altul cu 911 RS2 si tot asa.
    Intelegi ideea?
    1 0
  • luxxxien
    @dan: ai dreptate... parca nu mai e honda daca nu e un motor aspirat care sa urce mult in ture ca sa-si faca treaba... pe de alta parte nu daca nu se poate, nu se poate...
    cat despre declaratiile lor ca vor sa bata renault... nu sunt absolut deloc fan renault, dar vor trebui sa bage vitamine multe in noul type R...
    deocamdata, raman la parerea mea ca japonezii fac masini foarte bune... in continuare...
    1 0
  • victor
    @Calingura:eu inteleg ce vrei sa spui,dar nu uita ca tu vrei sa pari impartial fata de orice marca,dar in comentariile din decembrie de anul trecut incercai din rasputeri sa convingi lumea sa-si ia Toyota in detrimentul VW,chiar tu sub pseudonimul @IPN facandu-ti reclama la Toyota Corolla,spunand ca lumea sa nu puna botul la lucrurile oficiale negative spuse despre masinile japoneze,in special Toyota.Asa ca daca vrei sa fii credibil si ceea ce spui in comentariile de la acest articol sa fie credibile,pe viitor exprima-ti parerile referitoare la o anumita marca la articolul respectiv referitor la marca respectiva, nu facand comparatii si criticand alte marci ,la articolul altei marci.Uita-te cum ai aparat Toyota contra VW in articolul din 17 12 2012 "Toyota va redeveni lider mondial la vanzari in 2012" si ce virulente au fost raspunsurile fanilor VW impotriva ta,folosind in mare propriile tale cuvinte,in cele 27 de comentarii existente la respectivul articol.Si sa stii ca nu ma deranjam sa-ti raspund daca n-as fi sigur ca si tu intelegi perfect la ce ma refer.In viata daca vrei sa pari neutru,obiectiv si nepartinitor trebuie sa ai un echilibru in vorbe,Cu asta doresc sa incheiem discutia referitoare la subiect pt. ca daca am continua-o ar fi fara sens.
    1 0
  • Vroiam sa iti raspund punctual si sa si inchei pentru ca ai dreptate: nu polemizam, nu ne certam.

    Dar m-a lovit acum curiozitatea: atat de mult te-ai suparat ca am numit vw masina saracului in Canada incat ai memorat citate de acum cateva luni? Altceva din ce spun vad ca nu te deranjeaza.

    Sau vroiai doar sa imi demonstrezi cum un inrait fan Toyota isi da arama pe fata si ajunge sa cumpere vw? Nu era cazul. Cum am mentionat mai sus G7 s-a ales singur. Lista era deschisa pentru toti.

    @ipn nu cred ca sunt eu. Daca vezi tu IP-ul si chiar sunt eu inseamna ca bausem si cautam pricina folosind expresii si punctuatie sub pretentiile mele (@ si a pune botul nu ai sa le vezi la mine prea des spre niciodata).
    Si daca chiar eu am scris o sa fac cateva luni o pauza pe acest site ca sa nu mai fim certati :)
    0 0
  • @Calingura sa inteleg ca tu nu stai in romanica?!
    0 0
  • Ba din pacate da.
    Doar ca am avut ocazia sa ma plimb in cateva tari cu munca.
    1 0
  • Iti dau un citat din Calingura,de la un comentariu mai vechi : "masina saracului" vine ca raspuns la atitudinea celor ca isi iau VW si nu mai au loc la bord de aere. De unde pana unde?".Deci acum cred ca stii motivul pt. care ii era ciuda.Oricum acum e in regula,si-a spalat onoarea cumparand Golf.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru