Luni, 30.04.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Avem în faţă al treilea reprezentant al gamei premium Citroen DS. Constructorul francez a abordat sistematic fiecare clasă importantă, începând cu DS3, reprezentantul Citroen în clasa mică premium, continuând apoi cu DS4, care încearcă să atragă clienţi din clasa compactă, iar acum avem DS5, pentru cei care doresc un automobil de segement D, sau clasă medie. Însă este greu să clasifici noul DS5. Este la limita dintre o compactă şi un automobil mediu, iar platforma pe care a fost construit este aceiaşi cu cea folosită de modelele Citroen C4/ DS4 sau C4 Picasso. În plus, designerii francezi au creat un automobil aflat undeva între hatchback, break şi shooting break. Deci, avem de a face cu un... hatchbreak. Unul elegant, însă!
Citroen DS5
1.6 THP 200 Sport Chic
- Pret de pornire 35.800 €
- Pret model testat 38.650 €
- Taxa auto 265 €
Motor / Transmisie
Citroen DS5 este un automobil cu două personalităţi. Totul depinde extrem de mult de ce alegem să avem sub capotă. Am avut ocazia să încerc două versiuni de motorizare, iar caracterul maşinii este complet diferit în funcţie de motor. Cel mai bun propulsor încercat este deja celebrul THP. Motorul turbo pe benzină de 1.6 litri este excelent din toate punctele de vedere. Pe DS5 este disponibil în două variante de putere: 155 şi 200 CP, iar noi l-am testat în versiunea de top. Este cea mai bună alegere pentru DS5. Motorul este suficient de puternic, iar sunetul este pe măsură. DS5 este un automobil destul de masiv, dar cei 200 CP sunt suficienţi pentru da un stil destul de sprinten. Transmisia este asigurată în standard de o cutie de viteze manuală cu şase trepte, precisă şi plăcută la utilizare.
Ca o paranteză, am putut merge şi cu versiunea hibrid a modelului DS5. Sistemul folosit se numeşte Hybrid4 şi pune alături un motor 2.0 HDi de 163 CP şi un motor electric Bosch de 37 CP. Total: 200 CP. Motorul termic trimite puterea către puntea faţă, în ce propulsorul electric se ocupă de puntea spate. La nevoie pot acţiona simultan ceea ce transformă automobilul într-unul 4x4. Din păcate, sistemul nu este reuşit. Automobil se simte greoi şi lent, iar cutia robotizată cu şase trepte nu ajută deloc situaţia. Citroen insistă să folosească această cutie lentă în schimbarea treptelor, motivând că este mai ieftină decât una automată clasică. La preţul unui DS5, poate că ar fost mai bine să ofere şi opţiunea pentru o cutie automată clasică pentru modelul hibrid.
Consum
Pentru motorul pe benzină de 200 CP, consumul mediu de carburant anunţat de producător este de 6,7 l/100 km. Pe parcusul traseului nostru de test (350 de kilometri), noi am înregistrat un consum mediu de 7.8 l/100 km. Ce-i drept, am parcurs mai mult de o treime în regim de autostradă, ceea ce a însemnat un consum mai mare. Chiar şi aşa, consumul este bun pentru un automobil de 200 CP destul de masiv cu o greutate de 1.505 kg. Concurenţa premium afişează cifre de consum ceva mai mare, dar motoarele folosite de Audi A4 şi Mercedes C-Klasse au capacităţi cilindrice mai mari.
Dezamăgirea mai mare a fost consumul înregistrat de modelul hibrid. Acesta este sensibil mai greu, având 1.735 kg, iar la viteze de autostradă motorul electric nu ajută deloc. Practic avem un diesel de 163 CP ce remorchează un set de baterii. Consumul mixt anunţat de Citroen este de 4 litri/100 km, dar consumul mediu înregistrat în test a fost de 8.5 l/100 km. Vom reveni însă asupra hibridului într-un test ulterior adițional.
Performanţe
Citroen DS5 THP200 oferă performanţe bune. Viteza maximă este de 235 km/oră, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 8.2 secunde. Aceste performanţe sunt eclipsate de modelul Audi A4 Avant cu motor TFSI de 211 CP. Acesta afişează un sprint de 6.6 secunde. Mercedes-Benz C-Klasse Estate de 184 CP atinge "suta" în 8.4 secunde.
Interior
Gama DS de la Citroen a vrut mereu să ofere o alternativă premium chic la oferta concurenţei. Iar capitolul unde Citroen stă cel mai bine este cel al designului. Atât exterior, cât şi interior. Pentru DS5, designerii au ales un stil cockpit de avion. Și au reuşit să recreeze acest feeling în mare măsură. Cel de la volan este înconjurat de comenzi amplasate pe consola centrală şi pe plafon, iar planşa de bord este împărţită în trei zone distincte. Două dintre ele, cele din lateral, sunt ecrane digitale. În mijloc avem un vitezometru analogic dublat de un afişaj digital în partea de jos unde este afişată viteza de rulare.
Pe portieră nu există nici un buton, comenzile pentru geamurile electrice sunt pe consola centrală, iar cele pentru oglinzi, în stânga volanului. Plafonul poate fi din sticlă şi are trei părţi distincte, fiecare cu propria perdea electrică.
Materialele sunt de bună calitate, plasticele sunt moi şi plăcute la atingere, dar cel mai impresionant lucru este tapiţeria de piele. Designul de tip curea de ceas, de exemplu, arată foarte bine. Mai sunt şi elemente comune cu alte modele Citroen, cum ar fi maneta cutiei de viteze pilotate, dar putem ierta acest aspect.
Pe bancheta din spate pot lua loc confortabil doi, sau chiar trei pasageri. Portbagajul este încăpător, având un volum de 468 litri. Trebuie spus că versiunea hibrid plăteşte tribut bateriilor, volumul portbagajului fiind redus la 325 litri.
Preţ de achiziţie
Dacă punem în comparație preţul lui Citroen DS5 cu cel al concurenţei premium din Germania, Citroen-ul este cel mai ieftin. Însă preţurile sunt destul de piperate pentru publicul clasic Citroen. Modelul THP 200 are un preţ de bază de 35.800 euro. Modelul testat de noi avea câteva opţiuni care au dus preţul la 38.650 euro (TVA inclus). Pentru modelul Hybrid4, preţul de bază este 40.650 euro, iar modelul testat de noi costa 42.750 euro. (TVA inclus).
Siguranţă
Citroen DS5 a fost testat de către EuroNCAP în cadrul testelor de impact. Cel mai mare model din gama DS de până acum a oţinut scorul maxim de cinci stele cu un grad de protecţie de 89% pentru pasagerii adulţi. DS5 este oferit cu şase airbaguri în dotarea standard: două frontale, două laterale şi două cortină. Sistemele ESP şi ASR sunt şi ele oferite în echiparea de bază.
Ţinută de drum
Citroen vrea ca modelele DS să comunice un feeling sportiv combinat cu eleganţă. Iar pentru a transmite acest lucru, alege setări prea ferme pentru suspensie. Dacă la DS3 mă pot împăca cu acest lucru, la DS4 e o chestiune de gust, deja la DS5 este prea mult. În această clasă e mai important să ai o suspensie perfectă care să filtreze bine denivelările drumului şi să ofere satisfacţie celor din habitaclu. DS5 are o suspensie mult prea tare. Un alt minus este greutatea. DS5 este un automobil greu şi acest lucru se simte pe viraje. Iar direcţia nu este cea mai precisă. Feedback-ul este limitat, şi acest lucru se datorează asistării electro-hidraulice. De asemenea, puntea spate beneficiază de suspensie independentă decât în cazul modelului Hybrid4. Restul versiunilor au o suspensie cu punte rigidă în spate. Un reglaj ceva mai permisiv pentru suspensia lui DS5 ar face o pereche mai bună cu motorul THP 200.
Vizibilitate
În Citroen DS5 stai destul de sus la volan. Deşi avem montanţi dubli în partea din faţă, spaţiul dintre ei este vitrat şi nu sunt probleme foarte mari la vizibilitatea frontală. Geamurile laterale nu sunt foarte mari, dar te poţi obşnui. În spate, însă, e altă poveste. Hayonul este facut din două bucăţi de sticlă. În spate vedem prin cea mai mică dintre ele şi vizibilitatea este limitată. În plus, ştergătorul este foarte mic şi curăţă o bucată infimă în caz de ploaie, dezvoltând un soi de vizor redus. Cel de la volan trebuie să se bazeze mai mult pe oglinzile retrovizoare laterale atunci când plouă.
Tehnologie
La capitolul tehnologie, DS5 stă bine. Începând cu planşa de bord înţesată cu ecrane digitale şi terminând cu sistemul Head-up Display pe care este afişată viteza de rulare, DS5-ul nu duce lipsă de gadgeturi la bord. Avem sistem de conectare a telefonului prin bluetooth, sistem audio bun, prize de 12V, USB, navigaţie, climatizare automată bi-zonă şi multe altele. Când stai la volan, ai o adevărată senzație de cockpit aviatic. Cele trei zone ale planșei de bord, dintre care două sunt digitale și Head-Up ce poate fi dezactivat la atingerea unui buton contribuie la acest feeling aviatic. O caracteristică a noului DS5 este faptul că nu există nici un buton pe partea interioară a portierelor. Toate comenzile sunt pe consola centrală, chiar și pentru locurile din spate. Și da, geamurile din spate se pot deschide. Spre deosebire de DS4 unde acest lucru nu este posibil din cazua designului ușilor.
Design
Citroen DS5 uimeşte la prima apariţie. Designul exterior este complex şi dramatic. Factorul "wow" este ridicat, DS5 întorcând toate capetele pe unde am trecut. Este interesant că nu prea poţi pune o categorie pe acest design. Este un fel de hatchback încucişat cu un break. De aceea, noi l-am numit hatchbreak. Unii spun că seamănă mai degrabă cu un coupe cu patru uşi, în stilul Audi A5 Sportback sau Volkswagen CC. Oricum ar fi, Citroen a reuşit să creeze ceva original. Şi cu o imagine ce atrage multă atenţie din partea fanilor. Dacă Citroen a reuşit să îmbunătăţească un capitol, acesta este cel al designului. La această oră, francezii construiesc automobile extrem de atrăgătoare din acest punct de vedere.
Ne-a placut
- Motor THP 200 CP
- Design
- Calitate
Nu ne-a placut
- Direcţie lipsită de feedback
- Suspensie prea rigidă
Date tehnice - Citroen DS5 1.6 THP 200 Sport Chic | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Citroen
-
Potrivit celor mai recente zvonuri, Citroen ar putea elimina din gama de modele nava amiral C5 X la finalul acestei generații. Francezii vor să se concentreze pe modele compacte și subcompacte. (Vineri, 07 Iunie 2024)
-
Francezii de la Citroen publică primele imagini și informații referitoare la noul C3 Aircross. SUV-ul de segment B poate găzdui până la 7 pasageri și va avea inclusiv o versiune pur electrică. (Joi, 18 Aprilie 2024)
-
Citroen C4 și C4 X pot fi comandate acum și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. Ansamblul dezvoltă 136 de cai putere, iar prețurile pornesc de la 27.300 de euro în România. (Marti, 20 Februarie 2024)
-
Francezii de la Citroen prezintă noul Berlingo facelift. În Europa va fi disponibilă numai varianta electrică e-Berlingo și oferă 136 CP și o autonomie de până la 320 de kilometri cu o singură încărcare. (Marti, 12 Decembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul e-C3. Modelul cu zero emisii promite o autonomie de până la 320 de kilometri și pornește de la 23.300 de euro. (Marti, 17 Octombrie 2023)
pretul e cam piperat..iar sincer comparatia cu germanele premium nu-si are rostul..nu ca nu s-ar ridica la nivel dar aici e vb. de perceptie...si mentalitate...aceasta comparatie....e un fel de......antireclama subtila zic eu...
la tehnologie ati acrodat 4 stele, dar ati enumerat niste chestii de design. practic doar HUD ar fi notabil la acest capitol, caci restul sunt triviale.
altceva in plus la tehnologie pt "4 stele" ce mai este?
ca doar usb, mp3, sunt lucruri de baza pt anul 2012
senzatia de cockpit intra la design, ca tot e bolduita
Jantele alea... wow!
Sufletul te doare dupa ce platesti aproape 40 k euro pt un citroen. :D
Sunt de acord ca este un pret destul de piperat, si atipic Citroen, dar este justificat, masina fiind un compromis dintre design extraordinar, si probabil calitate inferioara gigantilor clasei premium. Si sunt complet de acord cu domnul Baltateanu ca o masina din clasa medie ar trebui sa aibe suspensii care sa absoarba bine socurile, se vrea totusi a fi o masina de lux, de croaziera.
Este nevoie de timp pana cand ne vom obisnui ca putem gasi "Premium"si in curtea Citroen. Si trebuie sa ne dezobisnuim sa credem ca "Made in Germany" este singurul mod in care putem cumpara calitate si unicitate.
Da, masina asta se alege cu inima, atunci cand banii nu sunt o problema. Si nici nu ar trebui sa fie, din moment ce privim spre clasa medie premium. Incerc sa ma gandesc la un model auto cu care concureaza de la egal la egal. Sa fie oare Honda Accord Tourer? Caci nemtii, chiar daca folosesc materiale si tehnologie, la capitolul design sunt lasati in urma de catre francezi.
Poate ca mai au de lucrat, pe ici, pe colo, prin punctele esentiale, insa Citroen si-a ales drumul iar ultimul cuvant il vor avea clientii.
Mult succes, Citroen!
DE CEEE?
de ce? de ce? de ce? de ce? de ce? de ce?..
Cred ca poate sa scada acceleratia si cu o secunda tinand cont de slabele performante ale robotizatei.
@ds5 ... slabut, arata intr-un mare fel, adevarat, dar nu numai asta conteaza cand ceri 40k pe o masina.
"De asemenea, puntea spate beneficiază de suspensie independentă decat (DOAR) în cazul modelului Hybrid" ... si ar mai fi da' nu-mi permite timpul. In rest, s-auzim de bine !!!