Herr Nikolaus sparge gheaţa. El este primul client neamţ al lui Toyota Mirai, singura maşină electrică pe hidrogen din lume

de Mircea Meşter
Joi, 03.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a vândut în Germania primul exemplar al modelului Mirai, singura maşină de serie care funcţionează pe bază de celule de hidrogen. Nikolaus Schues este numele primului posesor german al acestei maşini.

Dacă maşinile electrice abia încep să scoată nasul în Europa, excepţia Norvegia fiind un caz mai degrabă izolat în economia continentului, modelele electrice pe hidrogen sunt încă promisiuni de viitor. Deşi tehnologia va fi probabil mainstream peste câteva zeci de ani la nivel european, în 2015 fiecare achiziţie a unei astfel de maşini ajunge să fie ştire de presă.

Aşa se întâmplă şi în cazul primului exemplar Toyota Mirai vândut în Germania, care a fost cumpărat de un client din Hamburg cunoscut în lumea auto din această ţară pentru modul în care promovează maşinile electrice pe hidrogen. Nikolaus Schues, un german care propovăduieşte maşinile pe pile de hidrogen de 27 de ani prin intermediul societăţii Hamburg Hydrogen Society, devine primul german care are în garaj prima maşină de serie care funcţionează astfel.

"Vehiculele pe pile de hidrogen sunt întruchiparea viitorului. Nu emit niciun fel de gaze poluante şi sunt practice în viaţa de zi cu zi şi vin cu o autonomie de 500 de kilometri sau mai mult, spre deosebire de maşinile electrice cu baterii.

Din momentul în care Toyota a lansat Mirai, n-am avut nevoie de a analiza de două ori oferta: este, în mod sigur, maşina viitorului", a declarat Schues.

Esential 60.000 de euro este preţul de achiziţie fără taxe al unui Toyota Mirai în Germania. Este, alături de infrastructura slabă, una dintre problemele majore ale lui Toyota Mirai.
Oraşul Hamburg este considerat de mulţi cel mai important centru de dezvoltare a vehiculelor electrice pe pile de hidrogen. Autorităţile locale au contractat cea mai mare flotă de autobuze care funcţionează astfel, iar infrastructura se dezvoltă şi ea îndeajuns de rapid încât niciun locuitor al oraşului să nu-şi facă probleme cnd vine vorba de alimentare. Deocamdată sunt deschise patru staţii de încărcare în Hamburg, a cincea urmând să fie funcţională în primăvara anului 2016. O hartă completă a punctelor de încărcare cu hidrogen la nivel european poate fi găsită AICI.

Germania este a treia ţară europeană în care Toyota reuşeşte să vândă cel puţin un exemplar Mirai.

Anterior, modelul electric pe hidrogen al constructorului japonez fusese lansat în Marea Britanie şi în Danemarca.

Comentarii (5)

  • dap, marca pentru pensionari cu mentalitate de fan Star Trek

    votez "pentru" :)
    15 30
  • In nici un caz nu este o marca pentru oameni din neandertal.
    :}
    Si prima masina pe hidrogen a fost Honda FCX acum cativa ani.
    19 9
  • Probabil că peste 10-15 ani acest stil de design controversat ca al lui Mirai va fi atât de pregnant încât ni se va părea frumos.
    20 1
  • scamel
    @AM nu e clar ce e cu 27 de ani.
    cred ca o sa mearga mai mult pe jos. are un nume predestinat
    0 4
  • AndreiRN
    FCX nu a fost niciodata de vanzare.
    Trenuri si vapoare pe acest system ar face intradevar o mare diferenta in poloarea globala.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru