Guvernul va acorda 5300 de euro firmelor care vor cumpăra maşini electrice

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 06.04.2011
Guvernul român stimulează companiile care vor să cumpere maşini electrice prin programul "Rabla", cu o primă de 5300 de euro. Firmele care nu pot participa la program, dar vor o maşină electrică vor fi subvenţionate şi ele cu 25% din valoarea maşinii.

Statul român intenţionează să ajute companiile care doresc să achiziţioneze vehicule electrice, aliniindu-se astfel la eforturile depuse de marile guverne ale Europei în acest domeniu. Ministerul Mediului a iniţiat o ordonanţă de urgenţă, care prevede acordarea unor ajutoare financiare pentru instituţiile dornice să achiziţioneze maşini electrice, complet nepoluante.

Programul iniţiat de Laszlo Borbely vizează doar persoanele juridice, companiile fiind capabile să îşi permită un efort financiar mai mare, care să acopere şi prizele de încărcare, pe lângă preţul piperat al maşinilor. Lipsa infrastructurii va obliga companiile să achiziţioneze propriile prize de încărcare, al căror preţ este cuprins între 350 şi 400 de euro.

Ministrul Mediului a declarat că poartă discuţii cu furnizorii de energie pentru a da naştere unor parteneriate care să asigure infrastructura. A doua etapă va include înţelegeri cu grupuri comerciale mari, de tipul supermarketurilor sau a centrelor comerciale, pentru instalarea unor borne de încărcare, subvenţionate bineînţeles de stat.

Acelaşi ministru al mediului a declarat că în cazul firmelor care doresc achiziţionarea unui automobil electric prin programul "Rabla", subvenţia oferită de stat va fi de 5300 de euro, ceea ce reprezintă echivalentul a şase tichete de casare standard. Decizia a fost luată după ce mai mulţi specialişti ai ministerului au ajuns la concluzia că maşinile electrice costă cu 5000 de euro mai mult faţă de cele convenţionale cu aceleaşi performanţe.

Statul nu a neglijat nici companiile care nu pot participa la programul "Rabla".

Borbely susţine că guvernul va putea acorda subvenţii de până la 25% din valoarea maşinii electrice pentru firmele care doresc achiziţionarea unui asemenea automobil, fără casarea altuia mai vechi.

Facilităţile nu vor fi similare însă pentru modelele hibride, din ce în ce mai prezente pe piaţa autohtonă. Laszlo Borbely a declarat: "Pentru hibride vom acorda mai puţin decât pentru electrice, însă oricum trebuie să facem o analiză de preţ pentru a ne asigura că nu exagerăm cu facilităţile."

În prezent, pe piaţa din România, doar doi importatori oferă spre comercializare vehicule electrice. Este vorba despre Mitsubishi i-MiEV şi Citroen C-Zero, două maşini construite pe aceeaiaşi platformă, care oferă practic performanţe similare.

Modelul francez costă 36.642 de euro cu TVA inclus şi beneficiază de un motor electric de 67 de cai şi 180 de Nm. La rândul său, japonezul i-MiEV costă cu doi euro mai puţin, adică 36.640 de euro şi beneficiază de aceleaşi performanţe. În lunile următoare, pe piaţa din România vor ajunge şi vehiculele electrice Renault, sedanul Fluence şi utilitara Kangoo, pe care Automarket le-a testat în toamna anului trecut la Paris

via | hotnews

Comentarii (15)

  • rzn ozn
    sa mai scada pretul ala nesimtit!
    daca masina asta ar costa 10000e s-ar vinde ca painea calda. de banii aia cat cer ei, mai bine iti iei 320d ED si ramai si cu vreo 3000e in buzunar :))
    15 4
  • ei da, mai bine dam mii de euro pe masini electrice in loc sa platim profesorii sau medicii sau sa facem odata drumuri cum trebuie.

    Tara lui papura voda totul se face de'andoaselea.
    13 21
  • pret
    daca nu ar costa 36000euro masina, ar merita
    5 2
  • la ce-ti trebuie ma profesori ... tara are nevoie de ospatari si tinichigii . . .
    9 18
  • Importatorii
    Importatorii respectivi au de recuperat probabil investitiile facute in campaniile electorale ale decidentilor de acum, sa dai 5300 euro pentru o firma care isi permite masina de 36mii este o idiotenie.
    Cred ca sunt infinite utilizari mai bune pentru acei bani, macar o sosea in tara asta pe care sa mergi linistit fara sa te chiorasti dupa gropi, asta cred ca ar fi de bun simt, si cred ca ar aduce si voturi, eu as incerca sa ramana la putere forever cine ne scapa de gropi.
    11 18
  • kim_vl
    Hibrid
    As prefera o hibrida; macar nu te lasa in drum ca nu mai ai baterii. Dar inteleg ca subventia va fi pt. electrice exclusiv. Pacat! Se lanseaza Noua Toyota Yaris HSD care, daca o comparam cu un Auris HSD, ar trebui sa aiba un pret mai accesibil.
    4 20
  • you_hoooo
    fix o mare durere
    Uite cum nu aveam ce face cu banii... nostri... statul suntem noi!!!! E trendy sa ai o bazaitoare electrica si mai trebuie sa si cotizam! Raspunsul este un mare NU! Daca e sa o luam dpdv al unui vest-european suma asta inseamna un salar si jumatate... mediu; la noi e o AVERE! Banii ar trebui dati in alte parti.
    De ex in loc sa finanteze 5 bazaitoare, mai bine ar construi o casa sociala pentru o familie de tineri; ca tot ni-i alungam din tara sau nu l-i se acorda nicio sansa!
    Dar suntem tara unde banii curg cand e vorba de buget intern... poate firma aia care vrea banii astia mai executa o spaga... deh, sa mananca si gura noastra ceva! Mo...
    7 18
  • mai vb
    hmmmmmmmm!cica fuence va costa in jur de 20-22000 de euro(zic unele voci nu eu)..un pret bunicel...da-i fara baterie la care vei plati cica vreo 80 euroi abonament pe luna...pt un om normal cam atit inseamna consumul de carburant pe luna sau aproape..deci avantaj aproape 0...curentul ne preseaza ''bunii nostri salvatori'' fmi-ul si UE sa-l scumpim(cel putin asa se vaita boc cind ii convine)..preturile pe energie sint la fel de greu predictibile ca si criza....deci mai e mult pina inca departe...aaaa era sa uit...nu sti cu ce impozite te loveste statul roman..ca doar nu or sa se uite ca prostii cum isi ia romanul electric si taxele lui nesimtite se duc pew apa simbetei)...sper sa fiu contrazis de realitate...astept cu interes
    4 17
  • de ce
    ce mi ati sters ma comentariu?e tasu la unu din voi la minister si v am insultat?faceti ba alte programe,nu pt masini electrice,ca romania abia se taraste si voi dati subventii de aiurea din banii nostrii!strangeti gunialle din tara asta,lasa ti ca nu dispare poluarea dak se vand 100 de masini electrice pe an!boilor
    2 14
  • specialistii
    care specialisti au stabilit diferenta de 5300 erau la acelasi sprit cu baselu cand marea pensiile. o tara de nepoti incompetenti !
    4 13
  • Subventionam industria altora
    Subventionam industria altora ca noi suntem prea bogati. Am terminat de subventionat agricultura, am terminat reimpaduririle, totul e gata.

    Profesorii si medicii au salarii bune. Acum ne permite sa platim francezului 5300 de euro sa traiasca si el saracu!

    Off Tepes unde esti tu Doamne!!!
    4 9
  • ma gandesc ca cine vrea sa dea 36.000 euro pe un "matiz" electric (MiEV) e destul de bogat ca sa nu aiba nevoie de banii statului... exista un miliard de alte prioritati pentru acei bani
    3 6
  • @lol
    nu prea ai inteles ..asa cum ai fost ''ajutat ''sa porti centuri de salvare de la fmi sau ue asa vei si obligat(scuze ''ajutat'') sa-ti iei electric ..si ca o completare ...cine mi-o fi dat atitea - portocalii sau fanii reno?
    1 7
  • pute!!!
    vad ca 99% din comentarii bat intr-o singura directie da toate-s cu - la greu....din aia 130 de minusisti nu a binevoit sa-si lase nimeni comentariul???!!!! prea pute ....s-a infintat securitatea internettului si eu nu stiu...??
    1 0
  • romanu
    solutie:
    daca am o masina de 35 de ani si polueaza,de ce nu ma lasa legea sa aduc alta de 15 ani sau de 10 fara taxe? io-s de parere ca asa s-ar reinoi parcu auto in cel mult 3-4 luni. Sau daca am una de 17 ani sa aduc una de 8 ani fara taxe. Ce parere ai domnule borbely? nu suna bine?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru