Handelsblatt: Volkswagen îşi suspectează partenerii din China de furt de proprietate intelectuală

de Sebastian Toma
Miercuri, 01.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nemţii de la Handeslblatt susţin că Volkswagen îşi suspectează partenerii din China de furt de proprietate intelectuală. La nivel oficial, cei de la VW spun că problema este cercetată cu atenţie.

Esential 1991 este anul în care Volkswagen a început colaborarea cu FAW Group Corp, partenerul său din China.
Volkswagen Group cercetează posibilitatea ca FAW Group Corp, partenerul său din China, să fi preluat din patentele sale pentru a le folosi pe cont propriu, anunţă publicaţia germană Handelsblatt. Potrivit surselor citate de presa germană, chinezii au copiat fără voie motoare şi transmisii de la Volkswagen, alături de alte componente importante, pe care le-au introdus sau vroiau să le introducă pe anumite modele din gamele proprii, unele vândute şi pe piaţa din Rusia, unde acestea s-ar fi luptat cu produsele Volkswagen. La prima vedere, se pare că FAW Group a copiat o transmisie manuală cu şase trepte (nume de cod MQ200) şi motoarele 1.4 TSI – cod EA111.

Contactaţi de Wall Street Journal, cei de la Volkswagen au declarat că "examinează situaţia cu atenţie înainte de a trage concluzii pripite".

Din păcate pentru parteneriatul Volkswagen-FAW, nu este prima dispută pentru drepturi de proprietate intelectuală, după ce nemţii le-au descoperit planurile chinezilor de a copia motorul 1.4 TSI pentru a-l folosi pe modelele proprii, dispută care a apărut la finele anului 2012. La vremea aceea, oficialii FAW au declarat că un inginer este de vină pentru întreaga dispută, acesta înţelegând greşit o informaţie.

Între timp, anumite surse susţin că FAW a construit deja o fabrică în Changchun şi au început producţia motorului EA111. Parteneriatul Volkswagen-FAW îi obligă pe chinezi să producă motoare şi componente Volkswagen destinate doar produselor realizate în regim joint-venture, de unde şi supărarea germanilor la descoperirea unei alte potenţiale tentative de furt de proprietate intelectuală. Volkswagen a semnat un parteneriat cu FAW în 1991, din dorinţa de a activa pe piaţa din China. Chinezii obligă partenerii străini să semneze un parteneriat cu constructori din China pentru a putea opera pe piaţa lor, toate parteneriatele respective fiind de tip joint-venture şi vizând modele comune, modele dedicate pieţei din China şi partajarea tehnologiilor şi cunoştinţelor existente în portofoliul partenerului străin.

Via Handelsblatt

Comentarii (8)

  • Cred ca mai bine le construieste chinezii motoarele ,decat ei.VW este cea mai proasta marca la fiabilitate,e de tot rasul.II gasesti probleme si la instalatia de spalare a parbrizului.Cine nu stie nu are decat sa intre intr-un service si sa ceara detalii amanuntite.
    12 25
  • @Samba, nu doar VW au probleme, toate modelele au probleme acuma, pentru ca este foarte multa tehnologie bagata intr-o masina si nu este testata asa cum trebuie, ani de zile, pana se scoate in productie, cum se facea odata. Acest lucru se inrampla din cauza concurentei si a marketingului. si cine nu tine pasul da faliment sau este cumparata de alta companie, trist dar adevarat.
    21 3
  • @agoox..,este buna si parerea ta nu zic.Da acest lucru este de profit mai mult. Au o anumita limita in care sa se strice,sunt facute intentionat,numai pentru a creste profiturile in service.
    7 11
  • Subiectul nu este care face masini mai bune. Furtul de tehnologii. Daca VW ar fi asa naspa cum sustin unii, de ce s-ar chinui chinezii saraci sa le copieze tehnologia
    13 6
  • LauCalin
    Samba, interesant e ca "reteta" asta nu a promovat-o tocmai VW. Daca e sa ne referim la cati bani au adus service-urilor marcile altor natii cand nemtii faceau masini care ajungeau la cateva sute de mii de km fara probleme considerabile... Si nu uita ca marcile alea pana nu demult erau codase in statisticile de fiabilitate.
    Pe de alta parte, acest motor de 1.4 TSI a fost printre primele (si printre cele mai apreciata) motoare supraalimentate de pe piata. Se remarca prin consum, randament sau curba de cuplu. Imediat inginerii Opel, Ford, Fiat sau Renault si-au "suflecat" manecile si s-au intors in laboratoare si dupa vreo 2 ani aveam 0.9 de la Fiat, 1.4 Turbo de la Opel si ceva mai tarziu 1.0 de la Ford si 0.9 de la Renault. Toti si-au dat seama ca motoarele mici si supraalimentate vor fi foarte cerute pe piata, iar primii care au sesizat asta au fost cei de la VW. Practic acest motor 1.4 TSI a schimbat viziunea si cererea de motoare de pe piata.
    8 1
  • @Laucalin-Apreciez comentariul tau,numai ca mai trebuie rectificat.Stiu ca motoarele mici supraalimentate,obtin consumuri foarte mici si sunt eficiente.Insa ce nu imi place mie la un motor supraalimentat,lucru care il revad si la service,este ca au probleme de fiabilitate.Adica au cap. cilindrica prea mica la atatia cp.Aceste motoare trebuiesc turate foarte des pentru a obtine echivalentul de putere.( in cazul in care vrei sa faci sport) .Ai observat ca japonezii pun cilindree mare pe un motor cu mai putini cp.De exemplu motorizarea de pe Avensis de 2.2 D-CAT de 177 cp,unde o europeana il depaseste cu brio .De aceea motoarele japonezilor sunt si mai fiabile.Si sunt multe exemple de acest gen.
    3 2
  • Inteleg ce spui tu. Si tocmai din cauza asta nu m-am referit la fiabilitate. Ideea e ca in general viziunea constructorilr europeni referitoare la fiabilitatea unei masini se opreste la un moment dat. Pentru ca se merge pe principiul ca si serviceurile tre' sa le aduca bani. Asta nu e valabil doar la VW. Ideea e ca motoarele astea supraalimentate iti fura ochii din start pentru ca au un consum mai mic, sunt mai ieftine, sunt mai puternice, cuplu bun... adica atunci cand conduci o astfel de masina nu prea observi diferente fata de un motor aspirat.

    Iar Toyota... defapt japonezii cam traiesc in lumea lor.
    7 1
  • AndreiRN
    Daca doar ii suspecteaza atunci astia de la VW sunt chiar dusi cu pluta.
    VW face piese si motoare in China sub licenta de anii de zile dar paralel cu asta chinezi fac si pt ei aceleasi piese si motoare pe care le vand local.
    La fel fac cu mai toate produsele de firme facute in China care au si o "umbra" pt piata secundara.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru