Am privit de multe ori cu admiraţie la campaniile europene de sensibilizare a şoferilor şi de semnalare a erorilor în trafic. De sptămâna aceasta putem fi mândri că şi în România se desfăşoara o astfel de campanie, cu un mesaj transmis inteligent.
Este vorba despre o serie de trei postere, create de agenţia de publicitate Publicis Bucureşti la cererea ”Centrului de consultanţă pentru victimele rutiere”. Imaginile gândite de agenţia de publicitate încearcă să sensibilizeze şoferii din România folosind un umor negru, în spatele căruia se ascunde un mesaj clar: victimele accidentelor de circulaţie sunt oameni nevinovaţi.
Cele trei postere au în prim-plan trei personalităţi marcante ale istoriei mondiale, toate responsabile pentru orori ale războaielor petrecute în ultimul secol: Hitler, Stalin şi Saddam. Agenţia a mizat pe inspiraţie şi a folosit imaginea negativă a unor lideri de stat, în locul deja tradiţionalelor afişe şocante cu victime ale accidentelor auto.
Alături de imaginile grăitoare, Publicis a aplicat mesajul: ”Well, it's not like that. Usually, the victim is an innocent. Drive cautiously, save a life.” În traducere asta înseamnă: ”Ei bine, nu e chiar aşa. De obicei, victimele sunt nevinovate. Conduceţi prudent, salvaţi o viaţă.”Deşi mesajul este redactat în engleză pe afişele deja apărute în presă, el va fi probabil tradus şi în română pentru a sensibiliza şoferii din ţara noastră.
via laurentiubuica
A fost si la noi ceva similar sa stii. In localitatile din apropierea vaii Oltului RM Valcea- era desenat cu creta pe sosea conturul presupuselor victime +pete de sange foarte realiste. In clipa in care am crezut ca voi trece cu masina prin sange uman pur si simplu instinctul m-a determinat sa trag tare de volan fara a avea timp sa ma asigur - faceam o depasire si nu am vazut decat cu 25m inainte acel "marcaj". Pt o eficienta mai buna cred ca autoritatile ar tebui sa-si seteze inteligenta pe pozitia ON, mai ales ca am observat si alte masini cum incercau sa ocoleasca acele marcaje.
Sunt de acord cu amandoi in parte. Astfel da, trebuie cumva limitat, dar nu stiu daca sensibilizarea duce la ceva mai mult decat a speria pe cei mai sensibili (care nu coincid cu cei mai teribilisti). Cel mai simplu este o limitare fizica a accidentelor (asa cum se practica un mic "S" printre borduri inalte in apropierea sensurilor giratorii sau separarea sensurilor de deplasare ca in Turcia - dar e prea SF pt fondurile Romaniei).
Ghertoii care merg aiurea nu stiu sa interpreteze mesajul acestor campanii, deci eficienta 0.
Oricum bravol lor pentru idee.