De atunci şi până acum, guvernanţii au negociat cu cei de la Comisia Europeană, care au avut un amendament major pentru noua structură.
Astfel, Autoritatea Naţională pentru Autostrăzi va putea gestiona fondurile şi proiectele legate de autostrăzi abia din 2014. Până atunci, proiectele vor fi derulate în aceeaşi formulă şi, cel mai probabil, cu aceeaşi viteză şi seriozitate, după cum ne-au demonstrat toate guvernările post-decembriste. Ironia sorţii face ca Ministerul Justiţiei şi Ministerul Fondurilor Europene, două instituţii care ar trebui să se asigure că fondurile UE sunt cheltuite cum şi unde trebuie în România, în cazul de faţă – pentru construcţia de autostrăzi, nu au nicio agenţie sau autoritate în subordine.După cum subliniază şi colegii de la Digi 24, actualul executiv deţine recordul naţional pentru autorităţi, instituţii, agenţii şi structuri guvernamentale, formula actuală având în componenţă 17 ministere, care controlează 441 de autorităţi, instituţii, agenţii şi structuri. Unele dintre ele sunt autofinanţate, pe când altele sunt finanţate parţial sau integral din bugetele ministerelor.
Executivul condus de Călin Popescu Tăriceanu avea în spate 244 de autorităţi, agenţii şi structuri, iar numărul său a urcat la 246 în perioada guvernului Emil Boc. Acordul FMI semnat în 2009 obliga România să-şi reducă aparatul administrativ, reducerea de la acea vreme fiind de 53 de structuri.Via Digi24
Comentarii (3)