Guvernul scade deprecierea taxei auto pentru automobilele în stare proastă

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 21.01.2011
Guvernul a redus coeficienţii de depreciere a taxei auto pentru automobilele cu dotări precare, informează Mediafax.

Guvernul a decis să scadă cota de reducere a taxei auto pentru automobilele vechi cu dotări puţine. Astfel, cota maximă de reducere acceptată va fi scăzută de la 95% la 90%, lucru care va duce la creşterea valorii taxei auto pentru automobilele vechi fără dotări de confort şi siguranţă. Mai precis, Executivul a redus coeficientul de depreciere pentru toate criteriile utilizate pentru a evalua starea unui automobil second-hand. În mod paradoxal, automobilele cu o listă bogată de dotări opţionale de siguranţă şi confortă vor plăti în continuare mai mult decât automobilele extrem de uzate şi lipsite de minimul de dotări de siguranţă şi confort.

Cetăţenii care vor dori să înmatriculeze un automobil în România vor primi în continuare reduceri pentru semnele de coroziune şi deterioare pe caroserie, semnele de revopsire, tapiţeria murdară, bord în stare proastă, lipsa aerului condiţionat, lipsa sistemului ABS şi lipsa airbag-urilor. De asemenea, automobilele cu un rulaj mediu anual mai mare vor primi în continuare o reducere proporţională cu rulajul automobilului. Diferenţa faţă de taxa aplicată în 2010 este că Executivul a scăzut coeficienţii de reducere, care adunaţi puteau atinge maximum 95% din valoarea taxei, dar acum pot atinge maximum 90% din valoarea taxei.

Cum drumul spre iad este pavat cu intenţii bune, Guvernul justifică scaderea cotei de reducere a taxei auto prin încercarea de a limita accesul în parcul naţional auto a autoturismelor vechi şi extrem de poluante, în general cele de peste 10 ani, care sunt vizate a fi scoase din parcul auto prin programul de înnoire a acestuia.

Guvernul vrea să reducă şi comerţul nefiscalizat cu autoturisme rulate în încercarea de a creşte bugetul de stat. Actualele criterii ale taxei auto penalizează cetăţenii care doresc să înmatriculeze un automobil mai vechi cu o listă bogată de dotări, cu toate că acela este mai sigur şi la fel de poluant în comparaţie cu automobilele care primesc o depreciere a taxei auto. Respectiva depreciere favorizează achiziţia de automobile cu un rulaj excesiv de mare, ce duce la costuri de deţinere exorbitante pentru proprietar şi descurajează înmatricularea în România.

Guvernanţii au introdus o nouă obligaţie de plată a taxei auto – valabilă în cazul în care un proprietar a înmatriculat un automobil în România, după care l-a vândut în altă ţară şi a primit valoarea reziduală a taxei. Pentru a calcula taxa auto de catre autoritatea fiscală locală, persoana fizică sau firma în numele căreia este înmatriculată maşina trebuie să prezinte, în copie şi în original, documete care atestă dobândirea autovehiculului.

Via | Mediafax

Comentarii (6)

  • noi suntem romania si noi o facem sa fie asa cum e...
    Casam zezi, sute de mii de dacii vechi dar inmatriculam o gramada de rable din vest?
    Unde'i afacerea?
    6 4
  • depreciere?
    nu am inteles niciodata treaba asta cu deprecierea,anul trecut cine isi aducea un golf v euro 4 platea aprox.520 euro si la golf 3 fara optiuni ai facut deprecierea si tot aprox.550 euro si era euro 2,poate sa imi explice cineva ?
    9 0
  • Vrajeala
    Ideea e ca masina cu cat este mai veche ar trebui sa circule mai putin pana este casata, dar bineinteles ca la noi nu se va intampla asa, acea masina veche poate sa mai circule inca 10 ani, dupa parerea mea asta e o scuza penibila pt a justifica taxele f mari la euro 3 care inca sunt la putere pt sh, si euro 4, ca de acolo iese banu gros, deci nu are nici o treaba cu poluarea sau innoirea parcului, pur si simplu asa ies mai multi bani.In loc sa fie pt masinile non-euro cele mai mari taxe, si progresiv catre euro 4- 5 tot mai mici, la noi e invers, plus ca nimeni nu stie ce naiba se face cu banii astia incasati, ce s-a facut cu ei, pt mediu, pt infrastructura, macar daca te jecmaneste aiurea sa se faca ceva.
    14 1
  • ETAPA 4-A
    Asistam la cel de-al 4-lea teatru gratis cu taxa de inmatriculare...

    Roman zice viteaz zice..in loc sa facem opinie impotriva deciziilor am dat fuga la RAR sa le inmatriculam repede si acolo cu spaga....citat din Adrian Paunescu ,, in acetse vremuri tulburi numai moartea ne mai poate uni!!!,,
    2 1
  • irinel
    domnule ministru ,,,,daca ati hotarar sa-i spuneti taxa depoluare,atunci taxati-i pe toti cei care polueaza,,,,,,,aceasta taxa este in continuare una nedreapta ,,cata vreme ea nu se aplica in cazul tuturor celor care polueaza.O masina dacia ,sau orice alta marca inmatriculate in romania de ce nu platesc taxa de poluare .Eu sunt de acord sa protejati locurile de munca de la cele doua uzine din romania ,dar sa incalcati dreptul unui cetatean de a nu dispune de banipentru o masina noua mi se pare de=a dreptul inspaimantator .Ce sa faca omul ca sa faca rost de atatia bani,,,,sa munceasca nu e o solutie in romania de azi ,,cu 200 de euro pe luna ,,,e greu .Acceptati odata pt totdeauna ca ati saracit in mod sistematic acest popor si dati-i dreptul sa-si cumpere o masina de banii pe care ii are .Ma intreb din ce in ce mai des de ce ma incapatanez sa mai raman ,,,,,,
    10 1
  • vreau sa stiu si eu cat e TAXA asta tampita la un vw.golf 3 din 96 euro 2 cm 1598
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru