Honda are meritul de a fi lansat una dintre cele mai populare hot hatch-uri ale momentului: noua generație Civic Type R. Modelul a fost apreciat de fanii mărcii și de puriști, care au elogiat decizia Honda de a păstra o cutie manuală.
Se pare însă că instalarea unei cutii automate nu ar fi fost posibilă oricum. O recunoaște chiar Yuji Matsumochi, liderul proiectului Civic Type R.
În cadrul evenimentului de lansare, Yuji a declarat că s-a luat în considerare ideea unei transmisii automate sau DSG pentru a crește adresarea modelului și potențialul comercial. Se pare însă că această soluție nu ar fi funcționat.
„Am oferit mașina doar cu această transmisie manuală cu șase trepte pentru că propulsorul nostru oferă performanțe ridicate: 400 de Nm. Type R are nevoie de un ansamblu motor foarte ușor pentru că păstrează tracțiunea față. În condițiile în care motorul cântărește deja destul de mult, nu aveam altă soluție decât transmisia manuală.
Dacă am fi aplicat o transmisie DSG cu dublu ambreiaj sau automată clasică, am fi avut un ansamblu mare și greoi.Ne-am fi ales cu o punte față foarte grea”, a declarat oficialul.Decizia conducerii a fost una de bun augur, puriștii fiind încântați de transmisia manuală și de modul în care se conduce noul Civic Type R.
E ca habar n-ai despre ce vorbesti?
Ar trebui ca cineva să le spună asta și fraierilor ălora de la Ferrari care, de mulți ani, nu mai produc decât automobile cu cutie automată.
Oameni buni terminati cu prostiile, nu exista pe autoturisme cutii manuale cu 9 trepte (din cate stiu eu).
Trecerea la mai mult de 6 viteze (inainte) s-a facut doar pentru cutiile automate tocmai pentru ca nu trebuie sa le schimbe soferul ci calculatorul.