Honda a pregătit un motor diesel pentru noua generație Civic. Unitatea de 1.6 litri va fi disponibilă atât pe versiunea hatchback, cât și pe varianta sedan. Motorul pregătit de constructorul nipon a fost revizuit și garantează un nivel de zgomot și vibrații reduse comparativ cu propulsorul folosit pe vechea generație.
Untatea de 1.6 litri i-DTEC dezvoltă 120 CP la 4.000 rpm și 300 Nm începând cu 2.000 rpm. În același timp, japonezii ne anunță că propulsorul diesel va putea fi cuplat atât la o transmisie manuală cu șase trepte, cât și la o cutie automată cu nouă rapoarte, aceasta din urmă fiind o premieră în gama Civic.
Noul Honda Civic echipat cu motorul diesel și transmisia cu nouă rapoarte poate accelera de la 0 la 100 km/h în 11 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 200 km/h. Consumul de carburant anunțat de producător este de 4.1 litri la 100 de kilometri în regim mixt, în timp ce emisiile de CO2 ajung la 108 grame/km (109 g/km în cazul hatchback-ului).
Oficialii Honda spun că noua transmisie are un comportament rafinat și este capabilă să "sară peste câteva trepte" pentru a oferi un răspuns rapid.
În România, noul Civic echipat cu motorul diesel va fi disponibil pentru comandă începând cu luna viitoare.
11 secunde 100
4.1 l consum
unde e evolutia?
o astra j 1.6 cdti de 110 cp manuala are aceleasi specificatii tehnice si costa 5000 de euro. dincolo de o antifonare si un confort mai bun, pentru 20.000 euro, unde e evolutia?
astra are 3.5 consum declarat.
Comparația Civic cu Astra, pe orice criteriu auto face parte din capitolul "Hy, Hy am si eu ceva de scris despre mașini"
Heheheeeee... Nu mor caii cand vor cainii. :D
Diesel este si va fi in continuare o optiune fantastica: eficient si ieftin, cuplu bun, emisii CO2 mai mici decat la motoarele Otto, rezistenta imbatabila in timp.
In sfarisit le vine minte la cap producatorilor. Excelent! Vesti bune!