În 1992, emblema Type R și-a făcut pentru prima oară apariția pe un model Honda. Este vorba despre NSX Type R, o mașină disponibilă într-un număr limitat de exemplare. Și, în același timp, un etalon pentru performanță și agilitate.
PRIMA GENERAȚIE: EK9
Cinci ani mai târziu, Honda prezenta modelul Civic Type R. Un Type R accesibil pentru toată lumea, teoretic. De ce doar teoretic? Pentru că, practic, Civic Type EK9 a fost disponibil doar în Japonia.
Venea cu un motor VTEC de 1.6 litri și o masă proprie de doar 1.050 de kilograme. Inginerii Honda au revizuit, de asemenea, suspensia și au instalat un diferențial cu alunecare limitată, pentru un plus de manevrabilitate.
A DOUA GENERAȚIE: EP3
Văzând succesul de care s-a bucurat prima generație Civic Type R, Honda a hotărât, în 2001, ca a doua generație să fie disponibilă și în Europa. Totodată, modelul nipon de performanță era construit acum în Marea Britanie.
Motorul de 1.6 litri a fost înlocuit cu unul de 2.0 litri i-VTEC din seria K.
Lista cu îmbunătățiri conținea, de asemenea, sistem de frânare nou, transmisie manuală cu șase trepte (rapoarte scurte), suspensie revizuită și o direcție mai bună.A TREIA GENERAȚIE: FN2/FD2
În 2007 debuta a treia generație Honda Civic Type R, cunoscută publicului european sub denumirea FN2. Avea o caroserie de tip hatchback, spre deosebire de modelul destinat pieței din Japonia, care era un sedan (FD2).
Dacă ne referim la varianta europeană, a păstrat motorul de 2.0 litri, dar șasiul a suferit câteva modificări. Spre exemplu, rezervorul de combustibil a fost mutat sub scaunele din față, pentru un plus de spațiu la interior.
De cealaltă parte, modelul destinat pieței din Japonia a primit un motor K20A mai puternic, diferențial LSD Helical și frâne Brembo.
A PATRA GENERAȚIE: FK2
În 2015, Honda a înțeles că motoarele aspirate natural sunt de domeniul trecutului, astfel că a trecut la turboalimentarea motorului de 2.0 litri de pe Civic Type R. Cea de-a treia generație a modelului nipon oferea 310 CP.
Mașina accelera până la 100 de km/h în 5.7 secunde, iar sistemul de frânare Brembo venea cu discuri de 351 de milimetri pe puntea față.
A CINCEA GENERAȚIE: FK8
A patra iterație Honda Civic Type R a debutat în 2017.
A fost o evoluție a generației anterioare și venea echipată cu amortizoare adaptive și un pachet aerodinamic funcțional.Motorul de 2.0 litri turbo, K20C1, a fost și el îmbunătățit, astfel că acum dezvolta 320 CP.
Tot acum, Civic Type R a debarcat în Statele Unite ale Americii, această piață devenind lider global al vânzărilor.
A ȘASEA GENERAȚIE: FL5
După o lungă campanie de promovare, Honda a lansat, în luna iulie a acestui an, a șasea generație Civic Type R.
Potrivit reprezentanților mărcii, motorul de 2.0 litri oferă acum și mai multă putere, pe care o livrează punții față prin intermediul unei transmisii manuale cu șase rapoarte și a unui diferențial cu alunecare limitată.
Debutul pe piață este programat pentru toamna acestui an.
via Honda
S-au jucat producătorii cu dublarea prețurilor pe fondul înjumătățirii producției, dar vine foamea.
Optimizarea termicelor, motorizările hibride, plug-in-uri cu autonomii care se apropie de 100km în mod EV sunt elemente care asigură profit în următorii 30 de ani.
Restul sunt fantezii pentru copii.
Jucăria din poză e mediocră la liniuțe vs electrice, dar în curbe electricele dispar în pomi.
Honda are doar hibride si electrice in gama, practic totul e electrificat la ei.
Type R e singura masina cu motor termic, care e problema? Altceva mai sti?
Tu ai vreo viata? Ai ceva de facut?
Ai masina electrica sau inca visezi ca o sa castigi la loto si sa iti iei un Spring sh?