Honda a dezvoltat prima sa cutie de viteze cu doua ambreiaje
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Inginerii japonezi de la Honda au prezentat prima lor cutie de viteze cu doua ambreiaje in versiunea de productie. In prima faza, noua transmisie de la Honda va echipa doar motocicletele create de constructorul japonez, urmand sa fie introdusa si din gama de automobile la o data ulterioara. Mai mult de atat, transmisia cu doua ambreiaje de la Honda va fi introdusa si in gama Acura, marca de lux a celor de la Honda.
Noua transmisie de la Honda are sase trepte, iar fiecare ambreiaj opereaza un set de trei trepte, care sunt categorisite pe trepte impare (1,3,5) si trepte pare (2,4,6). Deoarece motocicletele nu au nevoie de marsalier, treapta R nu exista in configuratia actuala a acestei cutii de viteze, dar poate fi implementata fara niciun fel de dificultati tehnice. Spre deosebire de unitatile DSG din Grupul VAG sau unitatile PDK de la Porsche, noua transmisie cu doua ambreiaje de la Honda are un design deosebit, cele doua ambreiaje fiind amplasate pe aceeasi linie, iar unitatea japoneza se bazeaza pe circuitele hidraulice de sub motor pentru a fi cat mai compacta.
Astfel, Honda a reusit sa creeze o transmisie cu doua ambreiaje extrem de usoara, ideala pentru folosirea pe o motocicleta si mai mult decat potrivita pentru utilizarea intr-un automobil.In aceasta prima faza de dezvoltare, transmisia cu doua ambreiaje de la Honda are trei moduri de functionare. Acestea sunt D, S si Manual. Modul D este utilizat pentru un regim normal de condus, pe cand modul S este recomandat pentru condusul sportiv, iar modul manual permite conducatorului sa schimbe treptele de viteza la fel ca in cazul unei transmisii manuale conventionale. Pentru moment, oficialii companiei japoneze nu au dezvaluit momentul in care vor introduce aceasta transmisie in gama lor de automobile.
Via | MotorAuthority
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Honda in Romania
-
Honda Civic Preţ: 17.500 - 39.522 €
-
Honda Civic Sedan Preţ: n/a - 27.500 €
-
Honda CR-V Preţ: n/a - 38.250 €
-
Honda CR-V Hybrid Preţ: 34.000 - 43.000 €
-
Honda HR-V Preţ: 21.440 - 25.188 €
-
Honda Jazz (2014-2017) Preţ: 14.988 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Porsche a pregătit o actualizare over-the-air pentru sistemele multimedia ale mașinilor sale. Odată cu noua actualizare, aplicația YouTube este acum instalată și poate fi accesată doar de pasagerii din față. (12.12)
-
BMW a lansat o nouă tehnologie de conducere autonomă, care permite mașinilor proaspăt construite să se conducă autonom în interiorul uzinelor. De această tehnologie beneficiază și Mini. (27.11)
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua generație Audi Q7
- Bugatti a livrat primele exemplare Bolide. Fiecare mașină costă 4 milioane de euro
- Dakar 2025: Dacia urcă pe locul 2 în prima parte a probei de 48 de ore. Probleme tehnice pentru Loeb
- Noul Leapmotor C10 REEV: versiune nouă, cu range extender și autonomie de 950 km
- Dakar 2025: Dacia, pe locul 3 în proba prolog
Nu mai sta atata cu nenea Vadim cu uite ce patesti...
Aia care spun ca "masina nemteasca e cea mai buna fara sa se uite la restul" nu sunt "toti romanasii" ci niste cretinasi...Daca tu te pui pe picior de egalitate cu ei atunci...probabil ca ai dreptate...
Bun venit in domeniul cutiilor de viteza adevarate!
Multumim oricum pentru tentativa de corectura.
off................ ce tare a fost, mi-ai luminat ziua :)
Nu uita, daca chinezii cumpara VOLVO, germanii vor tremura rau de tot, japonezii ii bat, coreenii au inceput repriza a doua, iar chinezii vor marca direct in prelungiri............
Ai dreptate in ceea ce priveste atitudinea de-a dreptul infantila a unora de a arunca cu oua stricate in masinile nemtesti si proprietarii lor indiferent daca e cazul sau nu.
Dar nu mai sunt de acord cu tine in privinta diferentei de calitate. In medie, japonezele sunt aproximativ egale cu nemtoaicele. Daca sunt peste, sunt cu putin...
Este adevarat ca aceasta performanta a japonezelor a fost posibila cu un mic artificiu: logistica de productie. Japonezii merg pe modele de masini cu motoare si optionale putine si asa reusesc sa aiba fiabilitate buna (mai putin in ultima vreme cand recall-urile se inmultesc intr-o veselie si japonezele au inceput sa cada in topurile fiabilitatii).
Parerea mea este ca daca japonezii ar avea aceeasi diversificare a gamei de produse ca nemtii, fiabilitatea masnilor lor ar fi obiect de bancuri precum cele pe care le faceau britanicii despre Skoda inainte sa o preia Volkswagen...
Si tu vorbesti din brosuri de ramai fara aer...Citeste ce-am scris despre fiabilitate mai sus si mai calmeaza-te...Auzi, "chinezii vor marca direct in prelungiri............" Ce texte sforaitoare produci... Ti-ai ratat cariera...poet trebuia sa te faci...
Deci, daca pana acum Honda ma cam umpluse de dezamagire cu Crosstour sau Insight, in ochii mei si-a revenit cu treaba asta. Bravo!
PS: mare atentie si la ideea de patent a DSG (exclusiv BW si ZF). Practic, Honda are 2 solutii daca vrea sa vina cu o cutie dublu-ambreiaj: ori o concepe putin diferit si o patenteaza cu alte inginerii, ori cumpara de la BorgWarner sau ZF.
Volkswagen si-a CONCEPUT singur cutia DSG. Daca ai fi vazut o poza cu ea, ti-ai fi dat seama in milisecunda 2. Si daca ai fi vazut o poza cu ea, ti-ai fi dat seama si ca este foarte compacta din cauza faptului ca e facuta pe un schelet de cutie manuala cu 3 axe. Mai compacta de atat nu poate fi decat CVT-ul...
Motivul pentru care ZF si/sau BorgWarner PRODUC aceste cutii pentru VW este acela ca ies mai ieftin. Procedeul se numeste subcontractare si se aplica la scara larga in toata industria, nu numai cea auto.
Cat despre faptul ca HONDA SI LE CONCEPE SINGURA am o oarecare rezerva. Dupa 5 ani de la aparitia primei cutii de acest fel, sa vina cineva cu "noutati" din astea, mi se pare hilar...
Honda isi face singura cutiile, inclusiv cea automata, asta e usor de verificat. Inca de cand au facut prima versiune de Hondamatic in anii '70. Sunt tot cu convertor de cuplu, dar au o mica mare diferenta: no planetary gears.
Imi pare rau, dar VW nu si-a facut singura cutiile DSG. Au colaborat cu BorgWarner, le-au dat bani de cercetare, au facut teste pe masinile lor, dar tot BorgWarner au iesit cu conceptul la lumina. Si asta e o informatie usor verificabila.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
Cuvantul magic: BW a 'licentiat' DSG catre VW.