Grupul Volkswagen, ce include branduri precum Audi, Porsche, Bentley, Skoda sau Lamborghini, vrea să-și mărească valoarea de piață la 200 de miliarde de euro, comparativ cu cele 90 de miliarde de euro din prezent.
Nemții pregătesc restructurarea activelor, tăieri de costuri și investiții în noi tehnologii, potrivit declarațiilor CEO-ului Herbert Diess.
Diess spune că Volkswagen trebuie să sufere o “transformare radicală” ca să evite soarta Nokia, în contextul în care “era producătorilor tradiționali s-a încheiat”.
“Volkswagen trebuie să se concentreze mai mult pe profit și mai puțin pe volume. Trebuie să accelerăm această transformare. Dacă vom continua în același ritm, ne va fi foarte greu. Este probabil cea mai grea schimbare pe care Volkswagen trebuie să o facă vreodată,” a declarat Diess.
Oficialul german spune că Volkswagen caută să-și reducă nivelul costurilor în special în Germania, iar pentru 2020 vrea să-și mențină marjele de profit.
Via Automotive News
Da, asta este scopul oricarei societati comerciala, sa faca profit. Ca doar nu fac voluntariat. In schimb ofera niste servicii, sau produse pietii. Daca piata le prefera si le plateste, pot scoate profit. Daca nu, atunci nu fac nici profit. E simplu, asa functioneaza economia de piata, simplist vorbind.
Daca nu iti convine poti face o excursie in timp in China lui Mao, ca ei reusisera sa atinga idealul comunismului, sau in zilele noastre in Coreea de Nord.
nu as mai merge pe marci generaliste, gen Audi sau Mercedes care sa fabrice totul de la A1 pana la A/S/Q8 sau chiar camioane si autocare, ci as dedica o marca pentru doar 1-2 sau cateva segmente de piata, iar paleta generala de produse a tuturor marcilor pe care le detin as reuni-o sub un nume si o poveste de marketing noua, gen STAR CARS sau MOBILISTER, de exemplu. O constelatie de marci si modele, bine segmentate, unde, in functie de nevoi si interese, fiecare sa isi poata gasi ceva, dar per total, numarul de produse l-as reduce drastic, iar marcile de umplutura, le-as suprima, chit ca au in spate istorie, nu e loc de sentimentalisme in afaceri. industia auto e o afacere si una mare chiar.
exemplificare, pentru PSA-FCA:
clasa mini: ce altceva decat Fiat cu Panda si 500, practicalitate respectiv fite
clasa mica: de la specialistul clasei, Peugeot
compacta: tot leul francez pentru chic-urban plus versiune combi sub numele Opel pentru cine vrea practicalitate (vandute in SUA ca Dodge si in UK ca Vauxhall, plus un derivat sedan pt pietele amatoare SUA/China/Rusia/LatAm/Europa de Est).
clasa medie: Alfa cu Giulia pentru premium si respectiv Opel cu versiuni combi/familiste, de calatorii (Opel=Dodge/Vauxhall, ca mai sus)
optional clasa mare: pentru segmentul executive va oferim un CItroen gen fostul C6 cu suspensia aia magica, si cu un look mai masculin, dar fara morga aia care avea o adresabilitate foarte redusa (spun optional, pentru ca sunt constient ca la clasa asta e extrem de greu sa contracarezi tripleta germana, chiar si Maserati daca te cheama).
lux: Maserati Quatroporte si atat
coupe-sport: un coupe agil cu comportament BMW-isto-golanesc de la Alfa Romeo, undeva intre clasele compacta si medie la vreo 4,40 m si un Maserati luxos pe la 4,70 m
GT-sport: Maserati cu motor fata, tractiune spate si 2+2 locuri (altfel spus varianta coupe a lui Quattroporte)
Apoi, tot ce inseamna SUV e la Jeep:
SUV si crossover "urban": 2 modele unul mai adunat, clasa B, altul mai marisor, clasa C, sub marca Jeep, personalizabile, ca asa cere SUV-imea, pt toate buzunarele si mofturile
SUV luxoase si cu capabilitati offroad: de la specialistul Jeep 2-3 modele
pick-up utilitar si offroad, pt piata SUA mai ales: Dodge
dube, dubite si dubisoare mai mari si mai mici: Opel
3-maxim 4 platforme modulare pentru tot ce e mai sus, motoare si componente tehnice comune la greu, dar partea de aspect interior si exterior foarte bine diferentiata.
Marcile palide sau care nu performeaza mare branza Chrysler, RAM (care oricum deriva din Dodge), DS (derivat din Citroen) si Lancia desfiintate si Citroen sub semnul intrebarii, daca modelul de clasa mare nu e fezabil. Consolidare asadar si cum zice nenea Diess, accent pe profitabilitate, nu pe volume. Toate bine unse cu alifii de marketing si showroom-uri one-stop-shop, de unde poti alege orice marca/model.
Idem la VAG, cu desfiintarea lui Seat.
Ce ziceti, aiurez prostii ca sa zic asa sau chiar ar fi o idee buna?
Apropo, rogu-vă, încetaţi odată să mizaţi pe stigmatizarea…utopiei stupide şi perpetue numite comunism. Nu înţelegeţi că nu poate fi concepută fizic egalitatea de avere pe pământ şi în istorie? Şi cică “abolirea proprietăţii private”…Dimpotrivă, nomenclaturiştii “roşii” o preţuiau în sinea lor şi aveau grijă să şi-o asigure lor înşişi, în dispreţul “eticii socialiste” pe care o propovăduiau prostimii – astfel s-a născut…”burghezia comunistă”, în privinţa căreia a avertizat însuşi Lenin (făcând aluzie la “urmaşul” său, care i s-a părut mereu suspect: Stalin). Şi apropo, Ceauşescu a trăit ca un “comunist de rând” sau ca un…nabab? Nu s-a bucurat din plin de…proprietate privată? Nu s-a simţit fascinat personal de raiul…capitalist (atunci când acesta încă mai pâlpâia), ori de câte ori ajungea prin Vest, în vizite oficiale?
Astăzi, arghirofilia se manifestă, în egală măsură, şi în Vest, şi în Est, şi nu împărtăşeşte nimic din tainele…capitalismului/occidentalismului, darămite din cele ale veşnic viului Adevăr şi, deci, ale veşnic biruitoarei…Ortodoxii. Oricum, ce dezolant este să vezi cum turma Globală este în continuu bulversată propagandistic, ea ajungând să recite, fidelă, senină şi mândră, precum “vrednicii pionieri” de odinioară, taman sloganurile clocite de slugile devotate ale lui Antihrist…
PS. Mafia, de parcă n-ai şti ce preţ pun eu pe “constatările” şi “recomandările” tale…