Henrik Fisker: "Vehiculele electrice vor fi la fel de populare ca iPhone-urile"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Henrik Fisker, fondatorul şi preşedintele mărcii care-i poartă numele, a declarat că vehiculele electrice vor deveni populare mai rapid decât se aşteaptă analiştii. În câţiva ani, vehiculele electrice, hibrizii şi vehiculele electrice cu autonomie extinsă vor fi acceptate de consumatori ca fiind norma industriei, în acelaşi mod în care televizoarele cu ecran plat, smartphone-urile şi televizoarele cu plasmă au devenit elemente de zi cu zi în ciuda previziunilor iniţiale.
Potrivit lui Fisker, "aproape toată lumea" cumpără televizoare cu ecran plat şi nimeni nu se va întoarce la tehnologia veche. Deşi un televizor convenţional oferă "aceeaşi calitate a imaginii" – după cum apreciază Henrik Fisker – acest lucru nu a oprit televizoarele cu ecran plat să acapareze rapid piaţa. Vehiculele electrice vor urma aceeaşi tendinţă – pe măsură ce le vor cumpăra mai multe persoane, cu atât le vor dori şi mai mulţi clienţi.
Fisker a continuat paralela sa cu televizoarele cu ecran plat, amintind publicului că un televizor cu ecran plat costa aproximativ 20.000 de dolari în 1997. Acum, un televizor tot cu ecran plat, dar superior în ceea ce priveşte performanţele, poate fi achiziţionat pentru aproximativ 500 de dolari.
Henrik Fisker estimează că acelaşi lucru se va întâmpla şi cu vehiculele electrice în timp.Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
si ar fi luat si manutze rosii, n'asha?
Sa te opresti pe drum , vreo 6 ore pentru reincarcare nu este acceptabil .
cei inoculati de o educatie limitata nu vor gandi niciodata in perspectiva. Se vor bucura de inventiile altora si vor trai fericiti in micimea lor de indivizi carora daca nu le curge le pica.
si nu uita sa stingi opaitzul cu gaz lampant inainte de a face nanica
succesuri
În România, indiferent de subiectul unei ştiri, toată lumea se ceartă şi se atacă reciproc.
Indivizi care nu-şi cunosc ceilalţi parteneri de discuţie se atacă prosteşte. Nu se mai comentează un subiect, se bălăcăreşte pe cel care, Doamne-fereşte, are o altă opinie. Nu suntem un popor de laşi...suntem o haită furioasă de pitbulli întărâtaţi în trafic şi în anonimitatea internetului. Vă rog, haideţi să comentăm civilizat despre maşini electrice. Nu e locul potrivit pentru epitete ca "fumuri în cap", "prea prost", "orgasme", "te crezi special", etc.
On topic...dl. Fisker are dreptatea sa, dar aş avea câteva rezerve. Comparaţia sa cu ecranele plate e forţată. Tv-urile moderne le-au înlocuit pe cele vechi pentru că nu a fost nevoie de mari schimbări în "infrastructura" electronicelor din casa fiecăruia. Ai îndepărtat CRT-ul, ai pus la loc LCD-ul şi...surpriză, merge. Eventual ai înlocuit DVD-playerul cu unul Blu-Ray şi gata. Ei, la maşini electrice nu mai ţine figura. Trebuie staţii de reîncărcare pentru fiecare maşină. Nici o ţară nu e pregătită pentru o trecere masivă la electrice. Staţii de schimbare a bateriilor? La fel, nu există niciunde, trebuie construite.
Ce se va întâmpla cu bateriile uzate? Astea conţin tot soiul de metale rare, acizi, cine mai ştie...care la un accident se fac fărâme şi se împrăştie peste tot. Apoi, este sistemul de reţele electrice al vreunei ţări pregătit pentru suprasarcina uriaşă de consum ale acestor vehicule? Acum în nici un caz.
Nu în ultimul rând..am mai spus-o: Energia electrică provine majoritar din termocentrale, din arderea combustibililor fosili - cărbune, păcură, gaz. Poluarea de la ţeava de eşapament se mută la coşul termocentralei. Nu doar că maşina electrică va merge cu energie "murdară" şi "poluată", dar supraconsumul de gaz metan va însemna o creştere uriaşă a preţului la gaz şi curent pentru noi toţi.
Excellent point.
Fiecare automobil electric are nevoie de PROPRIA SA staţie de alimentare. Cele un milion (să zicem) de viitoare maşini electrice din Bucureşti au nevoie de un milion de prize, ca dimineaţa să fie gata de drum, da? Unde le vei pune? Prin parcări, prin faţa blocului, pe marginea drumului, pe maidan? Fiecare-şi parchează maşina unde apucă şi unde poate. Ce faci, unde pui staţii de încărcare? Sapi asfalt, pui cabluri îngropate cu transformator din 5 în 5 metri? În cât timp se poate face asta în România, la ce costuri ? Dar în ţară? Şi repet, cum redimensionezi întreg sistemul energetic al ţării pentru suprasarcina uriaşă de consum care apare?
cunosti istoria mobilelor? De unde au pornit? Care au fost companiile inovatoare ce au pus bazele acestei industrii? Cunosti eforturile, problemele, erorile companiilor pana sa ajunga la "un stalp, o antena, etc?". Citeste putin istoria domeniului si vei vedea ca pana la batu' ala infipt pe un deal a fost cale lunga.
2. Intorcandu-ne la electricele noastre. Iar sari peste timp. Cine vorbea de MILIOANE de automobile? Cand in 2009 nu s-au vandut in ROMANIA mai mult de 36 de hibrizi? So, sa revenim cu picioarele pe pamant. In momentul in care se vor vinde masini electrice vor aparea AUTOMAT statiile de incarcare: renault ofera quick'n'drop iar mall-urile iti vor vinde e.e. asa cum iti vind berea. Ce e atat de greu de acceptat ca in momentul in care va aparea cererea va apare si oferta? Si...poate nu stiai Prius se incarca de la...priza. Ce surpriza! Iar chestia aia de redimensionat sistemul nergetic al unei tari e de tot rasu. Cunosti cu cate procente pe an creste necesarul energetic al unei tari? Ai auzit tu ca ar exista probleme in acest sena? Pe cuvant, ridici atat de fals probleme de parca ai avea de-a face cu niste copii de gradinita.
Am un feeling ca o gramada de dractori ai electriceleor nu au nici cele mai elemenatre cunostinte in ceea ce priveste functionarea unei economii bazate pe cerere si oferta
Aceeasi si aceeasi placa cum ca :
- vor fi la fel de polunate (citit va rog strategiile energetice ale tarilor si veti vedea care e trendul ponderii energiilor regenrabile in total)
- ca bateriile dupa descarcare polueaza. S-a innventat reciclarea (inca de pe vremea lui Ceausescu). Probabil ca numai cei nascuti inainte de '89 stiu ce e aia. Astora, pifanilor, termenul de reciclare fiindu-le la fel de strain pe cata greata le face ideea de ecologizare.
- ca nu exista infrastructuira....vezi mai sus
- ca nu ofera autonomie. Si? De ce va speriati asa? Parca spuneati ca petrol va mai fi inca 100 de ani. So, inca o suta de ani va veti bucura de autonomia ridicata a unui TDI. Asta in cazul in care toti prostanii aia ce dezvolta acumulatorii vor sta cu mana'n dos.
- ca nu ofera performante. Aici nici numai comentez.
Concluzia e una: cand vor fi masini electrice va fi haosul pe pamant: toti vor parca aiurea, se vor bate pe doua gauri sa-si bage stecherul in ele, vor cadea liniile de alimentare, vor fi incendii, poluare de la acumulatorii lasati pe strazile perfecte ale orasului. La dracu ne asteapta vremuri grele, mai ales in bucuresti...asta e singurul oras ce va avea electrice.
Eu, de exemplu, sunt optimist in privinta electricelor, chiar daca stiu ca vor aparea tot felul de probleme. Dar atat.
Am suparat pe careva :)?
Pe termen mediu, motoarele electrice se anunta a avea castig de cauza. Dar nu prea e asa cum zic multi. Lasam deoparte problema energiei, a prizelor sau a bateriilor scumpe. Daca ati observat, bateriile de orice fel au ramas in urma cu evolutia. E aceeasi boala ca la calculatoare, unde toate componentele sunt noi, moderne, evoluate si performante.......dar hard diskul magnetic a ramas "de caruta", si abia abia acum s-a gasit o solutie viabila cu SSD-urile (desi sunt si astea problematice rau). Prin urmare, ideea de masina electrica si nepoluanta e demential de buna. Dar tehnologia acumulatorilor le forteaza sa bata pasul pe loc.
De viitor ramane hidrogenul si motoarele cu pila de combustibil. Se gaseste din abundneta in tot universul, este inepuizabil, nepoluant, dar din pacate este greu de obtinut. Dar cand stiinta va evolua mai mult, fiti siguri ca motoarele cu hidrogen vor avea ultimul cuvant de spus.
Ambii au dreptate , dar sunt prea orgoliosi sa recunoasca ,
Nu exista nimic gandit de om care are numai avantaje , corect ?
Cand dezavantajele vor fi dominate de
Dacă "cunosc istoria mobilelor"? Da, o cunosc. Ştiu că n-a fost uşor să se ajungă "la băţul ăla înfipt pe deal". Remarc acurateţea termenilor tehnici folosiţi. Dar eu, "fiind într-o completă eroare" voi tăcea acum, că doar n-o să dau lecţii unuia specialist în beţe înfipte pe dealuri....scuze, voiam să spun piloni de retransmisie.
"Cine vorbea de milioane de automobile {electrice]?". Păi, să-mi fie cu iertare, dar după mintea mea proastă, a reduce şi elimina poluarea auto înseamnă ca ÎNTREG parcul auto să fie nepoluant, adică să fie electric, că doar despre asta e ştirea. Cum tot parcul auto din România e de milioane de unităţi, rezultă că - într-un oarecare orizont de timp - el va fi înlocuit de tot atâtea autovehicule electrice. Dacă doar CÂTEVA vehicule electrice vor circule, atunci nu putem vorbi de reducerea poluării şi nu mai avem ce discuta pe-aici. E clar acum?
"Renault oferă quick 'n drop". Hahaha!
"iar mall-urile iti vor vinde e.e. asa cum iti vind berea." M-ai făcut praf cu chestia asta. Dar ai dreptate. Eu, fiind în completă eroare, nu ştiam că voi putea cumpăra curent la PET de 2 litri. Acum m-am liniştit.
"in momentul in care va aparea cererea va apare si oferta". Hmmm...eu am o cerere de euro în momentul ăsta, dar a dracu' oferta nu apare deloc. Mai am cerere de gaz mai ieftin...dar nimeni nu vrea să-mi dea. Ar mai fi în ţară cereri de locuri de muncă...dar oferta nu prea se pupă cu cererea.
"Si...poate nu stiai Prius se incarca de la...priza". Cuum...de la priză, zici? Serios că nu ştiam asta. Eu credeam, bleg ce sunt, că se-ncarcă de la vreo manivelă, ceva...
"Am un feeling ca o gramada de dractori ai electriceleor nu au nici cele mai elemenatre cunostinte in ceea ce priveste functionarea unei economii bazate pe cerere si oferta". Adevărat ai grăit. Nu cunosc ABSOLUT NIMIC, dar chiar nimic din economia de care zici . E drept, poate că am o scuză. Vezi, eu sunt de fapt din Coreea de Nord, aşa că nu ştiu ce-i cu economiile astea, cereri, oferte...Acum vreun an am evadat de acolo. Adevărul este că singura economie la care mă pricep e economia de mâncare. Dar nu-i timpul pierdut. Te aştept să binevoieşti a revărsa din preaplinul înţelepciunii tale asupra unui biet ignorant, cam hămesit şi cam prost, după cum vezi. Oh, Gelu, Atotputernicule Zeu al Cunoaşterii, Înţeleptul Înţelepţilor, Înaintemergătorule, hallowed be thy name, iartă-mi crima de neiertat de a fi îndrăznit să mă ating de super-extra-mega-hyper domeniul tău de excelenţă.
"chestia aia de redimensionat sistemul nergetic al unei tari e de tot rasu". N-ai înţeles absolut nimic.
"Pe cuvant, ridici atat de fals probleme de parca ai avea de-a face cu niste copii de gradinita." Unii dovedesc că şi nivelul de grădiniţă e peste puterea lor de înţelegere.
"citit va rog strategiile energetice ale tarilor si veti vedea care e trendul ponderii energiilor regenrabile in total". Strategii au făcut şi Ceauşescu, şi Bush, fac şi Udrea, şi Boc, strategii fac şi eu, că nu mă costă nimic. Când e vorba de aplicat strategiile,...ce să vezi...nu iese nimic. Nici lui Ceaşcă, nici lui Bush, nici lui Udrea, nici lui Boc. Şi nici mie.
"S-a innventat reciclarea". Desigur că s-a inventat. Dar nu se prea aplică, altfel am fi avut o lume şi o planetă super-curată. S-a mai inventat şi discuţia pe bază de argumente solide, dar nici asta văd că nu se aplică întotdeauna.
"ca nu ofera performante. Aici nici numai comentez." Ba pardon. Unde am scris eu chestia asta? Fii bun, te rog, şi indică-mi unde am afirmat eu aşa ceva. Îţi recomand să nu-mi pui tot soiul de aberaţii în cârcă, aşa, cu de la tine putere.
"Concluzia e una: cand vor fi masini electrice va fi haosul pe pamant: toti vor parca aiurea, se vor bate pe doua gauri sa-si bage stecherul in ele, vor cadea liniile de alimentare, vor fi incendii, poluare de la acumulatorii lasati pe strazile perfecte ale orasului. La dracu ne asteapta vremuri grele". Aici ai perfectă dreptate, domnu' gelu. Cam aşa ceva spusesem şi eu înainte.
De ce nu-ţi urmezi propriul tău sfat? Fii deştept şi cedează primul.