Volkswagen Group cercetează posibilitatea ca FAW Group Corp, partenerul său din China, să fi preluat din patentele sale pentru a le folosi pe cont propriu, anunţă publicaţia germană Handelsblatt. Potrivit surselor citate de presa germană, chinezii au copiat fără voie motoare şi transmisii de la Volkswagen, alături de alte componente importante, pe care le-au introdus sau vroiau să le introducă pe anumite modele din gamele proprii, unele vândute şi pe piaţa din Rusia, unde acestea s-ar fi luptat cu produsele Volkswagen. La prima vedere, se pare că FAW Group a copiat o transmisie manuală cu şase trepte (nume de cod MQ200) şi motoarele 1.4 TSI – cod EA111.
Contactaţi de Wall Street Journal, cei de la Volkswagen au declarat că "examinează situaţia cu atenţie înainte de a trage concluzii pripite".
Din păcate pentru parteneriatul Volkswagen-FAW, nu este prima dispută pentru drepturi de proprietate intelectuală, după ce nemţii le-au descoperit planurile chinezilor de a copia motorul 1.4 TSI pentru a-l folosi pe modelele proprii, dispută care a apărut la finele anului 2012. La vremea aceea, oficialii FAW au declarat că un inginer este de vină pentru întreaga dispută, acesta înţelegând greşit o informaţie.Între timp, anumite surse susţin că FAW a construit deja o fabrică în Changchun şi au început producţia motorului EA111. Parteneriatul Volkswagen-FAW îi obligă pe chinezi să producă motoare şi componente Volkswagen destinate doar produselor realizate în regim joint-venture, de unde şi supărarea germanilor la descoperirea unei alte potenţiale tentative de furt de proprietate intelectuală. Volkswagen a semnat un parteneriat cu FAW în 1991, din dorinţa de a activa pe piaţa din China. Chinezii obligă partenerii străini să semneze un parteneriat cu constructori din China pentru a putea opera pe piaţa lor, toate parteneriatele respective fiind de tip joint-venture şi vizând modele comune, modele dedicate pieţei din China şi partajarea tehnologiilor şi cunoştinţelor existente în portofoliul partenerului străin.
Via Handelsblatt
Pe de alta parte, acest motor de 1.4 TSI a fost printre primele (si printre cele mai apreciata) motoare supraalimentate de pe piata. Se remarca prin consum, randament sau curba de cuplu. Imediat inginerii Opel, Ford, Fiat sau Renault si-au "suflecat" manecile si s-au intors in laboratoare si dupa vreo 2 ani aveam 0.9 de la Fiat, 1.4 Turbo de la Opel si ceva mai tarziu 1.0 de la Ford si 0.9 de la Renault. Toti si-au dat seama ca motoarele mici si supraalimentate vor fi foarte cerute pe piata, iar primii care au sesizat asta au fost cei de la VW. Practic acest motor 1.4 TSI a schimbat viziunea si cererea de motoare de pe piata.
Iar Toyota... defapt japonezii cam traiesc in lumea lor.
VW face piese si motoare in China sub licenta de anii de zile dar paralel cu asta chinezi fac si pt ei aceleasi piese si motoare pe care le vand local.
La fel fac cu mai toate produsele de firme facute in China care au si o "umbra" pt piata secundara.