Atunci când credeam că nimic nu ne mai poate surprinde în materie de mobilitate sustenabilă, aflăm că o companie franceză vrea să dea o lovitură cu o mașină propulsată de hidrogen. Și nu peste 5 ani, ci în această toamnă, cu ocazia Salonului Auto de la Paris.
Hopium Machina este o berlină coupe, cu patru uși, cu o aerodinamică bine studiată, care include o grilă activă și mânere ascunse în portiere. Interiorul păstrează linia simplă și promite materiale cu impact redus asupra mediului. Spațiul interior este demn de cel al unei berline de clasă mare.
Propulsia este asigurată de un set de pile de combustibil, alimentate cu hidrogen. Ansamblul oferă un total de 500 de cai putere, suficient pentru a face din berlină un model premium, cu performanțe bune.
Surprizele vin abia atunci când vorbim despre autonomie, pentru că mașina poate garanta 1000 de kilometri cu un plin. Mai mult, și promisiunile de încărcare sunt încurajatoare: rezervorul se va putea umple în doar 3 minute.
Deși pare destul de greu de văzut pe străzi, modelul Hopium Machina ar trebui să ajungă pe piață în 2026 și să se vândă la nivel global, pe piețele din China, Japonia, Europa, Coreea de Sud și Statele Unite.
Mai bine rămâi la bateria electrică de 500 kg. Ăsta e viitorul, viraje strânse la viteze ridicole, autonomie neglijabilă, tehnologie ridicol de fragilă și dependentă de vremea de afară și de drumul înapoi acasă.
Da cum zice Idic, bateriile sunt viitorul.. ;) Încă este de lucru la hidrogen, dar este doar o chestiune de timp, in schimb la baterii se intră deja pe “platou”, chiar dacă ar putea “trage” mai repede si mai mult, nici o șansa de infrastructura in următorii 30 de ani.
Dume, man, zero cunostinte tehnice, dar mari sfatuitori. :)
Deci este MULT MAI SCUMP decât electricitatea pe 100 km de la BEV.
Apoi acest preţ la acest hidrogen va creşte pentru că este obţinut din.... GAZ METAN !
Adică fericirea companiilor de petrol şi gaze care vând minciuni la creduli.
Câte maşini sunt cu hidrogen după peste zece ani de vânzări , în toată lumea ?
Sub 80.000.
Păi numai Tesla produce atât pe trimestru al unui singur an.
https://youtu.be/V6Y-twGHHLo
Nu este niciun dubiu că versiunea cu baterii este cea câstigatoare, în timp ce unii orbecăie cu hidrogenul extrem de poluant !
Sunt uimit de CUM ÎNCHID ochii unii...
dacă hidrogenul azi este POLUANT , de ce să mai faci această trecere???
Rămâi la LPG, CNG sau chiar şi benzina este mai puţin poluantă decât hidrogenul "albastru" !
Singurul loc unde ar fi.... aviaţie... dar deja acolo nu mai este vorba de motoare electrice, etc, e mult de vorbit.
Orice om normal la cap a realizat ca masina electrica este teapa, statii moca nu mai sunt, acasa depasesti lejer plafonul, daca vrei sa vinzi nu o mai cumpara nimeni si tot asa.
Adica teapa.
Oricum au pus putini botul, drept dovada doar 10% din vanzari in ciuda propagandei masive din partea mass media, doar covidul ce l-au promovat mai agresiv decat masinile electrice.
Pana si-au dat toti seama ca nu e chiar asa cum se spune la tv, adio covid, asa o sa fie si cu masinile electrice, vor disparea si aia 10% care le cumpara.
Mai uşor să votezi negativ fără să vezi video cap coadă.
Mda
- 1 kg hidrogem / 100 km
- 3 Euro / kg hidrogen (minim)
Deci, pentru 1000 km ne trebuie 10 kg de hidrogen. Adică minim 30 Euro (150 lei). Hai să zicem 50 euro, să nu fie minim. Adică 250 lei pe 1000 km. Mie mi se pare foarte bine...
La prețurile de acum de la stațiile de încărcare, nu cred că un BEV face 1000 km cu 250 lei. Dacă se dovedește așa, e șah mat pentru BEV.
Și apoi, de ce companiile tot caută alternative la BEV precum hidrogen sau combustibili sintetici? Oare pentru că BEV-urile nu sunt nici pe departe ce s-a trâmbițat a fi?
Câte maşini pe hidrogen sunt în România ???
Deşi se fabrică dinaintea Tesla SXY3 ...
ZERO.
Ce creştere de vânzări au maşinile pe hidrogen în lume?
NEGATIVĂ ! se vând din ce în ce mai puţine
Câţi producători au un model la vânzare (nu serie pilot, serie mică, medie, mare) ?
UNUL. Doar Toyota.
Câte modele?
UNUL. Myrai.
Dacă era bun hidrogenul, era deja la vânzare, dar este un dezastru.
Plus că este EXTREM DE POLUANT.
Toate Miray rulează azi cu hidrogen din GAZ METAN şi ABUR (apă plus iar gaz metan) !!!
Nicio Miray nu a mers cu hidrogen verde.
Şi de aici întrebarea, de ce???
O gafă de proporţii marca Toyota.
Dar lumea a uitat dintr-odată de troleibuze. Acum toți se lauda cu achiziții de autobuze cu acumulatori pe care ii arunca la gunoi după aproximativ 5 ani și a căror înlocuire costa cam jumătate din prețul autobuzului. Dar cine vrea sa mai facă propagandă pentru niste trenuri și troleibuze electrice care merg fara costuri semnificative, altele decât curentul consumat, timp de 50 de ani? Nu mai bine fac motoare pe hidrogen? Alea se defectează, vor avea probleme de etanșare, trebuie schimbat uleiul, distribuția, ambreiaj și tot ce se schimbă la un motor Otto.
In plus, statul va avea avantajul de a putea pune accize de 100% pe hidrogen, la pompa de alimentare. Cam cum e la benzină acum. Cu curentul este mai greu. Nu prea poți să împiedici omul să-și alimentez mașina de la priza sau chiar de la niste panouri fotovoltaice. Pentru turismele electrice, va rămâne probabil totdeauna problema acumulatorilor, pentru că, spre deosebire de tren și de troleibuze, turismele nu merg pe trasee prestabilite.
HA HA HA..... HA HA HA....
Dacă îi cad roţile, dacă este contruită de două grupuri auto CHINEZEŞTI în CHINA (nu sunt făcute în Japonia şi nu au mai nimic japonez, decât sigla Toyota) şi au PREŢURI FOARTE MARI - de japoneză ...
.... Oare cum să fie de succes ???
Toyota, noua Nokia
LOL !!!!
Este ceva ireal, incredibil, de o prostie fără margini.